Toon posts:

[oracle] resoluties opzoeken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
is het mogelijk om in de registry de resolutie van je scherm op te zoeken?

kzou 't namelijk willen opvragen in oracle, en ik en wilde dit doen door die waarde op te halen uit de registry, ik weet allen niet of dit mogelijk is, kheb al een tijdje zitten zoeken, maar ik vind niets waar ik de schermresolutie uit kan afleiden...

weet iemand raad?

• thomaske
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-07 14:28

thomaske

» » » » » »

resoluties van de server of van de client?

(denk trouwens dat het allebei niet mogelijk is)

Brusselmans: "Continuïteit bestaat niet, tenzij in zinloze vorm. Iets wat continu is, is obsessief, dus ziekelijk, dus oninteressant, dus zinloos."

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Je legt nog steeds nihil uit he...
Oracle is doorgaans de naam van het RDBMS van het bedrijf oracle, maar ik ga er maar vanuit dat je niet de resolutie van je DB-server wilt weten...

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Oracle? Wil je de resolutie van de client weten of van de server? Met de client kun je via javascript:screen.width de reso opzoeken en dan doorgeven doormiddel van een querystring of het invullen van een hidden field in een form. Waarvoor is't?

[ Voor 27% gewijzigd door Skaah op 17-12-2002 21:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
scherm resolutie van de client wil ik weten

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-08 16:14

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

ik moet zeggen dat je niet echt scheutig bent met informatie........

Is het een internetapplicatie / website?

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• thomaske
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-07 14:28

thomaske

» » » » » »

inderdaad, het feit dat er nog mensen zijn die moeite voor iemand doen, welke er zelf TOTAAL geen moeite voor doet |:(

Wat is jouw definitie van 'client'? iemand die inlogt met sqlplus, of is er een tussenlaag welke tussen de gebruiker en de database zit?

Brusselmans: "Continuïteit bestaat niet, tenzij in zinloze vorm. Iets wat continu is, is obsessief, dus ziekelijk, dus oninteressant, dus zinloos."

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-03 10:21

xos

Bedoel je als je inlogd met sqplplus dat op het moment dat je een query uitvoerd de opgevraagde records niet netjes op het scherm krijgt omdat je scherm te kleine lijkt te zijn?

Verwijderd

Topicstarter
kwil niet moeillijk doen, maar kwou gewoon weten of je je eigen schermresolutie kan afleiden uit de registry, omdat ik deze in oracle developer wou opvragen

mijn formulier in oracle developer zou namelijk aangepast moeten worden naargelang de schermresolutie

('k krijg 't niet altijd goed uitgelegd,toch bedankt voor de moeite )

Verwijderd

je hoeft ook niet moeilijk te doen maar je moet duidelijk zijn.
Zeg dan op zijn minst dat je met Oracle Forms bezig bent, dan hoeft niemand te raden wat je aan het doen bent.

Ja, je kunt het register uitlezen via forms.
Ga op zoek naar de WIN_API library (win_api.pll)
(zit die bij forms?)
Pagina: 1