Reageren op portscans

Pagina: 1
Acties:

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-08 10:02

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Topicstarter
Gisteren zag ik toevallig dat ik door 2 ip adressen gescanned werd. Prima gebeurt wel vaker. Alleen ik chagerijnig dus ik kijken wat hebben ze open staan en ja hoor bestand en printerdeling dus heb ik dit bestandje achter gelaten
Hey Moron if u try to connect to my shares at least make sure u have your own system tight asshole

TrailBlazer
Verder gewoon alles laten staan dus niks gesloopt hoewel ik dat ook had gekund.
In principe valt dit onder hacking maar nu vraag ik me af wat vinden jullie hier van.
Persoonlijk vind ik het meer een waarschuwing. Iemand bedreigt me en ik zeg laat dit want je weet niet wat je doet.

Modjes als jullie dit niet willen dan bij deze vast mijn oprechte en welgemeende excuses.

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:54

St@m

@ Your Service

waarom wordt je daar sjagerijnig van dan? Verder is het wel leuk wat je stuurde :P
En het hoeft niet gelijk bereigen te zijn toch..

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels - trakteren

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Topicstarter
gewoon irritant is moderne vorm van belletje trekken en dat is ook irritant

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02:08

DinX

Motormuis

Veel kan je er niet tegen doen. Als je merkt dat ze het vaker doen kan je overwegen een abuse-mailtje naar hun provider te sturen :)

Was het bij mij gebeurd had ik toch stiekem een paar 100 blz door z'n printer gejaagd :p

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:54

St@m

@ Your Service

TrailBlazer schreef op 17 December 2002 @ 19:44:
gewoon irritant is moderne vorm van belletje trekken en dat is ook irritant
Hoe kun je het nou irri vinden.. geeft je firewall iedere keer een melding dan? Verder merk je er nix van..

Edit: als dat zo is, dan vind ik het meer belletje trekken met het geluid van de bel eraf, maar het irritante is de hond die iedere keer in de gang staat te blaffen...

[ Voor 23% gewijzigd door St@m op 17-12-2002 19:48 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels - trakteren

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Topicstarter
weet niet zag ze toevallig en gewoon ff kijken

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-08 16:59

Predator

Suffers from split brain

Ben je wel zeker dat je echt geportscanned werd ?
Ik krijg elke dag wel connects op poort 137 van win98 users maar die weten dat zelf niet.
[19:46][root@banshee log]$ grep --count ",137" firewall_logs
91
[19:47][root@banshee log]$
91 connects in de laatste 5 dagen.

Juist diegene die bestand & printerdeling aanhebben met win98 zijn hoogstwaarschijnlijk niet aan het portscannen.

Portscannen is afaik niet tegen de wet maar wel tegen de netettiquette

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Thijs B
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Misschien weet die gene vanniks en is zijn pc besmet met een of ander virus of trojan.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

jammer van de 'u' ipv 'you'-taal. Maar verder vindk het wel een strakke actie eigenlijk. Als je nou volgende keer een net berichtje achterlaat zonder lamespeak, waarmee je even duidelijk maakt dat je het niet op prijs stelt en dat je de volgende keer zijn ISP een berichtje gaat sturen, heeft het waarschijnlijk een beter effect.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
TrailBlazer schreef op 17 December 2002 @ 19:41:
Gisteren zag ik toevallig dat ik door 2 ip adressen gescanned werd. Prima gebeurt wel vaker. Alleen ik chagerijnig dus ik kijken wat hebben ze open staan en ja hoor bestand en printerdeling dus heb ik dit bestandje achter gelaten
.
Beetje raar :?
Iemand die portscans uitvoert en zijn eigen poorten wagenwijd open laat staan |:(

• Marc
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-12-2021
portscannen is wel tegen de wet, ik scande per ongeluk een keer een router van m'n provider en ik kreeg meteen de mededeling dat als ik dat nog een keer zou doen, mijn account meteen opgeheven zou worden, lijp maar waar...

