[TomCat4] vhosts goed instellen wil niet

Pagina: 1
Acties:

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hoi,

ik ben bezig tomcat 4.0 te installeren op een colocatiebak. Omdat meerdere mensen gebruik willen maken van tomcat wil ik met vhosts werken.
De documentatie over hoe vhosts in te stellen is zeer beperkt; sterker nog; ik heb nergens echt duidelijke informatie gevonden. Misschien dat ik op de verkeerde plaatsen zoek of dat er niemand anders problemen mee heeft ik weet het niet, maar het wil niet lukken :)

Ik wil een vhost toevoegen op het subdomein van de hoofd-host. Mijn engine ziet er dus nu zo uit:

XML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
<Engine name="Standalone" defaultHost="localhost" debug="0">

<Logger className="org.apache.catalina.logger.FileLogger" prefix="catalina_log." suffix=".txt" timestamp="true"/>
      <Realm className="org.apache.catalina.realm.MemoryRealm" />
      <Host name="localhost" debug="0" appBase="webapps" unpackWARs="false">
    <Alias>www.dezeserver.nl</Alias>
        <Valve className="org.apache.catalina.valves.AccessLogValve" directory="logs"  prefix="localhost_access_log." suffix=".txt" pattern="common" />
        <Logger className="org.apache.catalina.logger.FileLogger" directory="logs" prefix="localhost_log." suffix=".txt" timestamp="true"/>
        <Context path="/manager" docBase="manager"  debug="0" privileged="true"/>

</Host>

<Host name="cheatah.dezeserver.nl" debug="0" appBase="/var/websites/cheatah.dezeserver.nl/servlets/" unpackWARs="false">

<Valve className="org.apache.catalina.valves.AccessLogValve" directory="logs"  prefix="cheatah_access_log." suffix=".txt" pattern="common" />
    <Logger className="org.apache.catalina.logger.FileLogger" directory="logs"  prefix="cheatah_log." suffix=".txt" timestamp="true"/>

</Host>

</Engine>

Na het restarten van de server ging ik kijken, en kwam er achter dat het dus nog niet werkt. Als je de server op www.dezeserver.nl:8180 opent zie je dat er geen probleem is en je de index.html krijgt. Maar bij cheatah.dezeserver.nl:8180 geeft ie een fout.

Ik heb nog niet kunnen ontdekken waar de fout in zit; kan iemand me een FM naar m'n hoofd smijten of in de goeie richting wijzen?

• active2
  • Laatst online: 26-10-2024

active2

Google is your friend

Ik snap wat je wilt. Het probleem met Tomcat4 is dat dat waarschijnlijk nog niet kan. Het zal er wel aankomen. Maar het wil gewoon nog niet. Ik heb dat op de volgende manier opgelost. Ik laat apache een connectie met tomcat4 maken en vervolgens zet ik de vhosts op apache op. En dan laat je de Tomcat4 server naar dat gedeelte wijzen waar de virtual host staat.

Het verbinden van deze webservers is niet zo moeilijk dat doe je met mod_jk die is daar erg goed in.
apt-get install libapache-mod-jk

Erg makkelijk zo ;) hoef je er ook niet een dag meer aan te klooien (ik ken dat) Ik ben er zelf ook heel lang mee bezig geweest voor dat ik dat klaar had. Het probleem is dat apache een betere webserver is dan welke ook en dat de connectie meteen ook goed zit.

suc6

Sorry ik dacht dat je iemand van onze school was! ;)
Je hebt namelijk redelijk dezelfde naam en hij werkt ook bij c1000 :P

[ Voor 10% gewijzigd door active2 op 17-12-2002 20:54 ]

Google, Het mirakel van de 21e eeuw!!!!

• HunterPro
  • Niet online
en dan een kwestie van een listen op een andere poort zetten en die doorsluizen naar tomcat ?

* HunterPro vindt het omslachtig en jammer dat die functie wel in de config van tomcat zit ingebouwd, maar niet werkt
active2 schreef op 17 december 2002 @ 17:46:
[..]

Het project op school gaat goed he :P
:? :?

[ Voor 34% gewijzigd door HunterPro op 17-12-2002 19:26 ]

• ycode
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-03 16:15
Eerst het goede nieuws: Tomcat 4 kan prima virtualhosten. Verder heeft de tweede virtual host een context path nodig en het liefst 1 die met een lege path of docBase, dat weet ik niet meer, moet je maar even experimenteren. Ik heb zo een opzet al vaker gebruikt voor webdevelopment afdeling waarbij elke persoon een virtual host had. Werkte prima en zo te zien ben je op de juiste weg.

• active2
  • Laatst online: 26-10-2024

active2

Google is your friend

Als ik eerlijk moet zijn dan gebruik ik toch liever Apache met een connector naar Tomcat4 de veiligheid van apache heeft zich al meerdere keren bewezen (bijna 80 % van de webservers is apache)

Google, Het mirakel van de 21e eeuw!!!!

• HunterPro
  • Niet online
active2 schreef op 17 December 2002 @ 20:55:
Als ik eerlijk moet zijn dan gebruik ik toch liever Apache met een connector naar Tomcat4 de veiligheid van apache heeft zich al meerdere keren bewezen (bijna 80 % van de webservers is apache)
weet je hoeveel productieservers er op de wereld zijn met tomcat? Ik denk dat nog geen procent van de servers dat doet :D
maar dat geeft nog niet aan dat tomcat onveilig is...

• HunterPro
  • Niet online
woei, het werkt! Hartstikke bedankt!
Pagina: 1