Check mijn specs, voor mijn systeem. Ik heb Samsung 256 mb sd-ram. Maar volgens mij is het geheugen niet goed. Want als ik iets van eh 600 mb naar mijn hardeschijf kopieer, dan loopt hij vast. Tijdens het gamen loopt hij ook vast. Kan ik door instellingen ofzow dit geheugen weer goed krijgen?
Verwijderd
In je specs lees ik dat je er al 256 mb in had zitten.
Als je dit geheugen van Samsung er nu is uithaalt hoe reageert het systeem dan?
ja dat geheugen had ik geleend van iemand, dat is dus ander geheugenVerwijderd schreef op 17 December 2002 @ 20:55:
In je specs lees ik dat je er al 256 mb in had zitten.
Verwijderd
en met dat geheugen werkte het prima?
dat geheugen was waarschijnlijk SDRAM geheugen en nu heb je DDR?
op zich zou dat geheugen van Samsung moeten werken op je board.
dan ben ik toch bang dat het geheugen misschien niet helemaal in orde is.
dat geheugen was waarschijnlijk SDRAM geheugen en nu heb je DDR?
op zich zou dat geheugen van Samsung moeten werken op je board.
dan ben ik toch bang dat het geheugen misschien niet helemaal in orde is.
Verwijderd
Ik herken 't probleem.. ik heb zoiets ook gehad, veel data verkeer door RAM en hij crashed.
WAARSCHIJNLIJK (dus nie helemaal zeker) is je RAM naar de klote
WAARSCHIJNLIJK (dus nie helemaal zeker) is je RAM naar de klote
o ik heb gister zon memtest86 test gedaan, was 10 uur bezig en hij vond maar geen error. Hij was nog niet klaar, maar ik had hem uitgedrukt. Hoelang duurt dat programma normaal? Wanneer gaat trouwens de prijzen van geheugen weer naar beneden?
Verwijderd
ik vermoed dat het pas begin volgend jaar zal zijn als het DDR400 een beetje is ingeburgerd dan zakken de prijzen wel weer van het DDR333.
Ik heb weer memtest gedaan, maar hij vondt weer geen fouten. Maar ik weet wel degelijk dat het aan mijn geheugen ligt, moet ik de test dan helemaal uitlaten lopen? Hoe lang gaat dat wel niet duren?
[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2002 22:16 ]
Je had hiervoor ook al een topic hierover lopen en volgens mij is gewoon je RAM naar de **** want alles wijst daarnaar (kan het vorige topic ff niet vindenVerwijderd schreef op 18 December 2002 @ 22:06:
Ik heb weer memtest gedaan, maar hij vondt weer geen fouten. Maar ik weet wel degelijk dat het aan mijn geheugen ligt, moet ik de test dan helemaal uitlaten lopen? Hoe lang gaat dat wel niet duren?
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?
Verwijderd
Windows al opnieuw geïnstalleerd? Ik moet na elke wijziging van type en/of hoeveelheid geheugen altijd Windows 2000 opnieuw installeren aangezien het anders helemaal niet start of spontaan reset op de meest vreemde momenten (bij flash-pagina's, films enzow).
hij loopt verder wel goed, alleen bij games, als hij zeg maar grafisch bezig moet zijn loopt hij vast.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2002 22:26 ]
Verwijderd
Gooi voor de gein Windows er maar eens over heen, duurt toch maar een minuut of 10.
Wanneer het dan nog niet werkt is je geheugen echt kapot.
Wanneer het dan nog niet werkt is je geheugen echt kapot.
Verwijderd
Dan heb je dus inderdaad veel kans dat een herinstallatie van Windows de problemen oplost. (Je hebt al 10 minuten verspild
)
Enneh... probeer ook eens je geheugen op 100Mhz te zetten... het kan zijn dattie de 133 simpelweg niet trekt.
Enneh... probeer ook eens je geheugen op 100Mhz te zetten... het kan zijn dattie de 133 simpelweg niet trekt.
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2002 22:35 ]
ik kan dat volgens mij niet heb een ecs k7s5a mobo, daar kun je bijna niks bij instellen, alleen de timings, dus niks van Mhz. Of kan dat wel?
Verwijderd
Probeer eerst Windows maar eens ok? Dan kijk ik ondertussen ff wat er aan dat mobo van je te sleutelen valt...
kan wel! gewoon ff goed in je bios zoeken probeer de 100/100 setting eerst ff.Verwijderd schreef op 18 December 2002 @ 22:45:
ik kan dat volgens mij niet heb een ecs k7s5a mobo, daar kun je bijna niks bij instellen, alleen de timings, dus niks van Mhz. Of kan dat wel?
a7n8x deluxe | xp2500+@2400Mhz | 2*256 BH5 | 2xDM10 200gig@raid 0 + dm9 120gig | Radeon 9600 Pro | Nec3520 | Enermax 420 | WaterCooled(cpu+nb)
Verwijderd
Ik heb even de manual opgezocht en wanneer je cpu op een bussnelheid van 133 draait (wattie duz doet) dan kan het geheugen alleen maar op 133 werken. Dus zoals ik al (4 keer) eerder zei: Met een herinstallatie van Windows is het probleem waarschijnlijk opgelost. Gewoon er overheen gooien zodat al je instellingen en bestanden bewaard blijven. Een format is overbodig.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2002 23:19 ]
ik zal windows ff opnieuw installeren (win 2k met service pack 3) ik zal ff vertellen of hij het straks weer doet.
ik heb net een ander geheugen in mijn pc gedaan (samsung ddr ook 256 mb ) nu deed hij het wel, dus kan ik er nu van uit gaan dat mijn oude geheugen gewoon kapot is?
Ja dat spreekt voor zich dan of je systeem is een beetje incompatible met dat andere ram iig gewoon niet weggooiten gewoon bewaren voor in een andere pcVerwijderd schreef op 19 December 2002 @ 18:31:
ik heb net een ander geheugen in mijn pc gedaan (samsung ddr ook 256 mb ) nu deed hij het wel, dus kan ik er nu van uit gaan dat mijn oude geheugen gewoon kapot is?
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?
Verwijderd
Je kunt altijd dit mem test programma proberen heb ik al een paar brakke dimms mee gevonden
http://www.goldmemory.cz
Pagina: 1