Audio kabel splitten

Pagina: 1
Acties:

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-01 11:34
Is het mogelijk om 1 kabel met 2 male 3,5mm jackplugjes door midden te knippen en er nog 1 tje tussen plaatsen zodat ik van 1 male naar 2 males ga zodat ik zowel als mijn boxen-set en mijn vu-meter erop kan hangen?

If it aint broke, fix it till it is!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Ja

edit:

Je zoekt dit:

http://www.pccables.com/05019.htm

Ze bestaan standaard. Nu denk ik dat de fmm versie niet echt veel verkocht wordt; de mff wel maar daar heb jij geen zak aan.

[ Voor 142% gewijzigd door WFvN op 17-12-2002 20:58 ]

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-01 11:34
geen kwaliteits verlies e.d?

If it aint broke, fix it till it is!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Venxir schreef op 17 December 2002 @ 20:57:
geen kwaliteits verlies e.d?
Alles wat je doet zorgt voor kwaliteitsverlies. Maar ik denk niet dat je het in dit geval zal horen (als je de boel netjes soldeert uiteraard)

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-01 12:19
Je zet op deze manier een schakeling parrallel waardoor de stroom zich splitst, en je op elke draad uiteindelijk minder stroom overhoudt.

Aangezien jij er een VU-meter op wilt hangen zul je er geen last van hebben omdat een VU meter de spanning meet en niet de stroom, en de inwendige weerstand van een VU-meter is hoog waardoor deze vrijwel geen stroom gebruikt.

[ Voor 8% gewijzigd door Knightwolf op 17-12-2002 22:45 ]

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
En als je nou 2 apparaten op 1 ingang aan wilt sluiten? Geen nadelige effecten?
* dog4life wil zijn PC EN DVD-speler aansluiten op de 5.1 ingang van z'n versterker :)

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-01 12:19
dog4life schreef op 17 december 2002 @ 22:45:
* dog4life wil zijn PC EN DVD-speler aansluiten op de 5.1 ingang van z'n versterker :)
Zolang ze mekaar niet storen, daar durf ik zogauw niks over te zeggen, maar ik denk dat het wel kan.

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-01 11:03
Dat lijkt wel erg hard op een uitgang (je dvd) die op een andere uitgang (je pc) is aangesloten, ik heb er niet echt een idee van, maar ik vermoed dat dat toch niet zo goed is dat er stroom op een ingang komt te staan, of maakt dat niet uit?

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Verwijderd

Gaat niet echt lukken. Het signaal van beide bronnen wordt gedempd. Als de uitgangsimpedanties ook nog eens veel verschillen kan het zijn dat je de DVD wel hoort en de PC amper of omgekeerd.

• MrDraw
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-01 09:55
dog4life schreef op 17 December 2002 @ 22:45:
Dat kan beschadiging opleveren aan zowel de PC, de DVD-speler als de versterker. Niet zomaar de draden aan "elkaar knopen" dus. Hiervoor zijn A/V-switches verkrijgbaar. Een andere oplossing is het bouwen van een schakeling die van beide bronnen het signaalniveau aanpast en samenvoegt tot 1 signaal. Op deze manier is het tevens mogelijk om naar beide bronnen simultaan te luisteren. Hiervoor heeft in het maandblad Elektuur enige tijd geleden nog een schakeling gestaan.

Specs

Pagina: 1