[photoshop] Kado maken voor oud en nieuw

Pagina: 1
Acties:

• vandenhende
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-08 01:23
Ik ben voor 31 december uitgenodigd bij een familie om oud en nieuw te komen vieren. Samen met nog 100 man of zo denk ik. :7
Ze hebben dit al een heel aantal keer georganiseerd en nu wilden ze eens iets ludieks doen.
Als uitnodiging kreeg ik thuisgestuurd een fotolijstje (A4 formaat) met het verzoek om daar iets leuks mee/in te doen. Ze zouden dan de muur bij de bar straks helemaal volhangen met de fotolijstjes die iedereen mee heeft gebracht.
Waarschijnlijk plakt straks iedereen er een aantal fotos in.

Ik wil toch wel iets origineels doen dus dacht ik om eens iets leuks te fotoshoppen.
Mijn idee: ik neem een poster van Lord of the Rings (zie afbeelding), daar zet ik wat leuke tekstjes bij en de gezichten van de speler uit LOTR die vervang ik door de gezichten van die familie. (en evt mijn gezicht ook nog ergens bij :Y)). Ik wilde eigenlijk de haardracht van de spelers zoals je ze nu ziet intact laten. Het gaat dan alleen om de bovenste 4 personen op de afbeelding.

Nu is mijn vraag: zou dit haalbaar zijn. Ik heb wel wat ervaring met photoshop, maar dit lijkt me best wel lastig. Het moet dus wel een beetje echt lijken straks en niet dat heel erg duidelijk zichtbaar is dat er zo maar wat op geplakt is. Ook qua belichting van de gezichten moet het net echt zijn. Tips zijn welkom!!! Haalbaar of niet? Als het wel haalbaar is dan moet ik nog even snel achter een aantal fotos aan van de gezichten van de personen in kwestie.

(iemand toevallig enig idee welke lettertypes dat zijn die gebruikt worden. Als ik er niet uit kom post ik het wel in het topic: "Ik zoek dit en dit font deel 2")

de afbeelding die ik in gedachten had:
Afbeeldingslocatie: http://www.crankycritic.com/archive02/posters/lotr_2towers-final.jpg
Heb zelf nog een betere afbeelding hiervan maar ivm grootte wilde ik jullie die besparen. (staat hier LOTR.JPG)
:)

• Spinal
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-08 11:13
Das een flink project :)
Het is denk ik wel haalbaar, als je foto's hebt die vanuit dezelfde hoek zijn gemaakt als de foto's op de poster. Anders wordt het erg lastig
Nee, helaas weet ik niet welk lettertype het is, was het maar waar :)
Heb wel Tolkien, elvenhandschrift, Moria letters, maar deze helaas niet

Full-stack webdeveloper in Groningen

• vandenhende
Inderdaad een flink project. :)
Maar ik heb ook nog zeeen van tijd. Straks vakantie.
Normaal begin ik op de dag zelf pas na te denken over dit soort dingen en gelukkig ben ik er nu een keer op tijd bij.
:Y)

Verwijderd

zekers een flink project :)
Maar ik zou et niet doen.... het is zo ongelooflijk moeilijk foto's precies zo te bewerken, draaien,klooien en kutten zodat je ze A nog herkend en B in de foto passen... Maar anyway ik weet niet wat voor foto's je beschikbaar hebt, het lijkt me niet echt gemakkelijk

• Dark Blue
  • Laatst online: 23-08 22:18

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Het is dan handig om op een aantal dingen te letten:
1) idd de richting die de personen opkijken. De hele collage kan in een klap onecht worden door een neus die net een kwartslag in de verkeerde richting gedraaid staat, dat is zonde.
2) Je moet goed letten op de kleur en de helderheid. Als jij een dikke oom met een speknek en een gezond roze gelaat hebt, en je wilt die op de plek van Gandalf plakken, moet hij wel geliger worden. Dat moeten ze denk ik allemaal; deze poster is nou eenmaal erg gelig, en je moet dus de kleur van de gezichten erop aanpassen.
3) Knip gezichten in Photoshop niet uit met een harde tool: gebruik er een gum met hele zachte randen voor, zodat je het gezicht aan de achtgergrond kunt vastsmelten. En als je ergens nog een stukje nek of haar nodig hebt, dan gebruik je gewoon de clone/heal of patch brush... :) met wat detailwerk moet dat echt goed te doen zijn.
Doe het alleen niet bij oren, rimpels in het gezicht enzo... als er ergens iets wazig is, of je ziet een zelfde rimpel 2x, dan valt dat ontzettend op en het blijft je storen.
4) resize de gezichten goed. Scan de foto's van de gezichten liever te groot, dan te klein, maar zet ze vooral op het goede formaat in de achtergrond. Maak anders de layer half transparant en ga hem met Free Transform dan verkleinen of vergroten. Dan kun je zien of neus en ogen een beetje op dezelfde hoogte komen, dat lijkt natuurlijker.
5) Kijk naar de schaduwen in het gezicht; kloppen ze met de poster? Zo niet, dan kun je nog wat licht bijwerken met de Dodge tool (om donkere vlekken iets lichter te maken) of de Burn tool (om lichte plekken een zwakke schaduw te geven).

