Toon posts:

CDROM drive in een Compaq Deskpro 2000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer in deze bak een cdrom te duwen, maar het wil niet lukken. Ik weet dat het moet kunnen, maar de bios kan bij de storiage functies alleen kiezen uit een 65-tal harde schijven, maar geen cdrom drive. Ook is het niet mogelijk de proben wat voor IDE hardware er in het systeem zit.

Weet iemand waar ik moet zoeken? Ik heb wat op de nieuwe Compaq site rondgesnuffeld, maar de helft ervan is down :(

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10-2025
Als je hem erbij in stopt geeft de machine dan wel aan dat de hardware veranderd is ? Dat je het moet bevestigen met een F1 knop ? Zo niet werkt je cdrom speler wel ?

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-03 15:06

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

paar dingetjes: Goede IDE Kabel?? - Kun je in je Bios niet AUTO doen ofzow - JUMPERS maybe!!

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Verwijderd

Topicstarter
Neej hij geeft geen automatische melding dat er een CDROM is gevonden. De CDROM speler werkt prima in andere 3 computers dus ik denk niet dat dat de oorzaak is. Verder heeft de BIOS geen auto functie (dat zei ik al eens ;)) en jumpers kent Compaq niet... iig in dit model niet ;)

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-03 15:06

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Ik bedoel dan ook de jumpers op je cd-rom drive...

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10-2025
compaq kent wel jumpers in de zin van op je cdrom drive dat je alles lekker op cable select moet zetten werkt het beste volgens compaq dan he

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
ik heb net zaterdag een nieuwe CDROM in een compaq deskpro'tje gehangen...
en ik heb zelf ook nog een compaq deskpro staan, zie sig, en daar heb ik een tijdje 2CDR's in gehad... als hij hem niet automatisch pakt moet je de timing van de CDROM veranderen...
de bios zet die namelijk standaad op PIO-0, en ik heb verschillende CDR drives gehad die alleen werken op PIO-4 of DMA. Hij hoort hem iig wel automatisch te herkennen, en nee, hij geeft dan niet 'Press F1 to save'
Pagina: 1