Toon posts:

ADSL-Lite zonnet errug traag

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Gebruiken er meer mensen adsl lite van zonnet.
Het begon echt gewoon goed en stabiel, maar de laatste 2 weken is het echt bagger??????

Hebben hier meer mensen last van ??
en hoe komt dit ???

Verwijderd

betere omschrijving van het probleem, snelheden enz, modem

Verwijderd

Topicstarter
speedtouch 330.
Normaal iep de download op speedtest.nl tussen de 25 en 28 kb/sec.
nu af en toe zelfs maar 10 kb/sec.
Snachts loopt het weer als een tierelier ????

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Verwijderd schreef op 17 December 2002 @ 21:06:
speedtouch 330.
Normaal iep de download op speedtest.nl tussen de 25 en 28 kb/sec.
nu af en toe zelfs maar 10 kb/sec.
Snachts loopt het weer als een tierelier ????
dan is de bezettingsgraad op je adsl lijn gewoon erg hoog, maw: er zitten dan meer mensen gebruik te maken van je capaciteit

das ook de reden waarom het een lite abbo is, je betaald zo weinig omdat je met meer mensen op 1 kabeltje zit

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Het is niet zo zeer hoeveel mensen er op 1 kabeltje zitten, maar de overboeking in het netwerk van de leverancier.

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht dat je dit probleem alleen had met kabel en juist niet met ADSL????????
ligt dat aan provider? Of is dit eigenlijk normaal voor lite abbo ??

• Zwelgje
Verwijderd schreef op 17 December 2002 @ 21:12:
Ik dacht dat je dit probleem alleen had met kabel en juist niet met ADSL????????
verassing dit heb je dus ook (een beetje) met adsl.... :)

(het heet overboekingswaarde)

*Overboeking: bepaalt in hoeverre u de snelheid op het DSL netwerk deelt. In de praktijk beinvloedt een grote overboekingswaarde nauwelijks de snelheid van de verbinding. Echter is een gegarandeerde snelheid belangrijk voor uw bedrijf, kies dan voor een kleine overboekingswaarde.

• BeaM-R
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:41

BeaM-R

Powerrrrr

Adsl lite gaat volgens mij ook gewoon over 1 lijntje, en je zit niet met meerdere mensen op 1 lijn zolas bij kabel.
Het is gewoon hetzelfde als normaal adsl ze hebben allen de verbinding wat geknepen in de centrale

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-08 15:08

Sick Nick

Drop the top!

ja hoor, ze gaan naar elk huis een eigen glasvezel leggen, direct naar de ams-ix ofzo :D

Verwijderd

Topicstarter
Dus conclusie: veel boze mails en telefoontjes zodat ze er uiteindelijk niks aan doen ???

• BeaM-R

BeaM-R

Powerrrrr

Sick Nick schreef op 17 December 2002 @ 21:16:
ja hoor, ze gaan naar elk huis een eigen glasvezel leggen, direct naar de ams-ix ofzo :D
Adsl heeft niks met glasvezel te maken, gaat gewoon over de normale tel.lijn :z

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

• Zwelgje
Verwijderd schreef op 17 december 2002 @ 21:20:
Dus conclusie: veel boze mails en telefoontjes zodat ze er uiteindelijk niks aan doen ???
wat moeten ze er aan doen dan? mensen maken gewoon gebruik van hun netwerk, lijkt me niet meer als normaal

en das ook de essentie van het hebben van een 'lite' abbo (voor een dubbeltje (34 euro) kun je nu eenmaal niet verwachten dat je op de eerste rij plaats mag namen...

• BeaM-R

BeaM-R

Powerrrrr

zwelgje schreef op 17 december 2002 @ 21:24:
[...]

wat moeten ze er aan doen dan? mensen maken gewoon gebruik van hun netwerk, lijkt me niet meer als normaal

en das ook de essentie van het hebben van een 'lite' abbo (voor een dubbeltje (34 euro) kun je nu eenmaal niet verwachten dat je op de eerste rij plaats mag namen...
Dat is onzin. Ze beloven toch 256kb download.