Edit: commandeer ik teveel? Ik bedoel het niet zo :*

Ik wilde zeggen dat het postertje van je way too small was, maar je hebt een grotere versie :)
Daarnaast kan ik nog even meedelen dat ik het lettertype van 'The Journey Continues' wel heb... zo uit mijn hoofd heet het Charlesworth. Ik meen dat het allemaal capitals zijn, dat hele font.

Succes ermee!

[ Voor 2% gewijzigd door Dark Blue op 17-12-2002 22:01 . Reden: in doubt... ]

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

toevoeging op punt 3:
Gebruik maskers ipv in de orginele plaat te gummen, kun je altijd weer terug.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• vandenhende
Bedankt voor de tips!!! Hier kan ik wel mee aan de slag!!! :)
Ik moet alleen nog even snel aan fotos van die mensen zien te komen.
Ik weet dat ze een hele map met fotos van hun digicam op hun computer hebben.
Nu nog proberen om er daar een paar van te bemachtigen!
B)

Ik zal de voortgang van mijn projectje hier wel posten op het moment dat er voortgang is!

Verwijderd

offtopic:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/lordoftheringslogo.jpg
maybe helpt dit bij het zoeken van het font.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2002 23:15 ]

• vandenhende
Dark Blue schreef op 17 December 2002 @ 22:00:
Ik wilde zeggen dat het postertje van je way too small was, maar je hebt een grotere versie :)
Zou de grotere versie groot genoeg zijn om die netjes op a4 formaat te krijgen?? Ik laat het dan wel ergens uitprinten met een goede kleurenlaserprinter of zo.
Of moet ik nog op zoek naar een nog grotere afbeelding?

• Yoozer
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

hier is je font iig.

http://www.dafont.com/en/search.php?q=rings&page=3

qua posters : tja.. probeer een grootformaat te scoren bij de locale bios. en dan scannen, natuurlijk.. of google image search en hopen dat er een hi-res tussen zit.

koppen lastig? neu. valt best mee, maar zoals darkblue al zegt, zorg dat ze dezelfde kant uitkijken, en speel heel erg veel met de hue/lum voor de kleuren goed te krijgen. zoals je kunt zien zijn de koppen op de poster wel een beetje flets, dus houd daar rekening mee bij 't headshots maken.

weten de betrokkenen wat ze moeten doen, of is 't voor hun een verassing? m.a.w., heb je gewillige modellen, of moet je in obscure familiealbums gaan speuren? wil je 't op een A4tje? dan is de poster die je nu hebt (als dat dus 100% is) veel te low-res. let ook op de details: die -maken- je eindresultaat. gebruik het LOTR font zoals het hoort (met gelijke tekst-schalen), en maak iets leuks van de tekst. vergeet de emboss/slijtage effecten niet.

edit : ooh, mooie hi-res als extra optie.. alleen niet in A4 portrait-verhoudingen. 't leger er onder aan plakken wordt lastig...

