Harddisk presteert na re-install slecht

Pagina: 1
Acties:

• Sander-B
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:35
Hoi, ik heb vandaag mn Windows 2000 Professional opnieuw geinstalleerd op mn IBM Deskstar 120GXP 60GB harddisk omdat ik een virus had, maar de prestaties zijn ineens een stuk minder geworden. Normaal kon ik met Audiocatalyst vrolijk een cdtje rippen @ 30 speed zonder "speed problems", maar nu begint 'ie bij 8 speed al speed problems te geven.
Ik zie nu trouwens ook dat het "Write cache enabled" vakje grijs is bij mn disk properties, die kan ik dus niet meer inschakelen.
Verder heb ik niks gewijzigd aan mn hardware ofzo, gewoon puur een re-install. Heb ook alle drivers weer opnieuw geinstalleerd en verder werkt het systeem ook prima, alleen de schijf is zo verdomd traag geworden.

Systeem:
Asus P4B533-E bord
Intel P4 1.8@2.5ghz
IBM Deskstar 120GXP 60GB 7200RPM disk op de on-board IDE controller, verder hangen er geen schijven aan dezelfde kabel. Schijf loopt op UDMA5

Iemand suggesties?

Dank,
Sander

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
intel application accelerator even installeren (support.intel.com) en teven de intel chipset drivers

A wise man's life is based around fuck you

• Sander-B
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:35
Hij draait weer op volle snelheid :) Bedankt!!

Wel raar, want ik had die drivers + dat programma al geinstalleerd vanaf de ASUS CD, dat werkte eerst wel prima.