[Divx/DVD box] Viper II of Voodoo3 3000?

Pagina: 1
Acties:

• bratos
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2025
Ik krijg binnenkort een p3 450, en wil daar n divx/dvdspeler gaan maken. ik heb al n pinnacle remote (draait met IRassistant).
Welke vga-kaart prik ik er in? welke TV-out is beter, de voodoo3 3000 16 mb agp,
of de Viper II 32 MB?
mn GF4 houd ik liver in mn P4 :P

en welk os? W98se? welke software draait stabiel als player? ik heb zelf goede ervaringen met WMP8. iemand tips?

eerst kijken dan zeiken

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:20

MaDLiVe

.-Observer-.

Savage2000 (viperII)offcourse, beste dvd playback van de 2! Heb hem nooit goed werkend onder XP gekregen (verkleurde pixels-->bug in drivers?). Windows ME/98 geen problemen.

[ Voor 50% gewijzigd door MaDLiVe op 17-12-2002 20:17 ]

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• bratos
keej bedankt. ik had gehoord dat V3 3000 ook n goeie tv out had, ivm kleuren en beeldvulling.

eerst kijken dan zeiken

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Viper2 --> ik heb hem een jaar gehad. DVD output is echt PERFECT ... stond kaartje ook zeer zeker bekend om :)

De meeste mensen deugen!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:13
marzzman schreef op 17 december 2002 @ 22:06:
Viper2 --> ik heb hem een jaar gehad. DVD output is echt PERFECT ... stond kaartje ook zeer zeker bekend om :)
Behalve UT met Metal was dat idd het enige wat ie kon :)

Win2K/XP kan je vergeten met die kaart, misschien dat de 9.21.01G drivers er nog wat aan veranderen, maar ik geef je niet veel kans.
Evt extra optie zou Linux zijn met mplayer, die speelt ook alles, DiVX AVIs die met andere mediaplayers schokken lopen wel soepel met mplayer omdat ie zo verrekte goed is geoptimaliseerd voor je CPU (als je die compiler flags ziet verbaas je je erover dat dat goed kan gaan :D)

• bratos
ik ben zeer linux n00b dus dat is geen optie :/ ik dacht aan een 9x OS, omdat ik dan zonder moeite mn remote an de praat kan krijgen.

misschien win ME :7 wordt lache (of niet)
ow ja er komt ook winamp op. (via netwerk uppen lijkt me wel handig)
trouwens, zo'n dvdspeler maakt nogal herrie tijdens t afspelen, kan ik dan zonder performance-drops CDbremse gebruiken(ergens gelezen)?
anyway, dank voor de reacties! _/-\o_

eerst kijken dan zeiken

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:03
Vermoed zelf dat je met XP de minste problemen tegenkomt. Zeker aangezien je ook via netwerk een berg dingen wilt zo te zien (remote desktop is een zegen ;)) lijkt me dat de beste optie, mits je goede drivers voor je vidkaart kan vinden natuurlijk. Windhoos ME in ieder geval niet, dat nog liever 98SE.

Helaas verder geen ervaring met de kaartjes die jij noemt :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:47

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

3dfx kaartjes stonden, naast de toen super 3d prestaties, bekend om hun goede 2d beeld en warme kleuren enzo. Dus die zou ik nemen.

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:36
Viper heeft brakke 3d, maar goede 2d. Ook heeft die motion-compensation, dus is dat processor-ontlastend.

• Munchkin
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:49
Hmm, mijn ervaring met die (Diamond) ViperII kaartjes is dat ze een enorm brakke tv-out hadden. Ik heb (op de TD) daarom veel van dat soort kaarten moeten vervangen door een kaart met een betere tv-out. De kwaliteit van de tv-out van de Voodoo 3 3000 was altijd in orde. De voodoo heeft geen motion-compensation, maar persoonlijk vind ik de kwaliteit van de tv-out een stuk belangrijker!

• DarkFlow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-06 14:21
Onder XP moet je zeker niet op TV-out van de Viper II rekenen. Dat werkt gewoonweg niet. 9x werkt daarentegen uitstekend. Geen gedoe verder.

En de TV-out van de Viper II is echt zo slecht nog niet.

[ Voor 8% gewijzigd door DarkFlow op 18-12-2002 16:42 ]

Pagina: 1