Toon posts:

[Nostalgie] Hercules cga emulator

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Even uit pure nostalgie: Wie kent nog de oude "tweak"programma's waarmee je CGA op je hercules monitor kon emuleren.

Ik ben de namen kwijt maar kan het me nog heugen dat ik eerst twee 5,25" floppies moest gebruiken om bepaalde programma's werkend te krijgen. Voor nagenoeg elk destijds verkrijgbaar spel moest ik een ander emulatieprogramma gebruiken. Deed je het verkeerd dan zag je helemaal niets meer, hooguit een felgeel scherm met hier en daar wat vaag herkenbare contouren. :) :)

Ik had zo'n vliegspelletje in 2D waar je bommen op huisjes en tanks moest gooien. Door met een editor ergens achterin de hexcodes van het spel te rotzooien veranderde het spel. Zo had ik op het laatst het vliegtuigje op zijn kop vliegen en was ik het orgineel kwijt. Ik moest daarna alle toetsen omgedraaid gebruiken omdat ook het opstijgen en landen op zijn kop gebeurde. :) :)

Those good old times.....

• PrutsGoeroes
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-04 16:06
Als het even mee zit, dan heb ik thui snog wel zo'n programmaatje staan. Ben helaas niet thuis nu, maar ik zal voor je kijken als er ben.

Mijn laatste hercules monitor heb ik denk ik in 1997 weg gedaan. Een CGA monitor moet ik denk ik nog wel hebben......

Wat een ouwe meuk eigenlijk

I wish there was a button on my monitor to turn up the intelligence. There's a button called 'brightness', but it doesn't work...

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Mjah.. een leuk verhaaltje, maar dit heeft verder weinig nut in V&B. Eigenlijk zou dit in de HK moeten, maar aangezien jij daar daar niet inkan doe ik hem dicht.

Dit topic is gesloten.