Toon posts:

Is het lossolderen van een chip zelf te doen?

Pagina: 1
Acties:
  • 76 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om een security chip van een vaio pcg-gr315mp, het wachtwoord is foetsie...

Dit solderen moet je zeker met hete lucht doen en heeft iemand nog tips over het solderen of een andere weg om het wachtwoord te verwijderen...

Groet

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Moet je wel erg hete lucht hebben volgens mij :X

Ik denk eerder, dat je ff de soldeerbout moet pakken met de-soldeer-litze of een de-soldeerpompje oid :)

Verwijderd

als het SMD is (grote kans) NIET met een stanaard soldeerbout !! (het gaat wel los maar het chippie is ook meteen naar god(t)... (En ja dat gebeurt vaak wel met hele lucht)

overigens zou ik eerst eens naar een ander oplossing zoeken voor een pw reset....

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 17 december 2002 @ 17:28:
als het SMD is (grote kans) NIET met een stanaard soldeerbout !! (het gaat wel los maar het chippie is ook meteen naar god(t)... (En ja dat gebeurt vaak wel met hele lucht)

overigens zou ik eerst eens naar een ander oplossing zoeken voor een pw reset....
Voor SMD heb je wel bepaalde trucjes...

• Onder de pinnetjes door een draadje 'spannen' en die aan één kant op een iets verderop gelegen soldeereilandje vastsolderen.
• De andere kant 90° buigen evenwijdig aan de print (beetje duh :P )
• Vervolgens het pinnetje waar je nu dus het draadje strak tegenaan spant verhitten en zodra het gesmolten is schiet je draadje er onderdoor en verbreekt dan de verbinding
• Zo ga je door tot en met het laatste pinnetje waarbij je bij die laatste wel ietsjes voorzichtiger aan moet doen

Verwijderd

Ik denk als je met dat ding naar Sony gaat dat ze zonder problemen dat wachtwoord voor je weghalen..

//edit

mits ie niet gestolen is uiteraard.. :)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2002 17:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
thanx! p.s de chip hoeft niet bewaard te blijven er komt toch een nieuwe op, de nieuwe eropzetten is denk ik het makkelijkst gewoon erop leggen en verwarmen en pootjes voorzichtig aandrukken per stuk... Toch?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Zie post hezik :) Als het laptops en wachtwoorden betreft ben ik altijd erg voorzichtig en behouden met topics, ik hoop dat je het begrijpt ;)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.