gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo
Oja, ik heb de Xaser II 6000 Plus.
[ Voor 24% gewijzigd door Intronic op 17-12-2002 19:40 ]
gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo
ik heb m'n hq-08 fulltower inmiddels weggedaan, en een aluminium midi-tower besteld (enigste alu midi tower op deze aardkloot waar standaard een 12cm fan achterin past, en dus ook een black ice rad
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
edit:ok dat laatste was search vraag en volgens de pics op hun site zou er bij allebei geen radiator kunenn of hij moet heel dun zijn (2cm of minder schat ik )
[ Voor 23% gewijzigd door twit op 17-12-2002 19:54 ]
Verwijderd
lees eerst zijn start text is daarin staat toch duidelijk dat hij het in zijn kast wil hebben zodat zijn ouders er niet achter komenVerwijderd schreef op 17 December 2002 @ 19:58:
nou wees maar niet bang jij bent niet de enigste ik ben ook ver plan om wc te installeren maar heb ook een kleine k*t kast nou mijn volgende plan is gewoon een apart kist maken van plexiglas of hout en daar de pomp in rad boven op en reservior ook in de kist maar me reservior woord ongeveer net als een tankje maar je kan het van buiten weer bij vullen en dan 2 slangen naar cpu klaar
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Verwijderd
als je met een nieuwe kast komt in huis dan merken zijn ouders toch
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2002 20:12 ]
Je denkt toch niet dat je ongemerkt een watercooling systeem in kan bouwen en dan ook nog ongemerkt het systeem onderhouden (wat elk systeem nodig heeft, ook luchtkoeling)
Eeuwige n00b
nou ga ik m'n voeding voorin 2 5.25" sloten plaatsen, (na een beetje bijvijlen van m'n 5.25")
en dan m'n radiator achter tegen de bovenkant aan zetten, met 2 12cm fan's erboven
als je maar 1 12cm wil gebruiken kan je je radiator een heel stuk lager leggen en een mooi fanduct bouwen
maar in een big-tower gaat het idd wel wat makelijker
Gasloos sinds september 2024 - Itho Amber 65 - 7830Wp APSystems DS3L
Verwijderd
Kijk eens goed rond op internet, laat wat goede dingen (profesioneel uitziende) watergekoelde pc systemen en dan maar es verder kijken
als je het allemaal echt wilt gaan doen (andere goeie kast en waterkoeling) kijk dan es bij deze : http://www.thermaltake.co...AquariusII/aquariusII.htm
zit wel een focking kleine rad bij
opoe uit
Verwijderd
Radiator kun je vervolgens haast altijd op z'n zijkant op de bodem plaatsen, denk aan een gat rechtsonderin je zijpaneel waar je 2x 80mm achter zet. Intake uiteraard, zodat je ook een paar casefans kan lozen
Zelf lukte het me om m'n rad op deze manier 'in te bouwen', helaas paste mn reservoir er niet ook nog bij. Aangezien ik geen dure kast wou kopen, om'm vervolgens toch weer te mollen ben'k op zoek gegaan naar de goedkoopste bigtower in town, en kwam uiteindelijk bij Flexpro uit. Even liev aankijken, vragen of je een JNC-B4 zonder voeding mag hebben, en voor drie tientjes heb je ruimte zat
plaatje :)(jaja! standaart met zwenkwieltjes!
[ Voor 5% gewijzigd door FragFrog op 17-12-2002 22:48 ]
Verwijderd
Pomp + reservoir (Best groot hoor) onder de hdd'en
Slangetjes naar boven naar een 5 1/4 " bay waar me radiator in ligt (ik heb 3 5 1/4" bays, in de onderste (bovenop de hdd'en) ligt de radiator, daarboven zit de dvd speler en daarboven de writer)
Dan slangetjes naar me waterblok
En dan slangetje weer terug naar reservoir.
Ik gebruik 12/10 slangen. Me reservoir is een vershoud doosje met 2 gaten erin en de dompelpomp ligt in het reservoir.
Het reservoir is net zo breed als me kast 18 cm dus.
10 cm hoog, dus de slangen kunnen net voor de hdd'en langs.
