Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[EL] SMD Eprom desolderen

Pagina: 1
Acties:

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-11 22:17

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Topicstarter
Ik heb op een printje een klein vierkant Eprom ic. Deze moet er van af (hij mag sneuvelen, maar de print en de rest van de komponenten moeten overleven). Daarvoor in de plaats komt een eprom socket.

Hoe kan ik het ic het beste verwijderen (dus zo'n vierkante PLC eprom), en hoe plaats ik dat nieuwe socket?

• MARTIJN_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-11 20:39

MARTIJN_

<<---^|^--->>

Alle poten los knippen en een voor een er af solderen/uit de gaten trekken.

PGEQRZEM

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Opwarmen en met een fijn schroevendraaiertje of naald een voor een omhoogwippen. Daarna opnieuw alle padden voorzichtig vertinnen en daarna met desoldeerlitze (Wick, gevlochten koper) alle padden schoonmaken. Nieuwe socket plaatsen en twee poten (bijv. linksonder en rechtsboven even opwarmen. Door het kleine restje tin dat na het desolderen is blijven zitten 'kleeft' je socket vast. Controleer of e recht zit en soldeer alle poten.

• miniK0bo
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-05-2024
Ik gebruik een stuk koperdraad dat ik onder één pootje heen steek, en hiermee trek ik het pootje omhoog terwijl ik dat pootje aan het verwarmen ben. Hierdoor verniel je de eprom niet als je het goed doet.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

MARTIJN_ schreef op 17 December 2002 @ 21:12:
Alle poten los knippen en een voor een er af solderen.
idd ook mijn methode
(als je na het knippen 1 keer met je bout langs gaat komen alle pinnen vanzelf wel mee)

[ Voor 20% gewijzigd door Fish op 18-12-2002 00:04 ]

Iperf

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-11 22:17

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Topicstarter
Ok! Ik ga beide methodes uitproberen op een sloopprint, en dan de beste op de echte testen.
Pagina: 1