Waarom gamen jullie?

Pagina: 1
Acties:
  • 144 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Radical1980
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-01-2025
Soms vraag ik mij af waarom ik ga gamen. Een paar jaar terug ben ik bijna op school blijven zitten omdat ik teveel bezig was met gamen. Het kost veel tijd maar eigenlijk is het best wel zinloos. Ik vraag me de laatste tijd vaak af waarom ik het doe.

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-01 22:35
Voor de lol?

Verwijderd

Omdat het leuk tijdverdrijf is en het haalt je gedachten heel even af van het dagelijkse gezeik op school en alle andere onzin? En je ziet vaak veel van je vrienden online?

• Akerboom
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-12-2025

Akerboom

Codito, ergo sum

Omdat het leuker is dan wat je eigenlijk moet doen ;)

Zoals huiswerk af andere taken...

Denk niet dat je de enige bent die in de problemen is gekomen met school door games.

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

inXs

known as inXs

wat moet ik anders doen op zo'n avond als deze.... :)

superB

• Devil N
  • Laatst online: 28-10-2025
Gewoon omdat het leuk is. Gamen om te winnen is IMHO iets voor mensen die echt geen leven hebben :/

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Tijdverdrijf & voor de lol en mijn vrienden laten zie wie ze de baas is op Q3DM17 >:)

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02:12
Devil N schreef op 17 December 2002 @ 22:13:
Gewoon omdat het leuk is. Gamen om te winnen is IMHO iets voor mensen die echt geen leven hebben :/
Onzin.

Is gewoon competitie, net zoals er mensen zijn die voetbal leuk vinden.

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

inXs

known as inXs

idd, ik ga niet gamen om te verliezen :P

superB

• .GoO
  • Laatst online: 10-01 22:35
Devil N schreef op 17 December 2002 @ 22:13:
Hehe jij wint zeker nooit? :P Ik speel altijd voor de lol maar ook wel beetje om te winnen (zeker in clan verband), maar das met voetbal etc. toch ook zo.

• Mr_DD
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-07-2023
Als je die vraag nou eerder aan jezelf had gesteld was je niet blijven zitten :)
Ik denk dat iemand gemaed om dezelfde reden waarom jij dat deed,....

Ontspanning :)

Verwijderd

Vroeger vond ik et altijd erug leuk, deed het 2 a 3 uur per dag. Tegenwoorig eigenlijk amper meer. K heb wel veel spellen (nieuwste: 007, fifa 2k3, nba 2k3, AOM, combat flight som en nog n stuk of 20 titels), maar die speel ik niet/amper. Behalve fifa 2k3 :D :D Die roelt :).

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Omdat t leuk is? :)
En mn school kan me momenteel gestolen worden (--> saai :Z :/)
Plus, tis geen verslaving, ofzo :)

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik gamede me ook suf, Q3 is t laatste wat ik aardig vaak heb gespeeld, en niet te vergeten FF7 & 8 :D
Maar tegenwoordig game ik bijna nooit meer... Scheelt wel aardig geld qua upgraden :9

• Radical1980
Het is ook wel ontspanning en soms ook helemaal niet. Wil ook altijd graag winnen. Maar er zijn zoveel mensen die raar kijken als je erover begint. Ouders ofzo? Niet dat ik dat erg vind maar het is toch eigenlijk ook een beetje vreemd?

• GTA3
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
* GTA3 = cyber at1337
* GTA3 will Own!
:P

• JJapie
  • Laatst online: 08:28
Omdat het gewoon gezellig is.. Ookal kunnen de meeste mensen zich dat niet voorstellen, als ik weer eens een potje UT speel.

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Gek op geweld enzo.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – E14’: dit land gaat naar de klote’, daklozen & pickwick thee. Meepraten als gast? DM mij!

Verwijderd

Omdat het leuk is, en online geeft het een kick dat je beter/slimmer bent dan je tegenspeler, of andersom, maar das niet zo vet :).

• dog4life
  • Niet online
Ja, ik vraag aan mijn neef of ie een geweer voor me meeneemt, zodra ie overkomt uit Amerika >:)

Verwijderd

Ik game om het winnen. Ik ben zo verslaafd man! JAJAJA B) . Tot 3 uur in de nacht gamen en 7 uur op. RTCW is me favoriet, daarna Warcraft 3 opt moment. Soms in het weekend slaap ik helemaal niet! Dan game ik hele weekend door }) . Uitzondering is dan als ik op stap ga zaterdagavond. School lijdt er verschrikkelijk onder, maar ik kan met mn handen niet van mn toetsenbord afblijven. Het is ziekelijk. Als dat ding niet draait mis ik iets. MY PRECIOUSSSSSSS })

• Le_Freak !
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09-2025
verslaving :)

Specs

Verwijderd

///

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2004 04:41 ]

• Radical1980
Gamen = Verslaving?

