Dos commando : CD lade uitwerpen ?

Pagina: 1
Acties:
  • 152 views sinds 30-01-2008

• bones
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-08 11:49
Op het werk zitten we als collega's onder elkaar elkaar te bestoken met allerlei .BAT bestandjes. De een nog leuker dan de andere. Ik ben niet echt ervaren in DOS :? , dus daarom jullie hulp. Nu wil ik door middel van een dos commando de cd lade uitwerpen. Weet iemand hoe deze luid ? We hebben op het werk overigens WINNT.

Weet ook iemand hoe je een mailtje kunt versturen door middel van dos commando's ? Ik kan namelijk wel al een mailtje openen met :

start mailto:jantje@hotmail.com?subject=hallo

Maar hoe verstuur ik deze dan ? Als iemand mij kan helpen met deze 2 commando's dan kan de rest van mijn werkweek niet meer stuk.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

• Helmet
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-09 13:34
Kijk ook eens op de diskette van je cd-rom daar staan ook programmatjes als lock op :) (soms dan) da's nog veel leuker :)

Icons are overrated

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Helmet schreef op 17 december 2002 @ 19:44:
Kijk ook eens op de diskette van je cd-rom daar staan ook programmatjes als lock op :) (soms dan) da's nog veel leuker :)
Heb je geen programma`tje op zo die de computer opnieuw laat opstarten zonder een "Weet u het zeker scherm?" :P das pas leuk :+

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Illegal_Alien schreef op 17 December 2002 @ 20:03:
[...]

Heb je geen programma`tje op zo die de computer opnieuw laat opstarten zonder een "Weet u het zeker scherm?" :P das pas leuk :+
Ja hoor, in de Resource Kit: shutdown.exe

Virussen? Scan ze hier!

• bones
ja shutdown.exe hebben we op het werk... das zeker lachen ja, maar ik vind het leuker om ze eerst te laten lijden. Had laatst iets gemaakt dat allerlei programma's opende (mspaint, clock, wordpad, explorer), en dit in een loop. Pc's kwamen in memmory problemen, en ze kunnen dan niks anders doen dan zelf de pc uitzetten.

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

hehe notepad.exe renamen naar notepad.ex_ en vervolgens iets leuk schrijven voor notepad.bat >:) (het zal in een windows environment wat minder werken omdat bv de shortcuts er al een .exe achter hebben, maar onder dos roeleerde dat :) (met edit.com welliswaar). Of
code:
1
2
3
4
5
@echo off
:blaat
echo 01010101010101 [etc]
echo 10101010101010 [etc]
goto blaat

ook leuk om achter je autoexec te zetten, bij systemen die die nog gebruiken. Met 'mode' kon je ook wel wat bereiken. Tegenwoordig is dit alleen de breedte van het shellkadertje :/

Verder 'label', 'title' en je 'help' scherm
--
batch komt neer op het uitvoeren van programma's (commando's) achter elkaar. Voor zowel het mailto als het cd lade principe moet je daar extra programma's voor hebben. bijvoorbeeld bovengenoemd cdlade programma.

Localhost is where the heart is

• bones
Hehe , dit soort dingetjes vind ik nou echt leuk...tnx

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Laten we verder maar geen "leuke spelletjes om mensen te zieken" verzinnen. Die kunnen ook gebruikt worden tegen mensen die er niets vanaf weten. Al zijn er inderdaad best leuke spelletjes mee te doen :D

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.