Drama: vorige week dinsdag is bij ons (leiderdorp) de stroom uitgevallen. Dit merkte ik 's avonds doordat de klokjes knipperde. PC geprobeerd aan te zetten: niets. De brandlucht in m'n PC bevestigde mijn vermoeden: doorgebrand. PC langs de winkel gebracht voor een 'kijk operatie'. Wat heeft het overleefd? Kingston geheugen, VGA kaart, CPU (AMD Thunderbird 900) en de diskettedrive. De rest (maxtor harde schijf, Plextor brander, dvd drive, moederboard, geluidskaart SB Live, enz) rijp voor de schroothoop. Ik denk dat de oorzaak een stroompiek is geweest toen NUON de stroom weer op het net zette (er zat bij mij een beveiliger voor dit soort dingen tussen van Trust!). Voor de rest geen schade met andere apparatuur. Ik heb NUON al schriftelijk aansprakelijk gesteld maar het blijft natuurlijk moeilijk aantoonbaar. Aan de andere kant is het wel heeeeeel toevallig.
Wie heeft dit eerder meegemaakt? Hoe is het afgelopen (schadevergoeding). Kan ik op de een of andere manier de data op m'n harde schijf nog terughalen (opsturen naar de fabrikant). Helaas wordt de schade niet gedekt door m'n inboedelverzekering: dekt alleen bliksemschade.
Alvast bedankt
Wie heeft dit eerder meegemaakt? Hoe is het afgelopen (schadevergoeding). Kan ik op de een of andere manier de data op m'n harde schijf nog terughalen (opsturen naar de fabrikant). Helaas wordt de schade niet gedekt door m'n inboedelverzekering: dekt alleen bliksemschade.
Alvast bedankt