Zo te zien aan de reacties lijkt het daar wel een beetje op.

• Tielenaar
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-12-2025
beetje zinloos dit...
je kan je leven toch net zo goed vergooien als je de hele dag obsessed bent door voetbal of zoiets... net zo nutteloos als gamen imo.

Gamen is leuk, net zoals je (om een onverklaarbare reden) een sport leuk kan vinden :)

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-01 10:49
Ja eigenlijk vraag ik me dat ook weleens af. Neem nou in mijn geval falcon 4. Leer hier al bijna een maand iedere dag aan terwijl ik bijv de volgende dag een pw heb waar ik dan niet aan toe kom. Het is dus in zekere zin wel verslavend maar eigenlijk is het meer de afkeer die je hebt aan school dan de verslaving aan games.

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-11-2025

Tachyon

pop the glock

Er zijn ook mensen die brengen een groot deel van de avond door kijkend naar soap-series en andere pulp. Dat wordt dan "normaal" gevonden maar iemand die de hele avond achter zijn PC zit te gamen is dan meteen een beetje vreemd. :?

Gamen is voor veel mensen toch een soort van "escapisme", met andere woorden een ontsnappingsmogelijkheid uit het echte leven.

Lekker iedereen neerknallen die je tegenkomt, iets wat je in het gewone leven niet kan/mag. Noem het een uitlaatklep.
Daarnaast is het gewoon fun en speelt het competitie-element een rol. (ik ben beter dan jij)

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-10-2025
fun@uitlaat klep ja!,

enne inderdaad, ik kijk (bijna) geen tv dus.

• Glorificationer426
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:03

Glorificationer426

come we hero rush yes?

Ja idd, als je elke avond voor je pc zit ben je raar. Nee, dan ga ik lekker voor de tv zitten, t enige verschil daarmee is dat t beeldscherm wat verder weg staat...

En ik game omdat t gewoon leuk is, weet eigenlijk geen andere reden...

(@DiscWout) omg
(@DiscWout) bijna over mn nek :D
(@DiscWout) echt zo een boer laten, hele mond vol kots :D

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 December 2002 @ 22:31:
Ik game om het winnen. Ik ben zo verslaafd man! JAJAJA B) . Tot 3 uur in de nacht gamen en 7 uur op. RTCW is me favoriet, daarna Warcraft 3 opt moment. Soms in het weekend slaap ik helemaal niet! Dan game ik hele weekend door }) . Uitzondering is dan als ik op stap ga zaterdagavond. School lijdt er verschrikkelijk onder, maar ik kan met mn handen niet van mn toetsenbord afblijven. Het is ziekelijk. Als dat ding niet draait mis ik iets. MY PRECIOUSSSSSSS })
I hear ya bro :)

Heb hetzelfde alleen ik skip wel een college om wat langer uit te slapen ;)

Verwijderd

LOL Dirk .. jou mag ik wel :D

Edit: Fuck tis alweer half 2

Ohw btw ....soms skip ik ook wel eens college :d

Doordeweekse dag:

- 7 uur op
- 8 uur bus
- 9 uur college
- 11 uur vrij
- 12 uur thuis
-gamen tot 03:00 uur

Ohw ermm denk iets van 45 minuten nog besteden aan eten enz ...

[ Voor 112% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2002 01:38 ]

Verwijderd

Verslaving en ontspanning...

Verwijderd

waar ga jij naar school dan?
want ik hoef nooit om 7 uur op (alleen morgen , tentamen --\> imagine my situation right now :D)

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Ik game omdat ik het gewoon leuk vind. Kan gerust een maandje of twee zonder gamen, dus verlaafd denk ik dat ik niet ben.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• Nibble
  • Laatst online: 14-12-2025
Omdat het ontspant en je zinnen even verzet ?
Ik ben de hele dag al bezig met school.
En soms is er gewoon behoefte aan iets anders. En dan zijn RPG's gewoon geweldig.
(hoewel films/series kijken en boeken lezen ook zeer ontspannend kunnen werken ;) )
Kijk voor de gein maar eens een ep. van "Azumanga Daioh" (even kazaa-en), meteen ben je van je stress af :P
Maar even terug op het gamen, vroeger speelde we al monopolie, en daar ging ook altijd meer tijd in zitten dan je eigenlijk gepland had.
conclusie: leuke dingen lopen altijd uit :P

T is for TANK, and T is for TERROR ... and K is the K for KILLING in error.

