Toon posts:

[w2k adv server]dns probleem.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
in navolging van dit topic: [rml][ w2k]aanmelden op domein[/rml] heb ik besloten om voor dit probleem toch maar een apart draadje te openen. :)

Ik zit met volgende probleem: Ik heb een w2k server draaien. Dit draait allemaal prima met uitzondering van één ding: Ik kan niet via de clients internetten; ik kan wel pingen naar b.v. het ip van tweakers.net (levert 0% dataverlies op), maar kan niet via de normale DNS (www.tweakers.net) de website benaderen. :(

Nu werd mij de tip gegeven om bij de dns-server 'root-hints' en/of 'forwarders' in te stellen. Dit is echter niet mogelijk: optie(s) is uitgezet. Wat zou een mogelijke oplossing kunnen zijn zodat ik wel goed/normaal kan internetten via de client :?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2002 19:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
1.Click Start, point to Programs, point to Administrative Tools, and then click DNS to start the DNS Management Console.
2. Click the DNS Server object for your server in the left pane of the console, and click the (+)3. PLUS sign next to the server object to expand the tree.
4. Click the (+) PLUS sign next to Forward Lookup Zones to expand it.
5. Click the zone that is marked with a (.) period , and then press DELETE.
6. Click OK to confirm that you want to delete the zone.
Er komt bij mij geen .period voor in de Forward Lookup Zones. :(

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Misschien dat ik je volledig fout begrijp hoor, maar:

van dictionary.com:
A punctuation mark ( . ) indicating a full stop, placed at the end of declarative sentences and other statements thought to be complete, and after many abbreviations.
je moet dus de zone die gewoon heet "." (punt) wissen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 december 2002 @ 19:54:
[...]

Er komt bij mij geen .period voor in de Forward Lookup Zones. :(

En als je met je rechtermuisknop op je dns server klikt, en je kiest properties, en dan het tabblad forwarders. Kun je daar iets invullen? Zo ja, vul je andere DNS servers daar dan in, en vinke het hokje 'enable forwarders' aan :)

En zo nee, doe dan eerst wat ele hierboven zegt ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2002 20:03 ]

• Mephix
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-11-2025
begrijp ik nou goed dat hij uit zijn forward lookup zones de zone ".period" probeert te verwijderen? :D

[ Voor 16% gewijzigd door Mephix op 17-12-2002 20:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op 17 December 2002 @ 19:57:
Misschien dat ik je volledig fout begrijp hoor, maar:

van dictionary.com:

[...]

je moet dus de zone die gewoon heet "." (punt) wissen.
Je begreep me goed en ik begreep de tekst verkeerd :D

Ik heb de "." verwijderd, maar kan nog steeds geen forwarders en/of root-hints instellen. Ik heb nu het volgende in de Forward Lookup Zone staan:
code:
1
2
servername.local
servernaam.domeinnaam

• Mephix
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-11-2025
Verwijderd schreef op 17 December 2002 @ 20:04:
[...]

Je begreep me goed en ik begreep de tekst verkeerd :D

Ik heb de "." verwijderd, maar kan nog steeds geen forwarders en/of root-hints instellen. Ik heb nu het volgende in de Forward Lookup Zone staan:
code:
1
2
servername.local
servernaam.domeinnaam
Heb ff geduld of start een keertje opnieuw op...
edit:
dit is geen loze reply overigens.. ik heb al meerdere malen gehad dat ik het venster ff moest sluiten en een tijdje wachten voordat de wijzigingen doorgevoerd werden.. Flush ook op je DNS op je clients nadat je de forwarder aan hebt gezet.

[ Voor 24% gewijzigd door Mephix op 17-12-2002 20:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb ff geduld of start een keertje opnieuw op...
FF de dns services herstart en dns opnieuw geladen. Ik kan nu wel forwarders instellen.
Pagina: 1