Toon posts:

Vpn inrichting

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben momenteel bezig met het inrichten van de VPN. Ik ben al wat aan het expirimenteren geweest om de VPN server van windows 2000 te installeren. Ik heb dit geprobeerd op de Domein Controlle. Wanneer ik de installatie had afgerond en de service werd gestart had mijn DC geen netwerkverbindingen meer met het interne netwerk. Ook na een reboot was er nog geen verbinding meer met het lokale netwerk. Daarom heb ik de service weer geunistalled. Heeft iemand een idee hoe dat komt? Op de DC draait tevens de DNS en de DHCP server. Ik vroeg mij verder af of het sowieso wel verstandig is om de VPN server bij de DC te installeren of dat ik daar beter een andere server voor kan gebruiken.

• luckyme_
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Het lijkt me niet optimaal om je externe verbindingen op een DC binnen te laten komen.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-08 16:59

Predator

Suffers from split brain

PNS -> NT

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

het beste is om je pdc op een oud beesie te zetten, want een pdc die alleen pdc+dhcp en eventueel printserver is, heeft toch niet veel nodig.
en dan maak je daarnaast een isa server... deze zal je bescheremen tegen alle ongeweste personen,e n zorgt er voor dat je met meerder gebruikers kunt interneten, en dan natuurlijk je VPN kunt maken op een VEILIGE manier! omdat ISA (Internet Security and Acceleration server) daarvoor gemaakt is!