[ Voor 12% gewijzigd door Yoozer op 17-12-2002 23:35 ]

teveel zooi, te weinig tijd

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-06 10:36

RSP

Als je het gezicht van bijvoorbeeld Gandalf neemt en je maakt hem met de healing brush egaal (ogen / neus / mond weghalen) en je maakt een kleine selectie van het erop te plakken gezicht (vooral de weggelaten delen van gandalf netjes uitknippen dan kun je door de layer-property op "luminosity" te zetten de kleur van gandalf zijn huid laten doorschijnen, op deze manier krijg je een redelijk realistisch effect.

ik heb eerder ook een soortgelijk effect gepoogd met het volgende gevolg:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~rooij023/voorbeeld.jpg
het gelaat (ogen / neus / mond) is expres uit verhouding gelaten omdat het toch overduidelijk een foto-bewerking moest zijn, de kleuren kan ik helaas niet meer terug halen. maar de persoon van de ogen / neus en mond had duidelijk een andere huidstint dan de jongen waarvan ik het haar / oren / kin heb geleend.
dus deze "truc" zou ook bij jou redelijk moeten werken

• vandenhende
Ben dus toch maar weer op de laatste dag begonnen 8)7 (zoals verwacht!)

Probleem is dat ik niet echt geschikte fotos ervoor heb kunnen vinden.
De vorderingen tot nu toe: (moet nog een hoop gebeuren maar ben geen echte fotosoeppro zoals je kunt zien)

[foto weggehaald ivm laadtijd]

Tips zijn welkom!!!

(boven frodo zijn linker wenkbrauw krijg ik niet goed)
(omdat ik geen erg hadige fotos kon vinden heb ik dat vrouwtje maar de andere kan op moeten laten kijken. Oogt dit een beetje realistisch??)
(nog tips voor tekst erbij??)

:Y)

(edit: sorry voor de lay-out vernaggeling )

[ Voor 10% gewijzigd door vandenhende op 31-12-2002 16:03 ]

Verwijderd

al best aardig hoor :) Overgang tussen ingeplakt voorhoofd en dat van frodo is beetje hard, zou ik wat softenen.

Je kunt ook iedereen gaan tekenen, een gekkenwerk waar ik aan begonnen ben :) Dan ben je geheel vrij >:)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rschreurs/2towers-wip3.jpg

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Succes! Zo te zien lukt het al aardig! De gezichten lijken prima, alleen boven het linkeroog van die jongen is de overgang nog goed te zien.

Krijgen we het resultaat ook nog vanavond?

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

Vanavond? Ik hoop vanavond toch iets anders te doen dan op GoT hangen ;) Wat een nerds hiero :P

• vandenhende
Ik had eigenlijk gehoopt om het resultaat binnen nu en 2 uur te posten, want daarna heb ik weinig tijd meer eigenlijk... :)

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:03

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op 31 December 2002 @ 14:18:
Vanavond? Ik hoop vanavond toch iets anders te doen dan op GoT hangen ;) Wat een nerds hiero :P
Wat je zegt ben je zelf :o

Ik vind het er mooi uitzien! Als je de andere gezichten ook op deze manier doet is hij heel goed!

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• vandenhende
Smarron schreef op 31 December 2002 @ 14:22:
Ik vind het er mooi uitzien! Als je de andere gezichten ook op deze manier doet is hij heel goed!
Probleem is dat de andere gezichten verreweg het moeilijkste zijn (vanwege kleur en baarden) Een ander probleem is dat ik nu helemaal geen geschikte fotos meer heb.... :|

Ben pas tevreden als ze er alle 4 perfect uit zien.

Ik soep nog even verder (qua fotoshop en qua eten op het moment (=lekkere kippensoep :) ) )

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

:X @ DarkX

even vergeten ja... nou, dan zien we het nog wel, je moet natuurlijk ook nog naar je familie toe (vergeet de tijd voor het printen en inlijsten niet! bij het printen kan ook nog een hoop fout gaan...!).

Mocht je bij het printen niet het exacte formaat krijgen, importeer hem dan in Illustrator of iets dergelijks... en sleur hem daar snel op maat. En als je plaat bij het printen groter dan een A4'tje blijkt, dan kun je ook altijd nog in Word importeren... als ie kleiner gemaakt moet worden zal Word dat niet zo lelijk oplossen denk ik (hij heeft toch een teveel aan informatie).

• vandenhende
Wie kan mijn vertellen hoe ik dat redelijk rode gezicht nou de goede kleur krijg??
(redelijk lastig gezicht btw :) )

[foto weggehaald ivm laadtijd]

[ Voor 22% gewijzigd door vandenhende op 31-12-2002 16:04 ]

• Yoozer
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

allereerst : hogere resolutie! dit is :|.. maar als je daar niets aan kan doen, misschien proberen 'm ergens anders neer te zetten. vervolgens : image > adjust > hue/saturation en dan de lightness van de roodkleur omhoog, en de saturation ervan omlaag. echt, met hue/sat en contrast moet je 't kunnen doen. gebruik ook een mask voor de transparency en fade de randjes uit met een zachte brush.

teveel zooi, te weinig tijd

• vandenhende
Resolutie kan niet hoger helaas. Heb geen betere foto :(

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:33

Flapmo

and back is gigi!

vindik die echte hoofden toch leuker staan ;). Nee hehe, maar aan die laatste moet je echt wat doen, dat kan zo niet :). ff de huidskleur van stappers voorhoofd de kleur van die man maken :0.