• RedTop
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-01-2024
Ik game voor de ontspanning, de lol. Ik vind het zinvoller dan passief tv kijken. Bovendien is online gamen een heel sociale bezigheid.

En ja, ik game om te winnen... wat is het nut van online gamen als niemand daarvoor gaat. Dat maakt het interessant, daardoor wil je beter worden, daarom kom je steeds weer terug...

Maar gamen verkiezen boven de rest... dat vind ik weer een geheel ander verhaal.

Verwijderd

Gaming is a way of life ? :P

• Zephyer
  • Laatst online: 19-12-2025
Ontspanning ... (serieus)...
* Zephyer gamed altijd 's avonds nog ff om ff te relaxen :|
(Fifa2003 / SoF 2 / UT2003 etc ...)
RedTop schreef op 18 December 2002 @ 02:29:
Ik game voor de ontspanning, de lol. Ik vind het zinvoller dan passief tv kijken. Bovendien is online gamen een heel sociale bezigheid.

En ja, ik game om te winnen... wat is het nut van online gamen als niemand daarvoor gaat. Dat maakt het interessant, daardoor wil je beter worden, daarom kom je steeds weer terug...

Maar gamen verkiezen boven de rest... dat vind ik weer een geheel ander verhaal.
Hier ben ik het btw heel erg mee eens ... O-)

[ Voor 68% gewijzigd door Zephyer op 18-12-2002 07:28 . Reden: Toevoeging ... ]

MW | BF1 Stats

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
silentsnow schreef op 18 december 2002 @ 01:50:
Ik game omdat ik het gewoon leuk vind. Kan gerust een maandje of twee zonder gamen, dus verlaafd denk ik dat ik niet ben.
Ik ook, ik game gewoon vaak, maar als ik op vakantie ga in de zomer (4 weken lang), dan raak van het ene op het andere moment 4 weken lang geen PC aan, ik heb het er amper over ook. Gaat prima, en als ik na 4 weken weer thuis ben, hoppa, gamen! :)

• Apocrypha
  • Laatst online: 24-03-2024

Apocrypha

Beautiful Emptyness

Ik game vooral omdat ik het leuk vind, maar ik ben ook wel redelijk verslaafd aan het raken. Maar als ik merk dat 1 van mijn cijfers er onderlijd besteed ik daar wel meer aandacht aan. Maar eigenlijk game ik ook nonstop zo'n 5 a 6 uur per dag doordeweeks en het weekend veel meer. Alhoewel ik wel 4 weken zonder pc kan als ik op vakantie ben :+

• SandsOfArrakis
  • Laatst online: 08:51

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Het is voor mij ontspanning na een lange dag werken. Vroeger gamede ik veel meer dan tegenwoordig. Alleen Neverwinter Nights kan momenteel mijn aandacht vasthouden. En af en toe doe ik eens aan een LAN party mee. :)

He who controls the Spice, controls the Universe.

Verwijderd

Mister_X schreef op 17 december 2002 @ 23:42:
fun@uitlaat klep ja!,

enne inderdaad, ik kijk (bijna) geen tv dus.
Ik ook niet, maximaal 1 uur per week denk ik.

Het is voor mij vaak ook spelen met vrienden en fun maken, en natuurlijk het winnen en de spanning enzo.

Maar tis wel verslavend en soms ook wel frustrerend..

