Toon posts:

[PICS][idenify mobo] welk mobo is dit, wie heb t gebakken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
k heb hier dus een oud socket 7 bordje waar ik niets over kan vinden op internet :/ mischien datiemand het hier weet :D

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~oskam011/got/moboklein1.JPG
grote versie: http://home.planet.nl/~oskam011/got/mobogroot1.JPG
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~oskam011/got/moboklein2.JPG
grote versie: http://home.planet.nl/~oskam011/got/mobogroot2.JPG

als je vragen heb oid moet je dat maar ff stellen :)

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:07

KneoK

Not in a million lightyears

Nu zie ik op de achterkant Elpina staan...

Dan doe je op Google zoeken op Elpina en Motherboard...

KLIK

Vervolgens doe je zoeken op Elpina, Motherboard en chipset (de VXPRO, staat op de chips):

KLIK

Daar moet j'm wel tussen kunnen vinden...

[ Voor 38% gewijzigd door KneoK op 17-12-2002 21:42 ]

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Kijk wat er op de chipset staat en mik dat es in de google molen :)
Kun je meestal wel gedetailleerde specs vinden :Y)

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Mentalist

[avdD]

VXpro :?

The PCChips Lottery :D

edit:

Ik heb 'm even met je plaatje ingevuld en het is een PC-chips M537 :)

[ Voor 39% gewijzigd door Mentalist op 17-12-2002 21:46 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Weird_nerd: goed lezen he: VXPro+ :)
Tis dus een PCChips M537DMA33

En mocht je er vanaf willen: ik weet vrijwel zeker dan Dion_b er veel interesse in zal hebben ... (heeft ie eindelijk net zo'n stoer testbordje als ik :+)

[ Voor 3% gewijzigd door Chemist op 17-12-2002 21:55 ]

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Verwijderd

Topicstarter
Chemist schreef op 17 December 2002 @ 21:49:
Tis dus een PCChips M537

En mocht je er vanaf willen: ik weet vrijwel zeker dan Dion_b er veel interesse in zal hebben ... (heeft ie eindelijk net zo'n stoer testbordje als ik :+)
hmtja hij leg hier wel stof te happeren :P

maar dan moet er maar ff gemeelt worden..

/me zoekt druk door naar jumper meuk ed

• Mentalist
  • Nu online

Mentalist

[avdD]

Chemist schreef op 17 december 2002 @ 21:49:
Tis dus een PCChips M537

Uh, ik keek niet naar de grote versie van z'n plaatje (zag de + niet..).

Maar ik zei ook M537 hoor ;). Is hetzelfde bordje (alleen andere chipset) met blijkbaar zelfde naam.

En Ou-Tannu, jumper settings kun je wel uit het linkje naar de pc-chips lottery halen waarvan ik de link dus net gaf (neem aan dat je dat al aan het doen bent :)).

[ Voor 9% gewijzigd door Mentalist op 17-12-2002 21:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
W3ird_N3rd schreef op 17 December 2002 @ 21:54:
[...]

Uh, ik keek niet naar de grote versie van z'n plaatje (zag de + niet..).

Maar ik zei ook M537 hoor ;). Is hetzelfde bordje (alleen andere chipset) met blijkbaar zelfde naam.

En Ou-Tannu, jumper settings kun je wel uit het linkje naar de pc-chips lottery halen waarvan ik de link dus net gaf (neem aan dat je dat al aan het doen bent :)).
zo iets jah :D

Tnx lieve tweakertjes :>

• Chemist
Chemist schreef op 17 December 2002 @ 21:49:
Tis dus een PCChips M537DMA33

Oeps; zie net dat Dion_b de VXPro+ al 2x heeft en er zelf eentje weg wil doen ... :X

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:39
Die heb ik ook gehad :P

ff manual opzoeken *brb*

edit, helaas, dacht dat ik hem had bewaard, maar hij is meegegaan naar ze nieuwe eigenaar :(