Verwijderd

Topicstarter
nee eerste rij niet nee, maar voor dit geld mag toch wel een iets betere verbinding verwacht worden...

• X-t-r-e-m-e
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-08 17:36
Ik had precies hetzelfde probleem, ik heb ook adsl-lite van zonnet, ik heb zelf handmatig de primaire en secundaire DNS server ingetypt, daarnaast speedoptimizer geinstalleerd, nu loopt weer als een trein. Het kan ook zijn dat je verbinding nog ingewerkt moet worden, klinkt stom, maar de eerste dagen van je abbo kan het zijn dat het nog wat lanzamer loopt allemaal.

• Zwelgje
BeaM-R schreef op 17 December 2002 @ 21:26:
[...]

Dat is onzin. Ze beloven toch 256kb download.
waar staat dat ze dat kunnen garanderen? .....nergens dus

Verwijderd

Topicstarter
hmmmik weet het niet, kijk maar eens op speedtest.nl, Zonnet adsl-lite loopt overal in omgeving breda traag ??
Als ik zelf handmatig Prim en sec dns invul, gaatie dan al sneller ?

• Zwelgje
Verwijderd schreef op 17 december 2002 @ 21:34:
hmmmik weet het niet, kijk maar eens op speedtest.nl, Zonnet adsl-lite loopt overal in omgeving breda traag ??
Als ik zelf handmatig Prim en sec dns invul, gaatie dan al sneller ?
zou niks uit moeten maken, het resolven van DNS names is nu niet zon tijdrovend (en bandbreedte slurpend) klusje

mischien is er wel een storing in de centrale van de omgeving breda? kijk anders eens op de zonnet website

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-07 12:54
BeaM-R schreef op 17 december 2002 @ 21:23:
[...]
Ahmm ff voor de duidelijkheid het verschil tussen kabel en adsl: Heb geprobeerd het simpel te houden:

- Bij kabel zitten de gebruikers gelijk met een modem aan een gedeelde kabel. De coax kabel. Wanneer er veel mensen op diezelfde kabel zitten in dezelfde wijk kan je dit merken. Vervolgens loopt er vanaf de wijk een glasvezel naar een knooppunt in de regio. En vanuit daar een backbone naar het internet. Soms ligt bij kabel het probleem bij een trage verbinding lokaal, maar vaak ook op regio niveau (zoals in arnhem en rotterdam het geval was bij Chello, 2 jaar geleden had Chello nog problemen op backbone niveau).
- Bij ADSL heb je wel een apart lijntje naar de wijkcentrale, maar vervolgens loopt er gewoon glasvezel naar regio niveau om vervolgens de backbone naar het internet op te gaan. Het probleem bij overboeking ligt dus niet lokaal, maar op de weg van wijkcentrale naar regio. Daar hebben ze bijvoorbeeld een overboeking van max 1:25, dat wil zeggen 25 keer minder bandbreedte dan theoretisch noodzakelijk zou zijn om alle ADSL aansluitingen maximaal tegelijkertijd van bandbreedte te voorzien.

Ik vermoed alleen dat het bij Zonnet, nog verderop in de keten het foutgaat, omdat ze waarschijnlijk door het grote aantal nieuwe abbonnees nog niet genoeg bandbreedte hebben van de backbone naar het internet.

KORTOM--> DE KETEN IS ZO ZWAK ALS DE ZWAKSTE SCHAKEL!

[ Voor 4% gewijzigd door waslijn op 17-12-2002 21:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
uhm okee eerst kijken dan pas vragen :(..........maar dit zou dus goede oplossing kunnen zijn ??? het gaat alleen wel over toekomstige klanten ???
Op 19 december 2002 staat een belangrijke upgrade-aktiviteit gepland. Om toekomstige breedbandklanten nog beter van dienst te kunnen zijn zal de capaciteit van het breedbandnetwerk fors uitgebreid worden. Klanten kunnen hiervan op 19 december tussen 05:00 en 07:00 enige hinder ondervinden.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-08 15:08

Sick Nick

Drop the top!

