Toon posts:

Werkt telefonisch bankkieren met Digitale Handtekening

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Werkt telefonisch bankkieren met Digitale Handtekening? En waar moet hij geplaatst worden?

Ik kan er maar bar weinig over vinden op het internet. Allemaal van die wazige sites met dezelfde informatie...maar niet de goede...

Ik moet ook weten sinds wanneer digitale handtekeningen juridisch bindend zijn. Ik heb zelf op het internet iets van 14 juni 2001 gevonden. Kan iemand dit bevestigen? En ik geloof niet dat er een notaris aan te pas komt, bij het vastleggen van een digitale handtekening toch?

Ik hoop dat iemand hier verstand van heeft, want ik heb er de ballen verstand van :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2002 19:48 ]

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-08 12:24

DinX

Motormuis

Via internetbankieren en telefonisch bankieren zal het wel rechtsgeldig zijn . Dit zal waarschijnlijk ook wel in je contract met de bank staan.
Voor veel andere zaken op het internet wil het wel eens niet rechtsgeldig zijn (dus dingen via e-mail bestellen enzo).
Van een mail weet je namelijk nooit 100% zeker of hij aangekomen is (of je moet bevestiging vragen). Daarom dat veel bedrijven nog altijd met de fax werken.

Met telefonisch bankieren op zich kan er eigenlijk ook niet veel misgaan qua beveiliging denk ik. Ze zullen daarvoor wel een soort systeem gebruiken zoals bankterminals over het telefoonnet werken. Dus encryptie die afgesproken wordt bij het maken van de verbinding

[ Voor 25% gewijzigd door DinX op 17-12-2002 19:52 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Verwijderd

Topicstarter
DinX schreef op 17 December 2002 @ 19:50:
Via internetbankieren en telefonisch bankieren zal het wel rechtsgeldig zijn . Dit zal waarschijnlijk ook wel in je contract met de bank staan.
Voor veel andere zaken op het internet wil het wel eens niet rechtsgeldig zijn (dus dingen via e-mail bestellen enzo).
Van een mail weet je namelijk nooit 100% zeker of hij aangekomen is (of je moet bevestiging vragen). Daarom dat veel bedrijven nog altijd met de fax werken.
Mja , het is ook wel rechtsgeldig, maar ze vragen of het tegenwoordig werkt met digitale handtekeningen, en zo ja, waar die dan geplaatst moeten worden enzo

tis de school die van die vage dingen wil ;)

• gotcha
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 18:20
tele- en internetbankieren werken niet met "de" digitale handtekening zoals die oa in dit artikeltje van juli 2001 wordt bedoeld:
Vanaf dit moment zijn digitale handtekeningen in heel Europa rechtsgeldig. Juridisch gezien, staat de gecomputeriseerde variant nu gelijk aan de ouderwetse pennenstrepen die al tijden dienst doen. Op deze manier hoopt de Europese Commissie bedrijven de mogelijkheid te geven om sneller en veiliger zaken te doen, aangezien contracten nu gewoon via het internet getekend kunnen worden.
voor de beveiliging van deze diensten gebruiken banken een eigen systeem. de digitale handtekening waar jij waarschijnlijk op doelt zijn vastgelegd in een standaard, die inmiddels toch wel her en der geimplementeerd zou moeten zijn (zou je verwachten).
een keer zoeken op de frontpage levert vast al wat aanknopingspunten...

Verwijderd

Topicstarter
gotcha schreef op 17 December 2002 @ 19:55:
tele- en internetbankieren werken niet met "de" digitale handtekening zoals die oa in dit artikeltje van juli 2001 wordt bedoeld:

[...]

voor de beveiliging van deze diensten gebruiken banken een eigen systeem. de digitale handtekening waar jij waarschijnlijk op doelt zijn vastgelegd in een standaard, die inmiddels toch wel her en der geimplementeerd zou moeten zijn (zou je verwachten).
een keer zoeken op de frontpage levert vast al wat aanknopingspunten...
ah, dit is goed nieuws :) merci beaucoup
dus sinds juli 2001 is het zo'n beetje juridisch bindend ;) zat ik toch goed ...

Toch gek dat hier maar zo weinig over bekend is ... of loop ik gewoon ontzettend achter?

Sja, je hebt gelijk. Ik moet ook eens de frontpage afzoeken. Eigenlijk zoek ik altijd alleen hier..... stupid.... ;) bedankt !

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2002 19:59 ]