Verwijderd

Apocrypha schreef op 18 December 2002 @ 07:42:
Ik game vooral omdat ik het leuk vind, maar ik ben ook wel redelijk verslaafd aan het raken. Maar als ik merk dat 1 van mijn cijfers er onderlijd besteed ik daar wel meer aandacht aan. Maar eigenlijk game ik ook nonstop zo'n 5 a 6 uur per dag doordeweeks en het weekend veel meer. Alhoewel ik wel 4 weken zonder pc kan als ik op vakantie ben :+
tja, wat kan ik zeggen... zoals je sig al aangeeft... als je eenmaal aan WarCraft3 begonnen bent dan is er gewoon geen houden meer aan _/-\o_

Verwijderd

om me even af te sluiten van de rest van de wereld en omdat ik dat nu al zo lang doe meer uit verslaving tegenwoordig. :/

• D-Raven
  • Laatst online: 16-10-2025
Voor mij is t ontspanning en toch ook wel een beetje verslaving. Ik doe het meer voor de fun dan om me bezig te houden. Tegenwoordig speel ik UT2K3, verschijdene mensen zeggen dan "daar wordt je toch hardstikke agressief van!" maar ik reageer mn agressie juist af op het spel.

Meestal speel ik zo'n gemiddelde van 7 uur doordeweeks en in het weekeind is dat ongeveer hetzelfde, hangt er vanaf hoeveel andere dingen ik te doen heb.

Maar gamen gaat bij mij niet voor alles, school wil nog wel eens (te vaak) ervoor wijken maar andere dingen zoals mn vriendin en belangrijke dingen gaan echt wel voor.

Verwijderd

Simpel, escapisme.
Niet meer niet minder, gewoon escapisme.
En ik denk niet dat het voor veel mensen anders is.

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:54

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

tegenwoordig game ik eigenlijk bijna nooit meer. een jaar geleden ongeveer 5 uur per dag. gewoon als ontspanning.

nu werk ik en heb dus minder tijd, spellen vind ik niet echt meer de moeite. tegenwoordig ben ik vaker aan het chatten of gewoon naar vrienden. ook studie kost nog aardig wat tijd.
misschien speel ik volgend jaar wel weer volop, who knows? :)

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Verwijderd

D-Raven schreef op 18 december 2002 @ 10:45:
Voor mij is t ontspanning en toch ook wel een beetje verslaving. Ik doe het meer voor de fun dan om me bezig te houden. Tegenwoordig speel ik UT2K3, verschijdene mensen zeggen dan "daar wordt je toch hardstikke agressief van!" maar ik reageer mn agressie juist af op het spel.

Meestal speel ik zo'n gemiddelde van 7 uur doordeweeks en in het weekeind is dat ongeveer hetzelfde, hangt er vanaf hoeveel andere dingen ik te doen heb.

Maar gamen gaat bij mij niet voor alles, school wil nog wel eens (te vaak) ervoor wijken maar andere dingen zoals mn vriendin en belangrijke dingen gaan echt wel voor.
onderzoek heeft inmiddels aangewezen dat het afwenten van agressie op computerspellen slechts een effect heeft op zeer korte termijn. Agressieve mensen blijven er agressief door en non-agressieve mensen blijven non-agressief. Als je zegt dat het bij jou helpt dan wil dat alleen maar zeggen dat jij gewoon geen agressief persoon bent (over het algemeen).

• Bear
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-12-2025

Bear

wench

GFM schreef op 17 december 2002 @ 22:27:
Omdat het gewoon gezellig is.. Ookal kunnen de meeste mensen zich dat niet voorstellen, als ik weer eens een potje UT speel.
Dat kan ik me heel goed voorstellen zeker als het een lan game op school is })

Maarjah ben nu ook blijven zitten geen huiswerk gemaakt enzo.. , maar al ben ik heel lang cs aan het spelen denk ik ook wat doe ik
ik vind een game met verhaal zoiezo leuker

done done on to the next one... psn: Bear-H6O

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-01 13:23

chromeeh

the Gnome

Waarom ik game??

Hmmm.... Uhm... For fun eigenlijk alleen maar :D

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• Maxow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-01 19:44

Maxow

Hidden Sound System

als je nou heeeeeel goed wordt in 1 spel (multiplayer) dan kun je naar de WCG (World Cyber Games) en daar kun je ook leuke bedragen winnen. (in plaats van school, en dan 'gewoon' werk doen) :P

[ Voor 5% gewijzigd door Maxow op 18-12-2002 11:22 ]

Verwijderd

tja... punt is alleen dat er al heel wat chineesjes eerder op dat idee zijn gekomen met als gevolg dat je een onmundige achterstand hebt :P

• Maxow
  • Laatst online: 13-01 19:44

Maxow

Hidden Sound System

dat is idd wel een minpuntje ja :) . Maar als je niet meer naar school gaat, en full-time 1 spel gaat spelen :P , dan hopen dat je er beetje goed in wordt... en dan al die lui verslaan :D

Verwijderd

Radical1980 schreef op 17 December 2002 @ 22:10:
Soms vraag ik mij af waarom ik ga gamen. Een paar jaar terug ben ik bijna op school blijven zitten omdat ik teveel bezig was met gamen. Het kost veel tijd maar eigenlijk is het best wel zinloos. Ik vraag me de laatste tijd vaak af waarom ik het doe.
uhhh, misschien omdat ut LEUK is???