BeaM-R schreef op 17 December 2002 @ 21:23:
[...]

Ja meneer de alwetende BeaM-R _/-\o_

8)7 :z

Zoals je hierboven ziet gaat het wel over glasvezeltje naar de backbone. Komt nog eens bij dat ik niet eens probeerde met technische termen te gooien maar gewoon duidelijk wilde maken dat er niet per user een kabel naar de internet backbone ligt.

Dus eh, voortaan eerst ff nadenken voordat je zo'n post plaatst ok? :>

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 december 2002 @ 20:59:
Gebruiken er meer mensen adsl lite van zonnet.
Het begon echt gewoon goed en stabiel, maar de laatste 2 weken is het echt bagger??????

Hebben hier meer mensen last van ??
en hoe komt dit ???
ja de naam zegt genoeg adsl lite oftewel net zo snel als isdn
max

• Zwelgje
Verwijderd schreef op 17 December 2002 @ 21:56:
[...]

ja de naam zegt genoeg adsl lite oftewel net zo snel als isdn
max
isdn is 64Kbit, en adsl lite is 256Kbit

zie het verschil.....

• BeaM-R

BeaM-R

Powerrrrr

Sick Nick schreef op 17 December 2002 @ 21:47:
[...]

Ja meneer de alwetende BeaM-R _/-\o_

8)7 :z

Zoals je hierboven ziet gaat het wel over glasvezeltje naar de backbone. Komt nog eens bij dat ik niet eens probeerde met technische termen te gooien maar gewoon duidelijk wilde maken dat er niet per user een kabel naar de internet backbone ligt.

Dus eh, voortaan eerst ff nadenken voordat je zo'n post plaatst ok? :>
Dat bedoelde ik ook niet. Ik had het over dat kabeltje dat van je woning naar dat kastje op straat loopt.

Verwijderd

Topicstarter
Dus, als het goed is 19 dec. alles opgelost ??????????

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:56
Waarschijnlijk wel, als je gewoon een tracert naar een bepaalde site doet en kijkt waar de ping tijden veel te snel omhoog gaan wat niet te verklaren is door de afstand dan weet je al veel meer. Dan kan je kijken waar in het netwerk er een capaciteitstekort is.

• Zwelgje
Pc123 schreef op 17 December 2002 @ 23:01:
Waarschijnlijk wel, als je gewoon een tracert naar een bepaalde site doet en kijkt waar de ping tijden veel te snel omhoog gaan wat niet te verklaren is door de afstand dan weet je al veel meer. Dan kan je kijken waar in het netwerk er een capaciteitstekort is.
of pathping (windows 2000/xp)

Verwijderd

Dus, als het goed is 19 dec. alles opgelost ??????????
Ik gok op niet.

Zelf zit ik al ruim een jaar bij Zonnet (ADSL-Basic) en het is de laatste paar weken dat de verbining zo brak als een mandje is. Waar voorheen uit nieuwsgroepen met 57k kon worden gedownload, zit de snelheid nu tussen de 0 en 32k.
Zonnet zelf heeft geen enkel idee waar dit aan ligt, kan (of wil) er ook weinig aan doen.
Ik heb vaak contact gehad met de tweedelijns support, en heb al veel dingen voor hun uitgetest.
De upgrade van 19 december heeft te maken met de 50% verhoging van de downloadsnelheid die begin januari actief wordt. Deze upgrade heeft dus weinig te maken met de huidige stabiliteits problemen.
Zelfs KPN heeft geen enkel idee waar het aan ligt. Ze meten wel instabiliteit op sommige punten, maar kunnen niet achterhalen waar de oorzaak ligt.
Misschien dat het allemaal van tijdelijke aard is, en dat met een x-aantal dagen(weken) de handel weer werkt zoals het hoort, maar zeker weten doet Zonnet/KPN dat niet.

