[C++] Project compilenprobleem

Pagina: 1
Acties:

• Daggie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-08-2025
Ik gebruik Borland 5.01 op windows2000

Ik heb een klasse Date gemaakt

# ifndef DATE_H
# define DATE_H

//klasse zelf

# endif

Wat volgens mij compleet juist is

Dan heb ik een bestand Date.cpp (mijn implementatie) waarin mijn memberfuncties zijn gedefinieerd

# include <iostream.h>
# include <dos.h>
# include "date.h"

//implementatie

De includes zijn mijns insziens opnieuw volledig correct. (het gaat iig enkel om de date.h)

Dan heb ik nog een bestand usedate.h (mijn applicatie, wat de user te zien krijgt)

# include <iostream.h>
# include "date.h"

Dit lijkt mij weer juist.

Het probleem nu is dat wanneer ik alles in een project gooi (standard dos) dat het niet compilet, ik krijg berichten die totaal niets met het programma te maken hebben (of ik mijn systeemdatum wil veranderen ?? wat waarschijnlijk ligt aan het feit dat ik getdate oproep in implementatie).

Als ik in het user-bestand #include "date.cpp" doe en de date header niet include werkt het programma volledig perfect ??

Ligt dit aan de compiler ? of .. ?

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:46
Ik wil er wel even naar kijken, maar dan wil ik de minimale volledige code die het probleem veroorzaakt zien; met code tags deze keer.

• Daggie
Het ligt niet aan mijn code, ben ik van overtuigd, aangezien een klasgenoot identiek hetzelfde probleem had bij een vorige oefening .. (en nooit heeft kunnen oplossen).

Ik wil mijn code wel posten, maar het is vrij veel ..

En nog een correctie : het project compilet wel, maar zegt dat het geen 16bits debug mode heeft en toont dan zaken die compleet niets met het prog te maken hebben (systeemdate instellen)

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 22:38
Ik heb al vaker verkondigt dat de Borland C 4-5 versies de grootste mislukkingen zijn die Borland ooit heeft verkocht. Gewoon niet fatsoenlijk mee te werken.

Neem als het ff kan een andere compiler.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• LordLarry
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Misschien omdat er ook functies bestaan in die getdate heten en deze deze de systeemtijd opvraagt? Gebruik eens andere namen voor je functies en je bestanden

We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

• Daggie
die getdate staat in dos.h en gebruik in in mijn implementatie om mijn constructor te vullen met de huidige datum ..

lijkt mij iets dat toch mag ?

• LordLarry
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

lijkt me wel. En je probleem is dat ipv de datum terug te geven er gevraagt wordt of de gebruiker de systeemtijd invult?!

Ik kan me niet voorstellen dat het aan de compiler zou liggen. Heel misschien aan de bijgeleverde source.

We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

• Daggie
Welke gratis compiler kunnen jullie me dan aanraden ?

voor windows, dus geen gcc (geen cygwin)

de intel c++ compiler any good ?

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
borland heeft de commandline C++ compiler gratis in de aanbieding (ter download, je moet je wel registreren bij borland als developer) Je kunt verder daar commandline tools voor ophalen om de compiler makkelijker te gebruiken.
http://www.borland.com/pr...ds/download_cbuilder.html

Er zijn verder nog andere C++ compilers die gratis zijn, zoals djgpp: http://www.delorie.com/djgpp/
en DevCPP:
http://www.bloodshed.net/devcpp.html

Google zal je wellicht nog meer brengen :)

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

LordLarry schreef op 18 December 2002 @ 09:24:
lijkt me wel. En je probleem is dat ipv de datum terug te geven er gevraagt wordt of de gebruiker de systeemtijd invult?!

Ik kan me niet voorstellen dat het aan de compiler zou liggen. Heel misschien aan de bijgeleverde source.
Ik heb er gisteren doorheen gekeken en kon niets vreemds aan de source zien... kreeg 'm echter ook niet gecompileerd in VS.net met stapels 'deprecated header file' warnings en botte errors op ontbrekende antieke DOS-structuren :P

Enige conclusie die ik kan trekken is dan ook dat het iets aan de compiler moet zijn, ik kan geen enkele logica ontdekken in de problematiek anders.

Doet me denken aan mijn uitstapje naar de TU/e alwaar ik 8086 assembler leerde en Turbo-C onder DOS. In 1997 wel te verstaan, destijds gemiddeld 5-10 jaar oude technologie. Tegenwoordig moet topicstarter op school nog werken met Borland C voor DOS versies 4 en 5.... :>

Professionele website nodig?

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:08

Duinkonijn

Huh?

http://home.wanadoo.nl/sjonnie3/monkey.exe

dis me zelf gemaakte builder. met borland 3

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• Daggie
Heb net even snel met DevCPP geprobeerd, maar dat gaf fouten in de header bestanden die met DevCPP worden meegeleverd ? Ligt ongetwijfeld aan mezelf ..

Ik had het gezegd aan mijn lerares C++ en ze zei dat er nog andere studenten hetzelfde probleem hadden, en ze ging kijken waar het aan lag van zodra ze de oplossingen kreeg ..

Mocht het iemand interesseren, zal ik het hier posten :)
Pagina: 1