Dus, als het goed is 19 dec. alles opgelost ??????????
Waarschijnlijk wel, als je gewoon een tracert naar een bepaalde site doet en kijkt waar de ping tijden veel te snel omhoog gaan wat niet te verklaren is door de afstand dan weet je al veel meer. Dan kan je kijken waar in het netwerk er een capaciteitstekort is.
Ik gok op niet.
Zelf zit ik al ruim een jaar bij Zonnet (ADSL-Basic) en het is de laatste paar weken dat de verbining zo brak als een mandje is. Waar voorheen uit nieuwsgroepen met 57k kon worden gedownload, zit de snelheid nu tussen de 0 en 32k.
Zonnet zelf heeft geen enkel idee waar dit aan ligt, kan (of wil) er ook weinig aan doen.
Ik heb vaak contact gehad met de tweedelijns support, en heb al veel dingen voor hun uitgetest.
De upgrade van 19 december heeft te maken met de 50% verhoging van de downloadsnelheid die begin januari actief wordt. Deze upgrade heeft dus weinig te maken met de huidige stabiliteits problemen.
Zelfs KPN heeft geen enkel idee waar het aan ligt. Ze meten wel instabiliteit op sommige punten, maar kunnen niet achterhalen waar de oorzaak ligt.
Misschien dat het allemaal van tijdelijke aard is, en dat met een x-aantal dagen(weken) de handel weer werkt zoals het hoort, maar zeker weten doet Zonnet/KPN dat niet.