[ Voor 49% gewijzigd door Icey op 17-12-2002 22:24 ]

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:06
Staan de settings niet op de mobo zelf :X :X

• Chemist
hier stond een domme opmerking

[ Voor 90% gewijzigd door Chemist op 17-12-2002 22:52 ]

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:30
Ik tik dit nu ook op eenzelfde mobo, enkele tips:

- laatste (tweak)BIOS zorgt ervoor dat je 128MB blokkiewokkie DIMMs kunt gebruiken
- Gebruik niet de BIOS van de M573, dan doet je floppydrive het niet meer :P
- K6/2-450 draait fijn op 6x75 2.5V
- Ram niet te hard je toetsenbord in, de mijne ligt er al af, heb met wat touwtjes er maar een PS/2 aansluiting aan gefabriekt :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Chemist schreef op 17 December 2002 @ 22:07:
[...]

Oeps; zie net dat Dion_b de VXPro+ al 2x heeft en er zelf eentje weg wil doen ... :X
:+

Tnx voor de gedachte iig :D

VXPro+=ETEQ 6618=Via VPX (in dit geval de VPX'97 versie, met UDMA-33 support door een nieuwere southbridge)

Ideaal mobo om een Cyrix CPU op te zetten (VPX heeft een Linear Burst mode voor de L2 cache waar Cyrix gevallen veel betere mem performance mee krijgen)

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
dion_b schreef op 18 december 2002 @ 01:26:
[...]

VXPro+=ETEQ 6618=Via VPX (in dit geval de VPX'97 versie, met UDMA-33 support door een nieuwere southbridge)

Ideaal mobo om een Cyrix CPU op te zetten (VPX heeft een Linear Burst mode voor de L2 cache waar Cyrix gevallen veel betere mem performance mee krijgen)
aha. jammer dat ik er nu een intel pentium 166 non mmx op heb hangen denk ik dan 8)7 nouja altijd nog leuk als reserve mobotje voort 1 of ander :-)

• koffercomputer
  • Laatst online: 09:16
_JGC_ schreef op 17 December 2002 @ 23:00:

- laatste (tweak)BIOS zorgt ervoor dat je 128MB blokkiewokkie DIMMs kunt gebruiken
- Ram niet te hard je toetsenbord in, de mijne ligt er al af, heb met wat touwtjes er maar een PS/2 aansluiting aan gefabriekt :)
Lol, zoals het bordje er nu bij ligt zal geen enkele bios upate helpen, er zit namelijk geen BIOS chip op, en ook geen CMOS backup batterij. Ik zou als ik de topicstarter was eerst maar eens een geschikte BIOS chip (met inhoud) zien te vinden.

Hmm, ik lees net dat de topicstarter er een cpu op heeft werken :?

[ Voor 5% gewijzigd door koffercomputer op 18-12-2002 07:30 . Reden: ?? ]

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

Verwijderd

Lol, zoals het bordje er nu bij ligt zal geen enkele bios upate helpen, er zit namelijk geen BIOS chip op, en ook geen CMOS backup batterij. Ik zou als ik de topicstarter was eerst maar eens een geschikte BIOS chip (met inhoud) zien te vinden.
Rechtsboven, eerste plaatje is de bios-chip (QC-6)

Op datzelfde plaatje middenonder zit de batterijhouder...

Kwestie van batterijtje erin, booten, flashen en klaar!

• koffercomputer
  • Laatst online: 09:16
Verwijderd schreef op 18 December 2002 @ 07:34:
[...]

Rechtsboven, eerste plaatje is de bios-chip (QC-6)

Op datzelfde plaatje middenonder zit de batterijhouder...

