Een kameraad van mij komt het volgende verschijnsel tegen: hij maakt gebruik van een getweakte Alcatel modem in combinatie met een Actiontec Gateway en dit heeft ongeveer 3 maanden goed gewerkt. Maar sindskort is het niet meer mogelijk om email te versturen (wel ontvangen). Dit gebeurd met 3 verschillende pc's en bij alle drie de pc's is er niks concreets veranderd. Zonder de Actiontec gaat het prima en het rare is: verzending als onopgemaakte tekst, dus als niet-html, blijkt wel te werken met de Actiontec. Een email omgezet naar 'onbewerkte tekst' helaas weer niet. Eerst moest ik aan de Actiontec denken, maar aangezien het wel lukt wanneer er geen html wordt gebruikt begin ik te twijfelen. Ook eventuele software die de boosdoener kan zijn (firewall, anti-virus) is gedeinstalleerd.
Iemand een idee ?
O ja, misschien handig, de volgende melding komt naar voren wanneer hij een mail probeer te versturen (na een tijdje gewacht te hebben):
de TCP/IP verbinding is onverwacht door de server afgebroken. (Account: 'pop.planet.nl', SMTP-server
'mail.planet.nl'; foutnummer 0x800ccc0f).
Iemand een idee ?
O ja, misschien handig, de volgende melding komt naar voren wanneer hij een mail probeer te versturen (na een tijdje gewacht te hebben):
de TCP/IP verbinding is onverwacht door de server afgebroken. (Account: 'pop.planet.nl', SMTP-server
'mail.planet.nl'; foutnummer 0x800ccc0f).
Go Through Your Heart Shakra Into Your Cave, And Find Your Power Animal