Toon posts:

[BC6] Programma lijkt niet meer te reageren...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een programma gemaakt en ik zat het te testen met een grote hoeveelheid data
en ik liet de voortgang zien met een TProgressbar en dat ging in principe wel goed.
Maar op het moment dat je het programma op de taakbalk zet, en je klikt er weer op,
dan zie je een lege Progressbar, terwijl hij al voor een deel gevuld was. Wanneer je op
Contr+Alt+del drukt, zie je Programmanaam.exe Reageert niet meer. Ook al
is het programma niet vastgelopen(als je maar lang genoeg wacht, stopt hij
en laat dan gewoon weer wel de Forms mooi zien). Ik weet dat er in Visual Basic 6 een
functie was die zorgde dat je ook andere dingen nog steeds kon doen, zonder
dat voorgaande problemen optraden, maar ik weet niet welke dat in BC6 is.

Eigenlijk wil ik dus dat het rekenen "op de achtergrond" gebeurt, zodat datgene wat berekent wordt, gewoon doorgaat, endat je bijv. ook de Help-bestanden in het programma kan aanklikken en bekijken.
Weet iemand hoe dit moet?

P.S. Voor de nieuwsgierigen: Het programma runt 1 uur en 20 minuten (slome computer (of natuurlijk sloom geprogrammeerd :))).

• Shadowman
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
ik denk dat je dan eerder een multithreaded applicatie moet maken omdat het hier mogelijk is om meerdere taken tegelijk uit te voeren.
Ik weet alleen niet hoe je dit doet onder BC6

• LordLarry
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Af en toe Application->ProcessMessages(); aanroepen geeft de ilusie van multi-tasking. Het scherm wordt dan ook weer geupdate. Netter/Beter is het echte TThreads te gebruiken.

We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

Verwijderd schreef op 17 December 2002 @ 20:38:
Eigenlijk wil ik dus dat het rekenen "op de achtergrond" gebeurt, zodat datgene wat berekent wordt, gewoon doorgaat, endat je bijv. ook de Help-bestanden in het programma kan aanklikken en bekijken.
Weet iemand hoe dit moet?

P.S. Voor de nieuwsgierigen: Het programma runt 1 uur en 20 minuten (slome computer (of natuurlijk sloom geprogrammeerd :))).
Voor dat soort tijden moet je multithreaded pakken ja.

Professionele website nodig?