Verwijderd

als ik dit zo lees liggen de problemen wel bij zonnet, als het aan kpn zou liggen hadden meer providers er last van. Of maak ik nu een denkfout?

Verwijderd

Planet heeft er ook last van, echter minder.

• Eastern
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-06 22:21
Verwijderd schreef op 18 december 2002 @ 09:04:
Planet heeft er ook last van, echter minder.
Dan heeft Planet misschien minder klanten? Of is dat ge...

Of het ligt aan de router. De traceroute naar trueserver van Zonnet Lite is zo:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
traceroute to www.trueserver.nl (213.239.129.47), 30 hops max, 40 byte packets
 1  195.190.241.180 (195.190.241.180)  25.847 ms  23.101 ms  25.789 ms
 2  dslam73-0-166-62.adsl.zonnet.nl (62.166.0.73)  29.793 ms  28.306 ms  26.807 ms
 3  62.58.56.17 (62.58.56.17)  27.81 ms  31.97 ms  31.809 ms
 4  ge1-0.dr01asd2.versatel.net (62.58.62.1)  25.81 ms  28.292 ms  26.703 ms
 5  srp4-0.dr01asd3.versatel.net (62.58.128.73)  27.8 ms  30.091 ms  32.812 ms
 6  62.58.151.138 (62.58.151.138)  32.813 ms  28.617 ms  34.826 ms
 7  * ge0-0-0.ams-ix.ams1.trueserver.nl (193.148.15.163)  33.957 ms  32.733 ms
 8  www.trueserver.nl (213.239.129.47)  33.84 ms  34.798 ms  33.713 ms

Ik heb dus ook een Zonnet Lite Abo, en vindt dat het s'avonds inderdaad wel trager geworden is (Abo vanaf 20 november actief).
Wat er precies trager is weet ik niet, het opvragen van sites duurt langer maar het downen van een bestand gaat netjes met 25kilobyte/s, dus netjes.
Hiervoor had ik ISDN, en een Lite ADSL is zeker te weten veel sneller als een ISDN verbinding (1 kanaal).

Verwijderd

Het is niet alleen 's avonds langzamer, ook overdag.
Ik merk dat met name met de dagelijkse downloads uit de nieuwsgroepen, het is allemaal een stuk minder dan voorheen (de max. hoeveelheid data per dag)

• DeoDupke
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-03-2024
ai ai ai.. keb afgelopen zondag Basic ADSL aangevraagd bij zonnet.

Had ik nu toch maar xs4all gepakt.
ZIjn deze problemen trouwens uit 1 regio of verspreid over het hele land?

Ik zit zelf in midden limburg

No worries m8

• Eastern
Ik zit in Apeldoorn (Veluwe)

Verwijderd

het ligt er ook aan van wie je af download. als jij aan het downloaden bent van een verbinding waar er meer mensen aan het downloaden zijn, dan moet de server aan meer mensen uploaden. en de server verdeeld dan gewoon de snelheid over het aantal mensen.

dat je 's nachts wel sneller download komt waarschijnlijk omdat er op de server waar jij vandaan downSload, minder mensen aan het downloaden zijn. dat betekend dat de server de snelheid van het uploaden aan minder mensen hoeft te verdelen. dan wordt jou snelheid dus sneller.

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-08 14:17

MBV

Ik heb ook problemen. Vooral sites bekijken en Kazaa Lite gaat langzaam (max 5KB per download). Downloaden van een site gaat wel (15KB/s), speedtest gaat met 20KB/s, maar pagina's kijken gaat langzamer dan ISDN :?. Ik had eerst ook problemen met mijn modem, maar dat is nu opgelost. weet ik iig dat mijn problemen niet aan mijn modem liggen. Hopelijk gaat het morgen beter.

• magic_japie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-03 20:35
Wat ze overal aangeven is een download en upload snelheid in bytes.