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

de methode van Yoozer is best ok, maar wat ik zelf nogwel eens doe:
- klik alle channels uit behalve bijv. de blauwe.
- klik het blauwe channel aan en druk CTRL-L (levels) of CRTL-M (curves) (je moet maar ff klooien welke je het lekkerst vindt werken.)
- je bewerkt nu alleen het blauwe channel; schuif net zo lang tot de grijswaarden van het gezicht overeenkomen met de grijswaarden van je referentie.
- herhaal dit voor elk afzonderlijk channel.

tis niet 100% maar ik haal er vaak goede resultaten mee :)

www.jurgroessen.nl

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Of via Image -> Adjust -> Variations en dan een paar keer wat "Lighter" klikken...

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

hue/saturation, color balance, channels, curves, er zijn vele wege die naar rome leiden :)

Hue saturation lijkt mij wel the way to go, maar ff piele :)

• vandenhende
Beter krijg ik deze niet echt... :(

Tis niet geweldig maar het kan er mee door. Toch?? Het probleem is gewoon dat ik slechte fotos heb.

Maar gandalf (ga ik nu mee beginnen en dat wordt echt een drama!) Pics volgen!

;)

[ Voor 30% gewijzigd door vandenhende op 02-01-2003 12:30 ]

Verwijderd

Kleur klopt aardig, contrast is rot. Beetje met brightness/contrast en/of levels gaan pielen, en proberen kleur te behouden :)

• DocB
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-08 17:17
idd nog een klein beetje aanpassen misschien, maar ik moet zeggen dat het er al aardig cool uitziet! :D

• vandenhende
Beetje irri dat ik van die gandalf niets kan maken:

- deze jongen moet gandalf worden:

hier mijn probeersel (lijkt echt nergens op):

nog tips mbt gandalf? |:(

heb nog een beetje gespeeld met brightness/contrast van die figuur linksonder. Zo is hij wel oke denk ik.

[ Voor 15% gewijzigd door vandenhende op 02-01-2003 12:30 ]

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-08 20:13

Puck

EINDBAAS.org

Zowieso de foto spiegelen en een beetje draaien dat het beter past...

Arrived anxious, left bored

Verwijderd

vandenhende schreef op 31 December 2002 @ 16:35:
Beetje irri dat ik van die gandalf niets kan maken:

- deze jongen moet gandalf worden:
[afbeelding]

hier mijn probeersel (lijkt echt nergens op):
[afbeelding]

nog tips mbt gandalf? |:(

heb nog een beetje gespeeld met brightness/contrast van die figuur linksonder. Zo is hij wel oke denk ik.
Ey? Is dat die gast van Witte van weert? Komt me vrij bekend voor, komt volges mij in de Swaen, kroeg hiero.

Verwijderd

Man, dat is echt niet (of nauwelijks) te doen. 'k heb het effe snel zelf geprobeerd, en het ging niet echt geweldig. Maar ja, die gast in de foto kijkt gewoon de verkeerde kant uit, en dat krijg je nooit echt lekker, tenzij je er echt veel tijd in gaat stoppen. Maar uhm, ja, spiegelen, beetje naar links draaien, kloten met de kleuren en je komt er uiteindelijk wel. Zelf heb ik voor mijn geval de foto erachter gezet en gandalf z'n kop met een maskje weggewerkt. Beetje wat kloten met de kleuren en contrast, links wat lichter maken, klein beetje clonen en voila. 10 minuten inclusief oliebollen eten. Alleen jammer dat mijn muis nu vettig is. Arm muisje. :'(

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-08 20:13

Puck

EINDBAAS.org

Haha, ik heb net ook even geprobeerd en had PRECIES hetzelfde. Ik had net het idee dat ik naar mijn eigen plaatje zat te kijken :P

Arrived anxious, left bored

Pagina: 1