backup strategieën voor sites/projecten?

Pagina: 1
Acties:

• 2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-03 13:52
Ik ben een beetje aan het bekijken wat een goede manier zou zijn om van allerlei verschillende projecten waar ik mee bezig ben of aan gewerkt heb geregeld automatische backups te maken.

Ik vraag me dus af hoe jullie hiermee omgaan, of jullie programmetjes/scriptjes gebruiken die dit voor je kunnen regelen. Ik doel hier dus niet op het backuppen van een server waar je al je projecten op hebt staan, maar ik zoek een handige manier om van verschillende servers via FTP alles naar mijn harde schijf te downloaden, eventueel inclusief MySQL dumpfiletjes.

thx

Verwijderd

meestal staan al die dingen eerst op mn harde schijf voordat ik ze upload, en daar wordt een backup an gemaakt... en bovendien maakt isp om middernacht ook backup van de db en logfiles etc.....

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik ben toevallig bezig een productieserver op poten te zetten. Deze maakt gebruik van RAID-1 mirroring over 2 IDE-drives, dus dat zit in principe wel goed. Voor m'n offsite backups ben ik een script aan het bouwen wat de wwwroots en userhomes, evenals alle configuratiefiles in een tar.gz gooit, en dan beschikbaar stelt aan een client (of desnoods naar de FTP server thuis uploadt).

::edit::

* HunterPro kan duidelijk niet lezen :+

[ Voor 7% gewijzigd door HunterPro op 17-12-2002 19:39 ]

• marty
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-03-2023
als je iets automatisch wil doen dan zijn cronjobs je grote vrienden

Verwijderd

CVS

• 2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-03 13:52
Ik probeer dus een manier te bedenken hoe ik automatisch op mijn windows 2k bak 1x in de zoveel tijd mijn machine kan laten FTP'en naar een aantal verschillende webservers, en daar de (sinds de laatste backup gewijzigde) bestanden op kan laten halen. Hier moeten toch iets van programmatjes voor zijn? Niemand ervaring :?

Verwijderd

Google: automated ftp mirroring

Iedere respectabele FTP-client kan ook automatisch of via batch mirroren...
Some of BulletProof FTP's additional features include remote mirroring
Pagina: 1