Dus bij zonnet lite heb je een download van 256 bytes per seconde, dus een 32kb/s (256 / 8). Balen als je geen zonnet family kunt krijgen zoals ikke, want dan heb je voor 2 euro meer een 3 dubbele hogere snelheid.

Fritzbox 7490, 1x Netgear GS108E, 2x TP-Link SG105E, HP2520-8G-POE

• Bbfreak
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-06 13:45
Ik vind het een hele raar iets. Bij Planet heb ik er nooit last van en heb altijd de snelheid die ik hoor te hebben. Jij betaald voor je snelheid en je wordt gegarandeerd dat je altijd die snelheid heb en nooit minder. Ik weet alleen niet of dat bij de Lite abbo ook is want ik heb gewoon basic en nooit problemen. Ligt het daar niet aan dan ligt het probleem volgens mij bij Zonnet. Later

Twitter @cmeerbeek / Halo Waypoint Profile

• machiel
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-07 18:09
Errug=Erg. Voor de mensen die normale spelling gebruiken.

Verwijderd

Bbfreak schreef op 18 December 2002 @ 11:32:
... Jij betaald voor je snelheid en je wordt gegarandeerd dat je altijd die snelheid heb en nooit minder. ... Later
Dat is dus absoluut niet waar.. Lees de Algemene Voorwaarden er maar eens op na!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 December 2002 @ 08:39:

Ik heb vaak contact gehad met de tweedelijns support, en heb al veel dingen voor hun uitgetest.
Dan had je kunnen zien dat de gateway van KPN naar Zon (wat betreft Basis en Lite) vol zit. Simpele traceroute en ping volstaat. Je ziet dan ook dat Extra er geen last van heeft.
De upgrade van 19 december heeft te maken met de 50% verhoging van de downloadsnelheid die begin januari actief wordt. Deze upgrade heeft dus weinig te maken met de huidige stabiliteits problemen.
Onzin. De 50% upgrade gebeurt bij KPN en dat is pas in januari. De upgrade van morgenochtend is een verviervoudiging van de capaciteit tussen Zon en KPN. Dan moet het dus weer als vanouds gaan.

Verwijderd

Bbfreak schreef op 18 December 2002 @ 11:32:
Ik vind het een hele raar iets. Bij Planet heb ik er nooit last van en heb altijd de snelheid die ik hoor te hebben. Jij betaald voor je snelheid en je wordt gegarandeerd dat je altijd die snelheid heb en nooit minder. Ik weet alleen niet of dat bij de Lite abbo ook is want ik heb gewoon basic en nooit problemen. Ligt het daar niet aan dan ligt het probleem volgens mij bij Zonnet. Later
Bij Planet hebben ze deze problemen ook in de piekuren. Afgelopen maandagavond had Planet ADSL tussen 1900 en 2200 uur een ping van boven de 130 ms. Gisteravond lag dat rond de 60, dus ook hoger dan normaal.

• BovenHond
  • Laatst online: 05-08 21:03
Ik heb ADSL zonnet family. En mijn snelheid is niets mis mee. Maar op prime time (god knows when) kan het natuurlijk zijn dat de verbinding van Zonnet naar de rest van het internet onder druk komt te staan. Ik vind dat niet zo erg. Als ik veel wil downloaden dan probeer ik dat toch snachts te doen.

Weet iemand wat de meest sociale download tijden zijn?

• Eastern
Onzin. De 50% upgrade gebeurt bij KPN en dat is pas in januari. De upgrade van morgenochtend is een verviervoudiging van de capaciteit tussen Zon en KPN. Dan moet het dus weer als vanouds gaan.
Waar heb je dat vandaan dan? Link?

Nu overdag doet de internet verbinding het relaxed, gisteren avond was het brak.

Verwijderd

edit:

Hier stond iets wat er niet moest staan....

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2002 13:22 ]

Verwijderd

Afgezien daarvan, heeft de halve wereld nu kerstvakantie, en zitten 90% van de servers wereldwijd gewoon vol. Dichtgespijkerd. Bezet..

