PHP Tekst beveiligen tegen kopieeren?

Pagina: 1
Acties:
  • 89 views sinds 30-01-2008

• MrMartinH
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-07-2024
Hallo...

Ik ben een complete noob wat betreft PHP dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Ik ben van plan om een website te maken, maar nou vroeg ik me af of het met PHP ook mogelijk was om stukken tekst tegen kopieeren te beveiligen. Dus dat de tekst niet kan worden geselecteerd en gekopieerd.

Is dit met PHP mogelijk of kan dit alleen maar met flash? (met flash is het in ieder geval mogelijk)

Signature

Verwijderd

Voor zover ik weet niet, met JavaScript moet het wel kunnen maar is dat natuurlijk ook niet perfect.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05:56

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Dit heeft niets te maken met PHP. Het is namelijk clientside, wat je wilt beveiligen. En nee, dat kan niet; dit is altijd wel te achterhalen. Je kan rechtermuisknop disablen en dit soort truukjes houden wel wat tegen, maar dit is makkelijk te omzeilen.

[ Voor 5% gewijzigd door gorgi_19 op 17-12-2002 21:49 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Mark309
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Mark309

Ook wel Piet

Tekst die een ander moet kunnen lezen is niet te beveiligen. Er zijn trucs om het moeilijker te maken. Maar uiteindelijk wordt de tekst toch naar de pc van de ontvanger gestuurd :)

Productman.nl - Helpt startups in de Achterhoek en Liemers - https://www.wiegaaterverhuizen.nl - Versla de makelaar ;)

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-08 14:23

DinX

Motormuis

Een hele site is echt niet te doen. Bepaalde stukken zou je (zoals je email-adres in je profiel) als afbeelding laten weergeven. Maar of dat er mooi uit gaat zien...
Maar als ze het echt willen kopieren zouden ze hier dan nog OCR kunnen over draaien. Maar dan moet je al echt ver gaan om iets te willen kopieeren :)

[ Voor 32% gewijzigd door DinX op 17-12-2002 21:51 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Ik zou iig eerst maar eens gaan afvragen of je het echt wilt :)

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Laat ik het simpel stellen: Als je niet wilt dat iemand iets kan zien of krijgt te zien dan moet je dat niet naar die persoon sturen. (Informatie)

Als je het hebt over Layout gebonden zaken dan kan dat niet, de browser moet de boel nog wel kunnen lezen. Het is wel mogelijk de boel te obfuscaten met JavaScript opbouw, maar daar zijn ook debuggers voor.

Verwijderd

als images laten zien zou voor kleine teksten misschien kunnen...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 december 2002 @ 22:48:
als images laten zien zou voor kleine teksten misschien kunnen...
Maar dan valt het nog 'over te typen' ofzo.. zie het nut er dan ook niet van in :)

Verwijderd

misschien ie het meest effectieve ergens copyright blabla in de hoek te zetten ;)

Verwijderd

Heel eenvoudig : je zet deze tekst in flash ;)

• gomaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:07
Php is een serverside taal, dit heeft dus niks te maken met tekst beveiligen ja of nee. Tekst beveiligen kan alleen bij de client gebeuren. Php doet helemaal niks bij de client dus daar kan je niks aan veranderen.
Wat dus heel handig aan php is, is dat je tekst kan beinvloeden doordat php eigenlijk gewoon html uitpoept :).

Lees de inleiding van php manual is dan zie je het wel.

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-01 11:25

D2k

en voor we allemaal gaan herhalen wat er al 100x is gezegd doen we dit maar dicht

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.