Hoi,
Ik ben bezig met het overzetten van een Access dbeestje naar een MSDE dbeestje, nu ging ik er eigenlijk van uit dat de verschillende Microsoft producten gewoon compatible zijn op het gebied van SQL, dit blijkt dus niet het geval te zijn. Ik voer de volgende query uit met op de Acces db en die werkt gewoon
Vervolgens pas ik bovenstaande query toe op mijn MSDE databeest en krijg ik de foutmelding
Weet iemand wat hier het probleem kan zijn, ik heb al verschillende sites bekeken en al geprobeerd de haakjes weg te halen (dacht dat dat iets was wat ACCES misschien had aangemaakt), maar, dat helpt ook niet.
BVD
Ik ben bezig met het overzetten van een Access dbeestje naar een MSDE dbeestje, nu ging ik er eigenlijk van uit dat de verschillende Microsoft producten gewoon compatible zijn op het gebied van SQL, dit blijkt dus niet het geval te zijn. Ik voer de volgende query uit met op de Acces db en die werkt gewoon
ASP:
1
2
3
4
5
| sqlstring = "SELECT personeel.*, stam_afdeling.naam, stam_functie.naam, stam_vestiging.naam "_ & "FROM ((personeel LEFT JOIN stam_afdeling ON personeel.afdelingID = stam_afdeling.ID) "_ & "LEFT JOIN stam_vestiging ON personeel.vestigingID = stam_vestiging.ID) "_ & "LEFT JOIN stam_functie ON personeel.functieID = stam_functie.ID "_ & "ORDER BY personeel.achternaam;" |
Vervolgens pas ik bovenstaande query toe op mijn MSDE databeest en krijg ik de foutmelding
code:
1
2
| ADODB.Recordset error '800a0cc1' Kan het item niet vinden in de collectie die overeenkomt met de gewenste naam of het gewenste nummer. |
Weet iemand wat hier het probleem kan zijn, ik heb al verschillende sites bekeken en al geprobeerd de haakjes weg te halen (dacht dat dat iets was wat ACCES misschien had aangemaakt), maar, dat helpt ook niet.
BVD
Op zoek naar een baan als Coldfusion webdeveloper? Mail me!