;) Probeer gewoon belangrijke downloads op een maandag ochtend te starten.

Verwijderd

DeoDupke schreef op 18 December 2002 @ 10:39:
ai ai ai.. keb afgelopen zondag Basic ADSL aangevraagd bij zonnet.

Had ik nu toch maar xs4all gepakt.
ZIjn deze problemen trouwens uit 1 regio of verspreid over het hele land?

Ik zit zelf in midden limburg
|:( |:( Jammer dat je er nu pas achterkomt..ik had ook xs4all genomen als ik die stap terug mocht draaien.

Verwijderd

Ik heb XS4all basic-adsl. Toch merk je net zo goed dat er bij drukte aan de andere kant wordt geknepen. Dat was vroeger al zo met moden of ISDN, later met de kabel, en nu met ADSL.

What else is new..???

Verwijderd

Hmm en ik maar denken dat ik de enige was :{

Hier in Raamsdonk (don't ask :+) ,omgeving Breda) is het echt al een paar weken om te janken, ik lees hier iig hoopvolle berichten...

/me wacht af..

ohja: Zonnet-basic abbo, via KPN

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2002 00:01 ]

Verwijderd

Ik woon in Leiden en ik heb breedband plus van zonnet nu meer dan 1.5 jaar. Tot nu toe had ik alleen maar een keer problemen met mijn verbinding , die duurde een week. Wel frustrerend zo'n week. :(
Normaal gesproken loopt die als een tierelier, rond de 80 kb dl. trouwens vroeger zo rond de 87 kb. Het begin druk te worden bij zonnet. :)
De upload is vrijwel altijd 14 kb.

Maar sinds gisteren haal ik max rond 70 kb en gemiddeld rond de 40 kb en de homepages openen trager. Er is iets fout met de verbinding maar wat het is weet ik niet.

• MBV
  • Laatst online: 06-08 14:17

MBV

Het lijkt erop dat de verbinding weer ok is. Gisteravond ping -t www.tweakers.net gedaan, half uur lang: gemiddeld +-4000 ms, 23% package loss! Vanochtend +-400, 0% (ok, gisteravond iets langer gedraaid)

[edit] Vergeet ik te zeggen dat internet het ineens een stuk sneller doet, en dat kazaa op 25KB begint (nog nooit gezien, heb het nu 2 weken ofzo)

[ Voor 27% gewijzigd door MBV op 19-12-2002 07:35 ]

• Eastern
Vanavond doe ik mijn uitspraak pas. s'Morgens was het hier toch al snel. [Lite abbo van Zon in Apeldoorn]

• Sumuhtsop
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Hmm ik moet zeggen dat ik met mijn ADSL lite geen problemen geeft. Eerst bij mijn ouders had ik ADSL fast (jaja met nog 4 IP's) :9 Maar nu (arme ikkuh) heb adsl lite genomen wegens geld redenen, maar heb echt geen last van een *trage lijn*. Geen verschil tussen ochtend en avond. Ik d8 ook dat dat eigenlijk onafhankelijk was, in tegenstelling met bijv. de vroegere casema, ligt er aan tuurlijk wel een beetje aan waar je wat vandaan plukt.

• dodo79
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:54

dodo79

witte dikke tonnie

Verwijderd schreef op 19 December 2002 @ 00:01:

Hier in Raamsdonk (don't ask :+) ,omgeving Breda) is het echt al een paar weken om te janken, ik lees hier iig hoopvolle berichten...

/me wacht af..

hier in raamsdonksveer (ook omgeving breda :)) is et al dik een jaar goed.
geen problemen met snelheid of verbinding, dus weet niet wat er bij jou aan de hand is....

omdat het kan!