Hij is 20 cm lang, dus hij steekt een heel eind me kast in.
Verwijderd
http://217.172.178.216/cg...on=display;num=1023054711
en hier
http://217.172.178.216/cg...on=display;num=1014494221
zo ga ik het ongeveer doen (zelfde kast)
have fun (waarom nou zo'n groot verhaal om een hoop nix?)
EDIT:we msnen nu vrolijk dus geen gezeik meer
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2002 23:33 ]
Hoezo een hoop nix???Verwijderd schreef op 17 December 2002 @ 23:23:
okay 007 kijk hier dan maar
http://217.172.178.216/cg...on=display;num=1023054711
en hier
http://217.172.178.216/cg...on=display;num=1014494221
zo ga ik het ongeveer doen (zelfde kast)
have fun (waarom nou zo'n groot verhaal om een hoop nix?)
[ Voor 1% gewijzigd door twit op 17-12-2002 23:35 . Reden: sorry had moeten editten ]
Verwijderd
Een 5 1/4 " bay:eliminator007 schreef op 17 December 2002 @ 23:25:
Daar had ik nog niet aan gedacht goed dat je het zegt. Ik ga inline systeem maken dus reservoir heb ik dan niet nodig. Dan ga ik op de sloop maar eens zoeken naar een radiator van kast breedte en cm of 5-6 hoog (hoger is zo'n 5 1/4 inch bay toch niet ). Is het eigenlijk normaal dat je eerst radiator zoekt en daar slangen bijzoekt of ga je altijd zoeken naar een radiator met bepaalde slang aansluitingen?
14.5 cm breed
4 cm hoog
19 cm diep
Nou moet je wel opletten, 5-6 cm hoog zal je dus echt nooit redden, je moet ook bedenken dat je slangen er ergens langs moeten en er een fan bij moet en een beetje ruimte voor de airflow. Een radiator van 1.5 a 2 cm is echt de max.
Reservoir heeft wel veel voordelen:
1 - Pomp is goedkoper
2 - Pomp is stiller door demping van water
3 - Makkelijk vullen enz.
Inline is een hoop moeilijk doen zonder echt voordeel.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2002 00:08 ]
Ik heb een "kleine" Aopen HQ-45 maar ik zet daar binnenkort ook gewoon een 12cm fan in. Aan de voorkant, als intake.Ener-G schreef op 17 December 2002 @ 19:44:
ik heb m'n hq-08 fulltower inmiddels weggedaan, en een aluminium midi-tower besteld (enigste alu midi tower op deze aardkloot waar standaard een 12cm fan achterin past, en dus ook een black ice rad)
* Swop1200 krijgt 'm er met een Dremel wel in hoor!

Past dus best.
Verwijderd
Leuke woordspeling.Verwijderd schreef op 17 December 2002 @ 22:15:
waar je je ouders mee op de kast kan jagen
Reservoir moet helemaal vol tot er echt niks meer bij past zet je pomp nu maar eens uit >bubbel en allemaal lucht gaat heerlijk je rad en koelblok binnenSyzzer schreef op 18 December 2002 @ 17:44:
Heb toevallig van het weekend een Poseidon WC-setje in mijn chieftec midi gebouwd:
[afbeelding]
Past dus best.
(ik heb dezelfde set )
zodra je hem helemaal vol hebt zal er geen lucht meer ontsnappen en kan je pomp gerust uitzetten
The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.
Verwijderd
Dit is de standaardopstelling:

Het reservoir komt naast het moederbord op de bodem.
De ventilator kan in het front (voor) of met airduct achter de radiator komen.
Je zult waarschijnlijk de schijf-tray moeten inkorten.
Probleem bij mij is dat ik 2 watergekoelde harde schijven heb, waarvan de onderste pal voor de radiator zou komen hangen. Ik denk dat ik één schijf gewoon ergens anders moet hangen, en beide schijven zonder waterkoeling.
Als de slangen in het reservoir onder het wateroppervlak uitkomen hoeft het reservoir niet helemaal vol. Ik weet niet hoe het bij de Posiedon zit, maar helemaal vol lijkt mij dus niet logisch.