Kwestie van batterijtje erin, booten, flashen en klaar!
Oeps! Ik had niet gezien dat er zo'n glittersticker op de BIOS zat. Daarom dacht ik dat het een lege socket was. Sowwy, het was nog vroeg :O

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

• Mentalist
  • Nu online

Mentalist

[avdD]

dion_b schreef op 18 December 2002 @ 01:26:
[...]

http://crew.tweakers.net/BalusC/Server/Ned/Har-Chi-VIA.html

Ik denk dat je je huiswerk over moet doen, de gewone VPX ondersteund ook UDMA33 :P
Ik heb een IDT C6 op een Via VPX mobo draaien... Is dat ook goed? ;) De L2 cache zat trouwens niet op de cpu in die tijd, maar op het mobo, dan kunnen alle cpu's toch voordeel hebben van die Linear Burst mode?

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

W3ird_N3rd schreef op 18 december 2002 @ 17:56:
[...]

http://crew.tweakers.net/BalusC/Server/Ned/Har-Chi-VIA.html

Ik denk dat je je huiswerk over moet doen, de gewone VPX ondersteund ook UDMA33 :P
Hangt er vanaf, er zijn 3 versies southbridge betrokken, de 586, de 586A en de 586B. 'Normaal' moet het met de 586A zijn, met UDMA-33 maar geen ACPI support, maar sommige mobobakkers gebruikten de goedkopere 586, met PIO4 als max. De VPX'97 had dan weer altijd de 586B en UDMA-33 en ACPI erbij.
[...]

Ik heb een IDT C6 op een Via VPX mobo draaien... Is dat ook goed? ;) De L2 cache zat trouwens niet op de cpu in die tijd, maar op het mobo, dan kunnen alle cpu's toch voordeel hebben van die Linear Burst mode?
De L2 zit op de mobo, maar het wordt door de CPU aangesproken. Cyrix was altijd behoorlijk innovatief geweest op cachegebied. Met de 6x86 hadden ze dus die burst mode geintroduceerd. VIA en VLSI waren de enige chipsetbakkers die het ondersteunde in eerste instantie (later ALi ook). Of IDT het ondersteunt weet ik niet...

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
_JGC_ schreef op 17 December 2002 @ 23:00:

waar haal ik die bios? :)
en zou een amd 500/533 er oid er ook op willen (underclocked dan wel he)

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

dion_b schreef op 18 december 2002 @ 19:12:
Hangt er vanaf, er zijn 3 versies southbridge betrokken, de 586, de 586A en de 586B. 'Normaal' moet het met de 586A zijn, met UDMA-33 maar geen ACPI support, maar sommige mobobakkers gebruikten de goedkopere 586, met PIO4 als max. De VPX'97 had dan weer altijd de 586B en UDMA-33 en ACPI erbij.
In ieder geval bedankt voor de info. De VIA chipset tabel is alweer lichtjes bijgewerkt (586 = PIO4 support) :)

Kun je ook vertellen of de goedkopere 586 ook werd gebruikt i.c.m. de andere VIA northbridges dan de VPX, zoals de VP2 en de VP3? Dan vermeld ik dat iig ook in de tabel :)

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

BalusC schreef op 18 december 2002 @ 20:21:

[...]
In ieder geval bedankt voor de info. De VIA chipset tabel is alweer lichtjes bijgewerkt (586 = PIO4 support) :)

Kun je ook vertellen of de goedkopere 586 ook werd gebruikt i.c.m. de andere VIA northbridges dan de VPX, zoals de VP2 en de VP3? Dan vermeld ik dat iig ook in de tabel :)
Erg lastig, het is net als met de 686(A/B)- ze zijn pin-compatible en kunnen onderling uitgewisseld worden- de northbridge zegt dus weinig tot niets over de southbridge. Normaal zou ik bij de VP2 een 586A of B verwachten, bij de VP3 een 586B of een 596 en bij de MVP3 een 596 of 686, maar wederom, ze zijn allemaal backwards compatible, dus durf ik niet uit te sluiten dat een of andere brakke mobo een 586A op een MVP3 zet (of andersom- de PC-Chips VX-Pro heeft een 580VP met een 586B gecombineerd)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1