• Eastern
code:
1
2
3
4
5
6
traceroute to www.trueserver.nl (213.239.129.47), 30 hops max, 40 byte packets
 1  195.190.241.180 (195.190.241.180)  24.311 ms  22.946 ms  26.829 ms
 2  62.58.150.9 (62.58.150.9)  28.755 ms  30.753 ms  26.817 ms
 3  * 62.58.151.138 (62.58.151.138)  31.25 ms  28.383 ms
 4  ge0-0-0.ams-ix.ams1.trueserver.nl (193.148.15.163)  29.734 ms  30.047 ms  63.81 ms
 5  www.trueserver.nl (213.239.129.47)  36.818 ms  34.177 ms  32.81 ms

Dit is de nieuwe route informatie, dus heftig aangepast?
Lijkt er wel op ja.

Hoe ziet jullie route er uit? En wat zijn de ping times? Ik vind < 40 ms wel relaxed.

Verwijderd

dodo79 schreef op 19 December 2002 @ 09:04:
[...]

hier in raamsdonksveer (ook omgeving breda :)) is et al dik een jaar goed.
geen problemen met snelheid of verbinding, dus weet niet wat er bij jou aan de hand is....
Het is duidelijk niet m'n config, heb echt alles al geprobeerd, zelfs m'n server opnieuw installen (win2k/isa op een p700 met 512mb ram, lijkt me genoeg toch). Maar ook met de router van m'n buurman had ik hetzelfde..

Verwijderd

Zonnet heeft vanochtend een nieuwe server erbij gezet zodat de capaciteit voor lite en nog een soort abbo x keer zijn vergroot. Als het goed is hebben die twee abonnementen nu voor komende tijd in ieder geval goede pingtijden, minder time-outs etc.

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
mm ik heb net een nieuw zonnet lite abbo aangevraagt :X
weet al iemand met een lite abbo of de probs nu opgelost zijn?
of maakte het plaatsen van die server niks uit?

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-07 09:46

Bosmonster

*zucht*

Verwijderd schreef op 17 december 2002 @ 21:12:

Volgens mij is de kans groter dat het gewoon aan Zonnet ligt.. Die staat nu niet echt bekend als kwalitatief goede provider..

Ik snap trouwens niet waarom mensen met ADSL voor 2 euro ofzo minder voor dit soort providers kiezen.. als ze net zo makkelijk bijvoorbeeld XS4ALL kunnen krijgen..

[edit: ow wacht.. dit topic was 3 pagina's :P]

[ Voor 5% gewijzigd door Bosmonster op 19-12-2002 14:34 ]

Verwijderd

BasieP schreef op 19 december 2002 @ 14:30:
mm ik heb net een nieuw zonnet lite abbo aangevraagt :X
weet al iemand met een lite abbo of de probs nu opgelost zijn?
of maakte het plaatsen van die server niks uit?
Volgens mij maakt het wel degelijk uit, ik heb vandaag voor het eerst pingtijden van rond de 29ms. Ben blij!

Verwijderd

Bosmonster schreef op 19 December 2002 @ 14:33:

[...]

Ik snap trouwens niet waarom mensen met ADSL voor 2 euro ofzo minder voor dit soort providers kiezen.. als ze net zo makkelijk bijvoorbeeld XS4ALL kunnen krijgen..
omdat zonnet de enige is die geen datalimiet zet op adsl-lite

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 December 2002 @ 00:01:

/me wacht af..

Je bent niet de enige :(
Ligt dus aan zonnet...

• Eastern
Zo te zien, het is nu bijna avond lijkt het goed: Nog ff een traceroute:

code:
1
2
3
4
5
6
traceroute to loadbalancer.tweakers.net (213.239.154.35), 30 hops max, 40 byte packets
 1  195.190.241.180 (195.190.241.180)  30.35 ms  27.95 ms  22.772 ms
 2  62.58.150.9 (62.58.150.9)  171.772 ms  92.024 ms  29.556 ms
 3  62.58.151.138 (62.58.151.138)  26.789 ms  28.995 ms  26.79 ms
 4  ge0-0-0.ams-ix.ams1.trueserver.nl (193.148.15.163)  30.829 ms  36.801 ms  30.822 ms
 5  slb.tweakers.net (213.239.154.35)  36.796 ms  37.237 ms  37.808 ms

Perfect dus! Doen jullie ook ff zo'n dingetje...

