[Mustek]Scanner geeft bewogen beeld!

Pagina: 1
Acties:

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-01 20:14
Hey.
Mijn scanner (Mustek 600CP) doet een beetje raar.. Als ik iets inscan worden de rechte lijntjes helemaal heen en weer gegooid...alsof hij er een zigzag filter over heen gooit :S
Aan de software kan het denk ik niet liggen maar zou er iets in de scanner kapot zijn of los zitten? Ik heb gekeken maar ik kon niets vinden ik ben dan ook niet zo'n expert met scanners...

Verwijderd

kun je misschien een (klein) voorbeeldje erbij zetten, is niet echt duidelijk zo.

• Peedy
On Whoppa's request;
Afbeeldingslocatie: http://peedy.endoria.net/got/palet.jpg
zoals je ziet is het bewogen en zijn de kleuren ook niet goed
dit is btw. de voorpagina van m'n CKV boek :P

[ Voor 7% gewijzigd door Peedy op 17-12-2002 20:49 . Reden: url -> img ]

Verwijderd

tja, ziet er niet fraai uit. Ik denk iig dat het probleem bij de scanner ligt, maar probeer om het uit te sluiten eens de scanner aan te sluiten op een andere pc.
Gebeurt dit ook op alle resoluties?

• Peedy
ja dat gebeurt op alle reso's.... is de lamp in de scanner niet los ofzo?

• MBV
  • Laatst online: 17:27

MBV

Misschien schokt het motortje met draaien, of kan de lamp kantelen. heb er verder geen verstand van, maar dat lijkt me het enige mogelijke. En wil je me nooit zo laten schrikken met zo'n plaatje? Heb ik vannacht weer nachtmerries. dacht dat ik er na 2 jaar wel vanaf was :'( je hebt van die waardeloze leraren ertussen zitten, die helemaal 7(8)7 zijn |:(

• Peedy
LOL :D

Verwijderd

PC is geaard ?

Misschien dat het scannerloopwerk is uitgedroogd?
Kwestie van even invetten met vaseline etc

• Peedy
hmm goed id.. kzal ut proberen

• BovenHond
  • Laatst online: 11:05
Hoe lang heb je hem niet meer gebruikt ? (het zou inderdaad goed kunnen dat je loopwerk droog is (teflon is hier een goed goedje voor))

Tsja Mustec, ik kijk zelf ook tegen een mustec 600 USB aan. De meest waardeloze scanner ooit vrees ik.

Gelukkig zijn die dingen niet meer zo duur.

• Peedy
oh dan zou het al helemaal goed kunnen! ik heb hem misschien wel al een jaar niet gebruikt :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 december 2002 @ 19:53:
PC is geaard ?

Misschien dat het scannerloopwerk is uitgedroogd?
Kwestie van even invetten met vaseline etc
Da's inderdaad een mogelijke oorzaak. Heb ik ook wel eens gehad. Dan gaat dat kunstof blokje niet meer lekker soepel over die stalen stang en gaat de hele zooi trillen, met alle wazige gevolgen vandien. Klein beetje vet ervoor zetten lost het waarschijnlijk wel op.

• Peedy
oepz...scannerloopwerk is van plastic, alleen het motortje is van ijzer. ik heb de randen van de lamp en de buis waarover de lamp van voor naar achter beweegt ingesmeerd met vaseline. toen de klep er weer opgedaan en nu scant ie helemaal niets meer! helemaal zwart...oepsss...wat heb ik gedaan? de lamp is nu trouwens ook veeeeel minder fel groen...je ziet de lamp haast niet eens! foutje... wie weet hier iets op.?

Verwijderd

pEeDy16 schreef op 19 december 2002 @ 20:46:
oepz...scannerloopwerk is van plastic, alleen het motortje is van ijzer. ik heb de randen van de lamp en de buis waarover de lamp van voor naar achter beweegt ingesmeerd met vaseline. toen de klep er weer opgedaan en nu scant ie helemaal niets meer! helemaal zwart...oepsss...wat heb ik gedaan? de lamp is nu trouwens ook veeeeel minder fel groen...je ziet de lamp haast niet eens! foutje... wie weet hier iets op.?
Als ik het zo hoor ben je beter af met een nieuwe scanner. Ik kan natuurlijk niet in jouw budget kijken, maar ze kosten tegenwoordig haast niets meer. Mijn eerste scanner kostte over de 1000 gulden (450 Euro) maar de laatste die ik kocht was geloof ik 90 piek (40 Euro).
Pagina: 1