Toon posts:

[linux] routing probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een linux-bak die als gateway dient voor mijn thuis-netwerk.

Het idee is dat ik een p2p client op die linux-bak zet die dan 's nachts gewoon door kan blijven downloaden. Ik heb al Mutella en Kza geprobeerd (text-based Linux-clients).

Het probleem is echter dat ik vanaf een client van het netwerk wel Kazaa of Gnutella kan draaien, maar dat ik op de linuxbak zelf geen connectie kan krijgen met de servers van deze p2p-netwerken.

Het ligt niet aan mijn firewall, maar ik dacht dat het aan de routing lag.
Op het moment ziet mijn routing table er zo uit:
code:
1
2
3
4
5
6
Kernel IP routing table
Destination     Gateway         Genmask         Flags Metric Ref    Use Iface
192.168.1.0     *               255.255.255.0   U     0      0        0 eth1
212.238.194.0   *               255.255.254.0   U     0      0        0 eth0
127.0.0.0       *               255.0.0.0       U     0      0        0 lo
default         babyxl-rot-gw-1 0.0.0.0         UG    0      0        0 eth0

Wie weet wat ik moet veranderen om vanaf de server/gateway connectie te maken met de p2p-netwerken?

Alvast veel dank... _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• Akerboom
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-07 13:20

Akerboom

Codito, ergo sum

Als je helemaal niet kan internetten op je router dan kan het zijn dat je geen DNS servers heb ingesteld...

/etc/resolv.conf

[ Voor 3% gewijzigd door Akerboom op 17-12-2002 17:23 . Reden: filename was fout ]

Verwijderd

En wat dacht je dat er fout was aan je routing tabel dan?

Verwijderd

denk idd. dat het aan je DNS ligt, maar het zou ook aan je iptables/ipchains kunnen liggen.

Verkeer van/naar andere systemen gaat nl. 'door' de forward chain, maar verkeer van/naar de machine zelf gaat door input/output

Verwijderd

Topicstarter
ik kan _wel_ internetten vanaf de linux-bak en ook bijvoorbeeld connectie krijgen met MSN, dat op poort 1863 zit, dus ik begrijp niet dat ik niet naar poort 6346 van gnutella kan komen, of 1214 van Kazaa of 4661 van Edonkey.

Ik heb in mijn firewall wel die poorten open gezet voor binnenkomend verkeer, maar verder heb ik niks bewust dichtstaan

• Akerboom

Akerboom

Codito, ergo sum

Verwijderd schreef op 17 December 2002 @ 17:29:
ik kan _wel_ internetten vanaf de linux-bak en ook bijvoorbeeld connectie krijgen met MSN, dat op poort 1863 zit, dus ik begrijp niet dat ik niet naar poort 6346 van gnutella kan komen, of 1214 van Kazaa of 4661 van Edonkey.

Ik heb in mijn firewall wel die poorten open gezet voor binnenkomend verkeer, maar verder heb ik niks bewust dichtstaan
Als het MSN programma connect naar een IP gaat dit goed.
Als een ander programma conenct naar een HOSTNAME dan gaat het fout.

Is dat niet het geval?!

Want dan ligt het gewoon aan je resolv.conf file! (DNS-instellingen)

Verwijderd

doe eens:
iptables -P INPUT ACCEPT
iptables -P FORWARD ACCEPT
iptables -P OUTPUT ACCEPT
om iig. je firewall echt uit te sluiten. Dit is wel een test, en het is zeker aan te raden daarna e.e.a. weer terug te zetten zoals het stond.

Verwijderd

Topicstarter
als ik
code:
1
ping connect1.gnutella.com
doe, krijg ik gewoon respons. Dit is namelijk de servers waarnaar gnutella automatisch connect.

Het ligt dus niet aan de DNS instellingen
Overingens kan ik met lynx gewoon internetten vanaf die bak

• Akerboom

Akerboom

Codito, ergo sum

het ligt dus aan de p2p clients zelf... of ze connencten niet goed of je bent nog ingelogd op je work-station ofzo. ik weet het niet...

maar als je gewoon kan pingen en met lynx kan internetten ligt het niet aan je route tabel of DNS...

Verwijderd

Topicstarter
maar hoe kan het dan dat ik niet kan connecten naar die poorten, wel van een netwerkclient en niet vanaf die linux-bak.
Heeft het te maken met dat die poorten boven de 1024 liggen misschien?

Verwijderd

Heb je die -P accept regels al even geprobeerd? zuiver voor de test.. daarna kunnen we verder gaan zoeken..
Pagina: 1