Redhat 8.0 boot niet op scsi°bak

Pagina: 1
Acties:

• EvilVoicez942
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-05-2021
Ik zit hier met een wat oudere scsibak: een PI 133. Win98 draait er nu goed op, maar vanwege projecten op school wil ik er ook redhat 8.0 naastzetten. Nu het volgende:

1. Als ik de cdrom van Redhat in stop zegt hij:
A bootable cd-rom is detected in your cdrom-drive.
The boot sections on your bootable cd-rom are: 0. default entry.

Vervolgens start hij nog een stukje verder op en blijf daarna hangen. Het vreemde is dat (maakt niet uit of ik boot floppy seek aan of uitzet) net voor dat hij gaat hangen het ledje van de flopdrive blijft branden. Het effect dus als je je flopdrive verkeerd aansluit. Hij gaat dus hangen als ik de bootdisk met en zonder floppy-ondersteuning wil gebruiken.

2. Win98 is geinstalleerd met floppy-ondersteuning, en in win98 omgeving doet de drive het ook normaal.

De 3 Redhat 8.0 cd's werken perfect omdat ik ze een tijdje terug op school heb gebruikt bij installatie op een niet-scsi server.

P4°2.0blablablablabla

• active2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-10-2024

active2

Google is your friend

Het lijkt me zoiezo niet verstandig om daar RedHat 8.0 op te zetten omdat dat echt wat te langzaam is. Het is verstandiger om daar een wat kalere distro op te zetten zoals Debian of Slackware. Waarbij mijn voorkeur uitgaat naar Debian.

Google, Het mirakel van de 21e eeuw!!!!

Verwijderd

En als je op een willekeurige andere machine de boot-image van de cd even op flop zet, dan boot je van flop, die vervolgens naar de cd op zoek zal gaan. of desnoods een netwerkinstall vanaf de ftp-server van xs4all bijvoorbeeld. Is achter een snelle internet verbinding goed te doen.

Verder sluit ik mij aan bij active2, RH8 op een P133 is een beetje zwaar als je ook een grafische omgeving wilt hebben. Je kunt overwegen een andere window manager te installeren, dan zal flink kunnen schelen.

RH8 is mi. niet zo'n hele fijne distributie, ik zou mooi voor 7.2 of 7.3 gaan. Ik heb RH8 op twee machines draaien ( Athlon 1400 -lekker snel- en P 4 1700 -niet snel-), en er zitten toch aardig wat vreemde dingen in, of eigenlijk niet in.

xmms speelt geen mp3's, VMWare geeft problemen vanaf 7.3. WLAN drivers konden niet gecompileerd worden, en nog meer zaken die ik iet eens weet. (zoek maar eens op Google). Is allemaal vast te verhelpen, maar eht zet je toch te denken.

ik had op mijn laptop (Celeron 366 - 192 MB) eerst RH8 draaien, maar traag, heel traag. Open eens een transparante gnome-terminal in WindowMaker bijvoorbeeld, 5 seconden wachten dus. En mijn WLAN drivers lieten zich zoals gezegd ook al niet compilen.

Nu met RH7.2 geen enkel probleempje meer, en loopt als een speer(tje).