Verwijderd

omdat mensen als enige bewust zijn van het leven en ook wel snappen dat het leven meer is dan wat overleven en wat eten en slapen en zodoende zoeken naar een goede tijdsbesteding... en laat dat in jouw geval nu net Computeren zijn! mooi toch! Kan een leeuw of een tijger nog wat van leren ;)

Verwijderd

Ik game alleen voor de fun :)

• ddZ
  • Laatst online: 11-01 15:33

ddZ

Puur vermaak :)

• Justin2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-01 07:06
Omdat ik cheaters wil ownen >:)

PV opbrengst

• irritableskillz
  • Niet online
lol, omdat het leuk is :p

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-01 14:59
het is leuk, je leert mensen kennen (in clan verband gamen owned).
tijdverdrijf en idd verdomd verslavend (als je net 10 minuten wakker bent en je zit al op je clanserver te kijken of er iemand wakker is en daarna maar ff op publics gaat spelen ben je best verslaafd O-))

Bier, Whiskey en Metal!!

Verwijderd

waarom ik game ??

pff ... tsja ik ben ook niet de enigste die een game koos boven het leren van een proefwerk ... ik zat ook liever binnen te CSen of the UTen dan buiten eens door het bos in de zomer te lopen ...

en waarom ??

eerste in de NES tijd was het meer omdat ik dan ff geen zin had in de LEGO en dat ik dan ff ging NESen ...

toen kwam de pc ... en toen deed ik het meer omdat ik me toch verveelde en nix interessants op tv was ...

nu met internet en alles ... is voor mij eigenlijk het nieuws rond games etc. en de clan stuff de verslaving :D
Vooral in de UT2k3 clan is het altijd wel gezellig .. en ik kan me ook zeker niet mengen in de cu2.nl hippies en msn-sletten ...

en Gamen vind ik veel interessanter dan na de eeuwig durende herhalingen op TV ...

Verwijderd

Ik studeer aan de Rijks universiteit Groningen Dirk... 1 uur in totaal met de bus.

Nu net met veel geslijm uitstel gekregen van een opdracht :D Morgen tentamen ...

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-01 23:13

DeMoN

Pastafari

Rafe schreef op 17 december 2002 @ 22:15:
Tijdverdrijf & voor de lol en mijn vrienden laten zie wie ze de baas is op Q3DM17 >:)
Welke versie speel je? Ik wil een keer tegen een tweaker Quaken namelijk... Q3DM17 is mijn favo map.

Ennem.. ik game om steeds beter te worden.. dan wordt het ook steeds leuker.. het is gewoon tof als je een beetje 0wned :)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-01 18:03

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Vroeger gamede ik veel meer dan nu. Ik denk dat dat komt omdat er nu veel meer multiplayer games zijn en als je dat eenmaal gespeeld hebt op een LAN is het een stuk minder leuk om het in je eentje te spelen (ja via internet kan ook maar ik heb een 56k dus dat is ook niet echt speelbaar, als je van shooters houdt)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

waarom niet gamen?

• In Search of Sunrise
  • Laatst online: 30-10-2020
ik game voor de fun. ik vind het gewoon leuk tijdverdrijf.

specs

Verwijderd

Zie het als een hobby, de een kijkt tv, de volgende schilderd en een ander gamed. Ik ben zeker niet verslaafd, er zijn weken dat ik geen game speel. Multiplay is heel leuk tegen vrienden, gewoon online tegen mensen die ik niet ken vind ik niet echt boeiend. Als je mensen leert kennen en in een clan oid is het weer wel dope natuurlijk. :)

Verwijderd

omdat het bijna even goed is als sex

• peke
  • Laatst online: 10-12-2025
Radical1980 schreef op 17 December 2002 @ 22:10:
Gamen=slechte gewoonte die je in toom moet houden, verslaafd zijn is nooit goed, dus speel maar met mate :P .
Zelf was ik vroeger ook reteverslaafd aan gamen, van mijn 8e tem 15e consoles, daarna pc tot nu mijn 20e, het laatste jaar verminderde ik sterk met spelen, het boeid gewoon niet meer om online te spelen met pubers (nofi), een goede lanmatch met vrienden zou ik best wel leuk vinden voor enkele uurtjes maar niemand die ik ken speelt op pc's.
Ik denk dat ik het er bij houd met mijn huidige config (1.4 / 1024sd / 4400), maw geen nieuwe hardware meer kopen om te gamen, gewoon rustig afbouwen tot compleet stop ergens volgend jaar.
Ooit moet je toch eens stoppen als je een leven wilt, dus...

