ADSL: niet willen versturen van email

Pagina: 1
Acties:

• VTec
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-05 10:53
Een kameraad van mij komt het volgende verschijnsel tegen: hij maakt gebruik van een getweakte Alcatel modem in combinatie met een Actiontec Gateway en dit heeft ongeveer 3 maanden goed gewerkt. Maar sindskort is het niet meer mogelijk om email te versturen (wel ontvangen). Dit gebeurd met 3 verschillende pc's en bij alle drie de pc's is er niks concreets veranderd. Zonder de Actiontec gaat het prima en het rare is: verzending als onopgemaakte tekst, dus als niet-html, blijkt wel te werken met de Actiontec. Een email omgezet naar 'onbewerkte tekst' helaas weer niet. Eerst moest ik aan de Actiontec denken, maar aangezien het wel lukt wanneer er geen html wordt gebruikt begin ik te twijfelen. Ook eventuele software die de boosdoener kan zijn (firewall, anti-virus) is gedeinstalleerd.

Iemand een idee ?

O ja, misschien handig, de volgende melding komt naar voren wanneer hij een mail probeer te versturen (na een tijdje gewacht te hebben):

de TCP/IP verbinding is onverwacht door de server afgebroken. (Account: 'pop.planet.nl', SMTP-server
'mail.planet.nl'; foutnummer 0x800ccc0f).

Go Through Your Heart Shakra Into Your Cave, And Find Your Power Animal

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 11:15
heb je al eens op de pagina's van planet gekeken of er niet misschien een storing is met de mailservers van Planet Internet?

hier is de link

[ Voor 28% gewijzigd door schwarzenegger op 17-12-2002 17:38 ]

• Akerboom
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-07 13:20

Akerboom

Codito, ergo sum

ik snap je probleem niet, dan ga je toch gewoon 30 minuten a 0,25 eurocent per minuut in de wacht staan bij de planet helpdesk?

(ja heb ik ervaring mee *grbl*)

Maar probeer het account in outlook weg te halen en opnieuw aan te maken... dat doet soms wonderen (en je bestaande mails gaan niet verloren)

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 17:33
TormentoR schreef op 17 December 2002 @ 17:35:

Maar probeer het account in outlook weg te halen en opnieuw aan te maken... dat doet soms wonderen (en je bestaande mails gaan niet verloren)

Lijkt me onzin als het op alle pc's tegelijk is.

Verder een heel vreemd probleem. Je zou bijna denken dat die router de html zut eruit filterd. Maar das wel vaag, zo'n ding bekijkt de inhoud van de pakketjes toch niet ?

Nouja, move naar NT iig :)

• VTec
larsemenneke schreef op 17 December 2002 @ 17:32:
heb je al eens op de pagina's van planet gekeken of er niet misschien een storing is met de mailservers van Planet Internet?

hier is de link
Daar is id naar gekeken, maar zonder de Actiontec gaat het probleemloos. Id een zeer vaag probleem.

• VTec
TormentoR schreef op 17 december 2002 @ 17:35:
ik snap je probleem niet, dan ga je toch gewoon 30 minuten a 0,25 eurocent per minuut in de wacht staan bij de planet helpdesk?

(ja heb ik ervaring mee *grbl*)

Dat is een goede tip, ik zal het doorgeven.

Pagina: 1