[ Voor 4% gewijzigd door Eastern op 19-12-2002 17:47 ]

• plankie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-06-2025

plankie

ondertitel?... wasda?.....888!

Sinds maandag ADSL en ik was al bang dat er iets was, maar nu lijkt het er op :)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Bezig met het traceren van de route naar 
loadbalancer.tweakers.net [213.239.154.35] via maximaal 30 hops:

1    31 ms    32 ms    32 ms  hop1 [195.190.242.97]
  2    36 ms    38 ms    38 ms  hop2 [62.58.150.9]
  3    37 ms    38 ms    38 ms  hop3 [62.58.151.138]
  4    46 ms    42 ms    38 ms  ge0-0-0.ams-ix.ams1.trueserver.nl [193.148.15.163]
  5    50 ms    42 ms    44 ms  slb.tweakers.net [213.239.154.35]

De trace is voltooid.

Verwijderd

Adsl van zon is weer snel de update heeft geholpen!!!

Verwijderd

Ik heb geen last meer van een slechte verbinding....kan weer optimaal pingen (ook overdag) :)

• DeoDupke
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-03-2024
En nu niemand meer Zonnet pakken! XS4All is veeeeel beter! ( heeft iedereen met zonnet tenminste een goede verbinding) deodupke zit te wachten op zijn pakketje!

No worries m8

Verwijderd

Het is idd al een stuk beter, hier komt de update (50% bij) "al" op 6 januari, dus dan is Flipke weer helemaal blij denk ik!

Verwijderd

Topicstarter
Hoppa,

Tis weer gefixed lijkt het wel.
Toch update belangrijker geweest dan gedacht....

Hopelijk blijftie nou weer lekker lopen.....

Nu loopt ie dus weer stabieler als bijv XS4all :)

Verwijderd

Nog even voor die upgrade, check de website van mxstream om te kijken wanneer jouw gemeente aan de beurt is :)

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Verwijderd schreef op 18 december 2002 @ 13:20:
Ik heb XS4all basic-adsl. Toch merk je net zo goed dat er bij drukte aan de andere kant wordt geknepen. Dat was vroeger al zo met moden of ISDN, later met de kabel, en nu met ADSL.

What else is new..???
:?
anders geen last van hier met xs4all basic :)
54 overdag/sávonds/weekend. ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Topicstarter
Upgrade is toch niet voot Lite ?

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

alleen basic en hoger :)

[ Voor 69% gewijzigd door chucky666 op 20-12-2002 16:17 ]

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Tonnes746
  • Laatst online: 06-01-2022
Het lijkt misschien off-topic, maar als het gaat om optimaal presteren van je breedbandverbinding moet niet vergeten worden dat een eventueel voor een dialup-verbinding eerder toegepaste MTU-pakketgroottewijziging (mooi woord voor scrabble) of soortgelijke registertweak wel ongedaan moet worden gemaakt. Dit is van toepassing voor de overstappers van dialup naar hoger; 'k had hier zelf destijds overheen gekeken en uiteraard beïnvloedt het de snelheid aanzienlijk.

bash: exec: /bin/Laden: cannot execute: No such file or directory

• plankie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-06-2025

plankie

ondertitel?... wasda?.....888!

Jammer
Had gehoopt dat dat wel het geval is. Maar we surfen wel vrolijk door op 256kbit, werkt goed genoeg :)

Verwijderd

Sorry voor het kicken van dit oude topic, maar ik vond een nieuwe aanmaken ook zowat :)

Vandaag gaat voor een deel (voor mij althans) de speed dus omhoog, zijn er al mensen die hier echt iets van gemerkt hebben, en zou je opnieuw verbinding moeten maken om het actief te krijgen?

Op moment dat ik post zie ik dat andere topic.. SORRY :z :'(

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2003 13:46 ]

Pagina: 1