Ik heb een linux-bak die als gateway dient voor mijn thuis-netwerk.
Het idee is dat ik een p2p client op die linux-bak zet die dan 's nachts gewoon door kan blijven downloaden. Ik heb al Mutella en Kza geprobeerd (text-based Linux-clients).
Het probleem is echter dat ik vanaf een client van het netwerk wel Kazaa of Gnutella kan draaien, maar dat ik op de linuxbak zelf geen connectie kan krijgen met de servers van deze p2p-netwerken.
Het ligt niet aan mijn firewall, maar ik dacht dat het aan de routing lag.
Op het moment ziet mijn routing table er zo uit:
Wie weet wat ik moet veranderen om vanaf de server/gateway connectie te maken met de p2p-netwerken?
Alvast veel dank...
Het idee is dat ik een p2p client op die linux-bak zet die dan 's nachts gewoon door kan blijven downloaden. Ik heb al Mutella en Kza geprobeerd (text-based Linux-clients).
Het probleem is echter dat ik vanaf een client van het netwerk wel Kazaa of Gnutella kan draaien, maar dat ik op de linuxbak zelf geen connectie kan krijgen met de servers van deze p2p-netwerken.
Het ligt niet aan mijn firewall, maar ik dacht dat het aan de routing lag.
Op het moment ziet mijn routing table er zo uit:
code:
1
2
3
4
5
6
| Kernel IP routing table Destination Gateway Genmask Flags Metric Ref Use Iface 192.168.1.0 * 255.255.255.0 U 0 0 0 eth1 212.238.194.0 * 255.255.254.0 U 0 0 0 eth0 127.0.0.0 * 255.0.0.0 U 0 0 0 lo default babyxl-rot-gw-1 0.0.0.0 UG 0 0 0 eth0 |
Wie weet wat ik moet veranderen om vanaf de server/gateway connectie te maken met de p2p-netwerken?
Alvast veel dank...