Toon posts:

hoe een intel mobo overclocken???

Pagina: 1
Acties:
  • 84 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
kan iemand mij zeggen wat ik moet doen om een intel 850MV mobo te overclocken??? moet ik dan mijn bios flashen of gewoon een volledig nieuw mobo kopen van een ander merk???

tia, rookie in the game ;)

• hereweare67893
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Het lijkt me verstandig als je eerst de FAQ betreffende het overklokken doorleest. Hier staat veel informatie in die vereist is bij het overklokken. Dus lees de FAQ door, en veel plezier. :)
FAQ
Welkom op GoT :)

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

daar hebben we een mooie FAQ voor ;)
en als je wilt overclocken hoef je geen nieuw mobo te kopen :+

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Topicstarter
d8 ik wel al, maar waar vind ik een goed bios dat niet door inttel gemaakt is...
in intel's bios kan je onmogelijk overclocken

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

als je mobo van intel zelf is dan zit je dus aan de bios van intel vast :'(
maar het kan ook zijn dat je een mobo hebt met een intel chipset maar van een andere mobo bakker zoals:asus/aopen/chaintech enz....
die hebben dan biossen op de site staan waar je dan even zou kunnen kijkken :)

Verwijderd

Topicstarter
ik zit dus vast :'(

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

http://www.intel.com/design/motherbd/mv/mv_bios.htm
bios :)

kan je niet ergens je fsb instellen dan met die bios :?
bij bijna alle biossen kan dat toch wel :?

Verwijderd

Topicstarter
i know, behalve bij die van intel, dat is nu net mijn probleem

ik werk in een comp winkel, en elk bios dat ik tegen kom dat niet van intel is, kan je alle frequencies regelen, natuurlijk niet bij die van intel, als veiligheid denk ik, dunno

en trust me, die bios die gij gepost ebt, heb ik al :p

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-02 11:54
Jij heb hetzlfde probleem als mij,

intel mobo's zijn extreem stabiel, mooie dingen (en best vreemd, ik heb een Pentioum III met Rambus geheugen :P)

Maarjah, die stabiliteit heeft zo ze sporen nagelaten, meer dan de tijd, hdd's en wat kleine instelling zul je niet tegenkomen. Ikzelf ben een tijdje bezig geweest met alternatieve biossen (door hobbyisten gemaakt). Als ik jou was zou ik dat niet doen, werkt net echt fijn ;)

Zit niks anders op dan nieuw mobo, wel met intel CHIPSEt (dat kan best, leuke dingen ;)) maar niet een geheel door hun gemaakt mobo.

spijt me voor je, volgende keer beter nadenken als je een pc koopt, en dan geen compaq kopen ;)

Verwijderd

Topicstarter
merk pc's z**gen, ik em dan ook een zelfgemaakte kloon:)

p4 1.8Ghz, 256RIMM@400, 850MV, 60gig ibm, GF3, ADSL en een audigy...

en toen ik deze gekocht had, had ik helemaal geen aandacht voor het overclocken :s

Verwijderd

En je werkt in een comp winkel?

Nou dan neem je toch gewoon een Asus/ Abit/ Epox van je werk mee? Met die Intel gaat het niet lukken iig, Intel heeft ook nog processoren en als iedereen langzame procs gaat overklokken, waarom zou je de duurdere/ snellere dan nog kopen??

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-02 14:28

Piggen

Lekker bakkie

Ja, dat probleem heb ik ook bij mijn systeempje (zie sig). Anders had ik nog wel wat met die Celeron kunnen doen. Jammer. Klote merkpc's. Kut dat ik 3 jaar geleden, toen we hem kochten, nog zo'n n00b was.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 December 2002 @ 14:38:
...merk pc's z**gen, ik em dan ook een zelfgemaakte kloon:)...
mpmad schreef op 18 December 2002 @ 21:45:
...Jammer. Klote merkpc's. Kut dat ik 3 jaar geleden, toen we hem kochten, nog zo'n n00b was...
Wat een ongelooflijke onzin. Waarom zijn merkcomputers kut en zuigen ze??

Het is maar net waar je wensen en eisen liggen lijkt mij. De meeste computers van vandaag zijn prima in orde. Zeker de machines van bijvoorbeeld DELL. En nog goedkoop ook! Vroeger kocht je een kloon omdat je geen geld had voor een merkpc. Vandaag koop je een kloon omdat je eisen hebt waar een merkpc niet aan kan voldoen.

Verwijderd

verkeerd knopje ;)

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2002 22:01 ]

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-02 14:28

Piggen

Lekker bakkie

Omdat ik die Celeron niet kan oc'en, dat zou nog wat schelen. Maar ja, 3 jaar geleden wist ik niet eens wat een moederbord was, laat staan oc'en.

Verwijderd

mpmad schreef op 18 december 2002 @ 22:04:
Omdat ik die Celeron niet kan oc'en, dat zou nog wat schelen. Maar ja, 3 jaar geleden wist ik niet eens wat een moederbord was, laat staan oc'en.
Wat is voor jou de reden van het overklokken??

- Puur voor de statistieken?
- Om te patsen tegenover vrienden?
- Omdat je een performancewinst wil?

Dat vraag ik mij af.

Verwijderd

FAQ vraag.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.