In mijn auto heb ik 2x10cm speakers in het dashboard en 4x13cm speakers in de voordeuren en achter de achterbank (sedan).
Deze zijn aangesloten op een 4x40W autoradio, dashboard en voordeuren op het voor kanaal en de achterste twee op achter.
Nou kom in in het geluid tekort in het laag en midden/laag.
In het verleden (vorige auto's) heb ik actieve subs gehad, maar eigenlijk wil ik daar nu niet weer aan beginnen, ivm inbraakrisico en het niet overhoop willen halen van de auto voor een power- en remote kabel.
Nu heb ik het gevoel dat de versterker in de radio nog wel wat meer kan trekken en zit ik me af te vragen of ik bij de achterspeakers een passieve sub aan kan sluiten.
De vragen waar ik mee zit zijn:
- Zou er goed hoorbaar resultaat uit kunnen komen?
- Wat voor sub zou ik aan moeten denken? (free air? tube?)
- Waar kan ik die het best monteren?
- Kan ik het signaal van beide kanten gebruiken? Zo ja, hoe?
Heeft er iemand ervaring met een dergelijke setup?
Deze zijn aangesloten op een 4x40W autoradio, dashboard en voordeuren op het voor kanaal en de achterste twee op achter.
Nou kom in in het geluid tekort in het laag en midden/laag.
In het verleden (vorige auto's) heb ik actieve subs gehad, maar eigenlijk wil ik daar nu niet weer aan beginnen, ivm inbraakrisico en het niet overhoop willen halen van de auto voor een power- en remote kabel.
Nu heb ik het gevoel dat de versterker in de radio nog wel wat meer kan trekken en zit ik me af te vragen of ik bij de achterspeakers een passieve sub aan kan sluiten.
De vragen waar ik mee zit zijn:
- Zou er goed hoorbaar resultaat uit kunnen komen?
- Wat voor sub zou ik aan moeten denken? (free air? tube?)
- Waar kan ik die het best monteren?
- Kan ik het signaal van beide kanten gebruiken? Zo ja, hoe?
Heeft er iemand ervaring met een dergelijke setup?
Who is John Galt?