• garp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-03 18:29
Zojuist komt er een medewerker van de afdeling Communicatie binnen met het verzoek een mail-all te versturen. Haar is ter ore gekomen dat er een sms bericht rondgaat waarin een telefoonnummer staat dat je NIET zou moeten bellen omdat degene die dat bericht gestuurd heeft dan op jouw kosten zou kunnen bellen. Iemand enig idee of dit waar is?

het vermelde tel.nr. is 0141455114

• garp
  • Laatst online: 14-03 18:29
Niemand?

Ik zelf geloof er geen barst van namelijk....

Verwijderd

Ja klopt, heb ik al meer gehoord. Je geeft dan op de een of andere manier iemand toestemming om via jouw nummer te bellen. Ook kun je gebeld worden met de vraag een bepaalde code in te toetsen, ik weet niet welke maar het resultaat is hetzelfde.

Verwijderd

hoax

Verwijderd

Dit is volgens mij geen hoax. KPN heeft zelf hierover melding gedaan en dat je (klant) moet opletten voor deze praktijk.

Verwijderd

Geen Hoax was iets met afsluiten met 09hekje of hekje09, dan konden ze op jouw kosten bellen, moet gewoon ophangen.

• akakiwi
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-08-2024

akakiwi

I believe in the ruling class.

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 08 november 2000 11:59 schreef rAvers het volgende:
Ja klopt, heb ik al meer gehoord. Je geeft dan op de een of andere manier iemand toestemming om via jouw nummer te bellen. Ook kun je gebeld worden met de vraag een bepaalde code in te toetsen, ik weet niet welke maar het resultaat is hetzelfde.[/quote]Die code = 09#
Maar of je dat allemaal moet geloven weet ik niet. Het lijkt me een beetje onzin.

| Life is a game (and games are fun) | homepage |

Verwijderd

De KPN woordvoerder heeft gezegd dat dat alleen mogenlijk zo zijn als je met je datakabeleen verbinding met internet via je pc leg :)

NO PROBLEM :)

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-03 10:17

FoolZero

Freedom of speech...

Nou hier is ie dan:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>"Als je een bericht op je gsm ontvangt met het verzoek het nummer 01 41 45
51 14 terug te bellen, moet je dit NIET doen. als je dit namelijk doet kan
degene die jou dat berichtje heeft gestuurd op jouw kosten bellen.
Als je wordt gebeld door een persoon die zich voor doet als jouw provider en
deze jou vraagt om de code 09# in te typen, doe dit niet en hang het liefst
meteen op!!!!!!! Deze code zorgt ervoor dat men het nummer van jouw
sim-kaart kan lezen, deze kan kopiëren, toepassen op een nieuwe sim-kaart en
vervolgens ook gratis op jouw kaart kan bellen.
Deze twee vormen van gsm-fraude zijn officieel bevestigd door de KPN en
Libertel. PAS OP, deze fraude wordt al op grote schaal toegepast!!
Als je dit bericht ontvangt, stuur hem dan a.u.b aan zoveel mogelijk mensen
door!!!!!"
[/quote]Alle symptomen van een dikke vette vieze tering hoax:(

(vergeef me mijn taalgebruik...:O)

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Verwijderd

Deze bedoel ik niet. KPN heeft een persoonlijk bericht naar vooral de prepaid toestellen gestuurd. Bij mijn vriendin thuis hebben ze er zelfs 3 van KPN gekregen. Dat was een ander bericht dan dat van hierboven.

• Richard
  • Nu online

Richard

Kuru Kuru Kururin

Nou, typ die breiven dan effe over en plaats ze hier! Je moet natuurlijk effe je vriendin d'r naam weglaten é voila.

20*350ZO45°

Verwijderd

hoezo persoonlijk bericht. deze hoax kan je ook versturen met sms-services waar je de naam van de afzender mee kan manipuleren.

Verwijderd

Hele DIKKE HOAX, geloof me maar. Dat we er uberhaupt over bezig zijn is al zonde tijd (de bedoeling van een hoax)

Dat nummer en dat #09 gebeuren beide 100% HOAX.

Verwijderd

wtf is een HOAX?

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:59
Voor uitleg over een hoax zie:

http://skyline.www.cistron.nl/ict/hoax.htm

gewoon 'wat is een hoax' op google.com ingetypt....

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Dit is echt gewoon een vette hoax hoor. En die SMSjes hoeven (zoals hierboven ook al staat) helemaal niet van KPN te komen.
Tis allemaal onzin.. vooral die mail vertoont erg veel hoax-kenmerken.

:Z:Z:Z

• mario007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 13:43
Slotjuh!!!! 8-)

<leeg>

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op maandag 25 juni 2001 14:54 schreef mario007 het volgende:
Slotjuh!!!! 8-)
Newbie :Z Slotjuh-roepen is niet stoer :P