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Sanchez schreef op 17 december 2002 @ 20:08:
portscannen is wel tegen de wet, ik scande per ongeluk een keer een router van m'n provider en ik kreeg meteen de mededeling dat als ik dat nog een keer zou doen, mijn account meteen opgeheven zou worden, lijp maar waar...
Zo raar is dat niet hoor. Jij bent klant bij hen, als jij dan iets doet wat zij niet willen sluiten ze je af. Staat waarschijnlijk in de voorwaarden, dus wettelijk hoeft er niets speciaals mbt portscannen geregeld te zijn.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik word door Chello geregeld gescanned op onder andere poort 21 en poort 80 omdat het verboden is om enige vorm van server achter chello te hangen... gelukkig doen ze de poort die ik ervoor gebruik niet... lang leven firewall btw, die blockt ze meteen...

• Fantomas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik doe meestal ook zoiets als ik gescand word.
Maar dan moeten ze wel echt een aantal poorten scannen, en niet alleen maar 137 en 139.

En als ik in hun systeem kan komen, dan ga ik ze dat dus echt niet vertellen

• dumb_8
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-07 16:35
Portscan van chello? Ik draai al jaren HTTP en FTP servers op poort 80 en 21 en heb ik nog nooit 1 opmerkingen over gehoord van Chello.

i386SX/16MHz, Trident 9400 1MB Vesa Local Bus, 4MB fpage, 40 MB hdd, Soundblaster 2.0

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:47

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Helaas, portscanning is volkomen legaal volgens de wet. Wat jij hebt gedaan echter niet en valt onder computervrede breuk, iets wat in nederland zeker strafbaar is. De enige die in de fout is gegaan volgens de nederlandse wet ben jij nu. Portscans, hoe vervelend ze ook kunnen zijn horen nu eenmaal jammer genoeg bij het dagelijkse "leven" op het net.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-08 16:59

Predator

Suffers from split brain

Bor_de_Wollef schreef op 17 december 2002 @ 21:44:
Helaas, portscanning is volkomen legaal volgens de wet. Wat jij hebt gedaan echter niet en valt onder computervrede breuk, iets wat in nederland zeker strafbaar is. De enige die in de fout is gegaan volgens de nederlandse wet ben jij nu. Portscans, hoe vervelend ze ook kunnen zijn horen nu eenmaal jammer genoeg bij het dagelijkse "leven" op het net.

Helaas kan je moeilijk portscanning ook verbieden.

Een portscan in z'n simpelste form is gewoon de 3-way handshake (of zelfs nog maar enkel de SYN).
Als je dat verbiedt kan je geen enkele TCP connectie meer maken zonder expliciete toestemming van de gebruiker aan de andere kant.

[ Voor 3% gewijzigd door Predator op 17-12-2002 21:50 ]

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

ik heb ooit ook al eens een txt-filetje op m'n c-schijf gevonden met zo'n soort tekst erin :X

dat is eigenlijk best wel triest als je dat ziet staan op je eigen pc ;)
Dat was ook Win98, maar ook met Win98 kan je btw het delen via internet afschermen, bij de netwerkeigenschappen de eigenschappen van de netwerkkaart erbij pakken en dan bij bindingen netbios uitvinken ;)

Hoi

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 17:08

collin

Who da man !!

NoBody schreef op 18 december 2002 @ 01:48:
ik heb ooit ook al eens een txt-filetje op m'n c-schijf gevonden met zo'n soort tekst erin :X

dat is eigenlijk best wel triest als je dat ziet staan op je eigen pc ;)
Dat was ook Win98, maar ook met Win98 kan je btw het delen via internet afschermen, bij de netwerkeigenschappen de eigenschappen van de netwerkkaart erbij pakken en dan bij bindingen netbios uitvinken ;)
Gheheheh was da niet toevallig gisteren
8)7 :X :+

Mijn iRacing profiel

Pagina: 1