Verwijderd

Om indruk te maken op de andere sekse. Daarvoor doen we alles toch?

Ik game niet zo vaak, ik probeer meestal slimmer te worden als ik achter de PC zit, maar het lukt maar een enkele keer.

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Ik doe het puur voor de lol, niet meer zoveel als eerder (heeft mij 2 jaar school gekost in ieder geval), maar ik mag het nog steeds graag doen.

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Ik game omdat het verslavend is ja, en het is misschien wel nutteloos, maar ook wel leuk :)

Verwijderd

ontspanning. En een beetje me aggressie afreageren op fps games.

Gamen is gewoon heerlijk :) ... verslaafd? Hmmmwah ;)

• Napalm
  • Laatst online: 11-01 15:10
Waarom ik game???

Ja, dat is zo gegroeid. Jaren geleden ongeveer in (ahum) de jaren 80 kostte het me een schooljaar. Toen zaten we echter altijd in de videohal/gokhal en flipperden ons gek. Kostte alleen veel guldens (ja, ook die stammen uit die tijd). Dus toen Pa een beetje moeilijk begon te doen toch maar een diploma gehaald en geld overgehouden voor een MSX. Via de Amiga 500 naar diverse PC's

En dat gamen is gebleven. Voor mij voornamelijk racing-games of games alla The Settlers. Af en toe een LAN-party en dan voornamelijk UT danwel UT 2003 en natuurlijk BF 1942.

Ik weet wel dat als je ergens goed in wilt zijn je veel zult moeten spelen. Heb zelf een aantal jaren geleden in een World-cup meegereden met GP2. Koste me dus 2 week iedere dag 2 uur trainen om een goede race te rijden (inclusief ontwerpen set-up's) . Maar een verslaving wil ik het niet noemen al wil ik na 4 weken vakantie wel weer naar huis om even weer te racen. :)

Napalm Racing Team Holland - @ STEAM aka NRTH

Verwijderd

waarom vrijen mensen, waarom kijken mensen naar de voetbal,....

Verwijderd

gewoon omdat het leuk is, en omdat het leuk is ga je vaker spelen, en op den duur wordt je wel verslaafd, en dan heb je een klein probleem

Verwijderd

jah idd :/ HELP!

Zou er zoiets zijn als hulp bij computerverslaving?

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12-01 10:57
Voornamelijk ontspanning, en gewoon omdat het leuk is. Goede RPG's zorgen er trouwens ook nog eens voor dat je opeens totaal iemand anders bent, wat op sommige momenten erg prettig is.

[b][message=16410790,noline]Nibble schreef op 18 December
Kijk voor de gein maar eens een ep. van "Azumanga Daioh" (even kazaa-en), meteen ben je van je stress af :P

Whehehe, geweldige anime :D

There is no magic.

Verwijderd

Yup stukje tijd verdrijf net zoals TV kijken

en als je in een clan zit die alles wint :-) word het nog een stukje leuker
om te spelen/oefenen tactics verzinnen met je teamleden en hopen dat het werkt

verder verlaving??? nah dacht het niet
of ben je wel verslaafd als je vrijdag om 20:00 achter de PC kruipt en hem smoregens 6:00 uit zet omdat het verdacht licht word buiten hehe :)

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2002 08:18 ]

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:41

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Gamen is gewoon je verstand op 0 zetten en lkkr racen/fragggen of what ever :)
Daarnaast als het koud is en het stormt kan je toch binne blijven om 'sociale contacten' te onderhouden.

Xbox Live ID:Notna8310

Verwijderd

Gaming is a desire, mapping is a drug.

Verwijderd

Ik vind het een rare vraag. Je doet het omdat het leuk is. Het is een leuk tijdverdrijf. Soms heb je toch niks beters te doen toch? Ik blijf het een rare vraag vinden.... DuH! ;)
Pagina: 1