Toon posts:

Percentage Radiobutton weergeven!!

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
:?
Ik heb op mijn website 4 radiobuttons!!
Ik zou graag willen dat er na het kiezen van een button de percentages komen te staan van hoe vaak welke button is gekozen. D.m.v. javascript eventueel!

Dus eigenlijk net zoiets als de Poll op de begin pagina van Tweakers.net.
Helaas wordt ik als beginner niet echt wijs uit de source van de pagina!

Weet iemand hoe ik dit zou kunnen doen?

bvd

Sven

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-07 08:15
nou, dat is dus heel makkelijk,... je gaat op zoek naar een script voor een "poll" zoals je zelf al aangeeft.

dat kan bijvoorbeeld op www.hotscripts.com of op www.google.com

verder denk ik dat deze thread dan wel dicht kan :)
en zou je zoiets dan nog beter hier kunnen posten -> Programming & Webscripting aangezien javascript toch wel duidelijk onder webscripting valt :)

Ook is het geen slecht idee, om als je voor het eerst een topic wil starten in een sub-forum, dat je fftjes die sticky dingen bovenaan de lijst, met woorden als FAQ etc. erin ff leest zie hier: Nieuw in W&G? Lees dit eerst.... (Beleid & FAQ) :+

[ Voor 56% gewijzigd door d33n op 17-12-2002 20:43 ]

• Phenomenon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-04 13:18
Ik neem aan dat je dat voor alle gebruikers gezamelijk wilt doen of niet. Dus dat als 10 op button 1 gestemd hebben en 10 op button 2 dat het dan beide 50% is.

Als dat is wat je wilt dan zul je waarschijnlijk gebruik moeten maken van een database, of je moet het allemaal in een text bestand opslaan. Welke opties heb je op je server? Mag je gebruik maken van een database? Is het asp / php etc......

• Helmet
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-08 11:41
Als je dit voor alle gebruikers wil doen lukt het iig niet met alleen javascript, de resultaten zullentoch op de server opgeslagen moeten worden

Icons are overrated

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:11
Helmet schreef op 17 December 2002 @ 20:39:
Als je dit voor alle gebruikers wil doen lukt het iig niet met alleen javascript, de resultaten zullentoch op de server opgeslagen moeten worden
Inderdaad, daar heb je server side scripting voor nodig.

Voor de topicstarter: Tweakers.net maakt dus ook gebruik van serverside scripting, dus vandaar dat je denk ik ook niet helemaal uit de source komt. Serverside scripting wordt afgehandeld aan de kant van de server (duh!) en daar zie je dus niks van terug in de source.

Verwijderd

www.hotscripts.com en dan naar polls zoeken.

Mocht je toch zelf iets willen maken, ga dan eers maar eens een server-side taal leren. Met wat HTML en javascript kom je er gewoon niet.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.