Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

chieftec kasten en HPC-300-202 voeding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
zo te zien worden chieftac kasten nu met HPC-300-202 360watt uitgevoerd , dat i.p.v. oude 340watt
hebben jullie al ervaring met deze voeding ? is deze voeding ook stil en goed wat performance betreft

helaas kon ik geen een review over vinden , vandaar mijn vraag

thks

• pruiter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11 12:24
Heb de mijne net 10 minuten geleden aangepakt van mijnheer TNT. Ik kan er dus nog weinig over vertellen. Ik neem trouwens wel aan dat je de HPC-360-202 bedoelt als voeding, dat is tenminste het type van de voeding in mijn kast.

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-11 06:39
stil en zijn net zo goed... het is nu standaard maar kwam wel vaker voor.. zal in productie wel niet meer duurder zijn

Verwijderd

Topicstarter
pruiter schreef op 17 december 2002 @ 17:20:
Heb de mijne net 10 minuten geleden aangepakt van mijnheer TNT. Ik kan er dus nog weinig over vertellen. Ik neem trouwens wel aan dat je de HPC-360-202 bedoelt als voeding, dat is tenminste het type van de voeding in mijn kast.
pruiter ,

wil je svp later wat info geven
alvast bedankt

• BOCmetalhead
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-11 10:55
die voedingen zijn vrij stil (bij mij tenminste)

Metal to the bone

• Syndicate
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-11 23:43
jupz die voeding heb ik :) En ik hoor m niet!
Kan ook zijn dat ie niet boven de rest uit komt heheh

Nee ok, ik heb een x met mn oor er tegen aan gelegen en hoorde m toen zachtjes zoemen.. maar dat was dus van 1 cm afstand..
mijn mening is: Het zijn harstikke stille voedingen

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Syndicate schreef op 17 december 2002 @ 20:18:
jupz die voeding heb ik :) En ik hoor m niet!
Kan ook zijn dat ie niet boven de rest uit komt heheh

Nee ok, ik heb een x met mn oor er tegen aan gelegen en hoorde m toen zachtjes zoemen.. maar dat was dus van 1 cm afstand..
mijn mening is: Het zijn harstikke stille voedingen
Of jij hebt slechte oren of je voeding doet het niet.

Ik heb deze kast nu al een hele tijd. Kast helemaal geïsoleerd, superstille Papstfans, Zalman passieve koelers, Zalman processorkoeler, Rheobus, stille HD's etc. etc. maar desondanks hoor ik nog steeds mijn voeding nadrukkelijk aanwezig zijn.

Volgende stap is de fan van deze voeding vervangen. (maar daar lopen al topics over)

ARME AOW’er

• Syndicate
ja damn als je dat in je kast heb hangen geloof ik wel dat je m hoort ja.. maar normaal gesproken is t een hartstikke stille voeding..
ik heb t over de HPC-360-202 ipv de HPC-300-202.. of is dit een foutje van de TS?
iig deze zit standaard in een chieftec dragon

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-11 23:20

Syzzer

Prutser

Ik heb hem ook en hij is echt stil. Ik heb ook een aatdig stil systeem, maar hij komt niet over de fans op mijn rad. heen.

• pruiter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11 12:24
Ik heb hem inmiddels draaien en hij bevalt me prima. Helemaal stil is 'ie natuurlijk niet, maar ja mijn processorkoeler en Radeonkoeler maken meer herrie.
De temperatuur in mijn kast is iig flink gedaald en de spanningen blijven (volgens PCAlertIII)allemaal mooi stabiel.

Maar een hele verbetering hoor, van een No Name kast met 2* HDD-koeler naar een Chieftec met papst-fan voor de HDD-koeling. :D

Verwijderd

Topicstarter
helaas zie ik weinig reacties , laat aub weten hoe je tevreden bet met deze voeding

zo te zien zijn chieftec kasten nu met deze voeding uitgerust

het is goed om te weten hoe een meest verkochte kast ( inclusief ) deze voeding zich presenteert

alvast bedankt

• Syndicate
Verwijderd schreef op 17 december 2002 @ 17:10:
zo te zien worden chieftac kasten nu met HPC-300-202 360watt uitgevoerd , dat i.p.v. oude 340watt
hebben jullie al ervaring met deze voeding ? is deze voeding ook stil en goed wat performance betreft

helaas kon ik geen een review over vinden , vandaar mijn vraag

thks
Stil: veel stiller dan normale voedingen

Performance:
+3,3 volt, ligt gemiddeld op: 3.40V
+5 volt, ligt gemiddeld op: 5.05V
+12 volt, ligt gemiddeld op: 12.36
-12 volt, ligt gemiddeld op: -12.00V
-5 volt, ligt gemiddeld op: -5.17

Dit is in een redelijk zwaar belast systeem en zijn de gemiddeldes uit MBM5
best goed toch :*)

• mlevd
  • Laatst online: 11-02 22:42
Ik heb die voeding ook in mijn Chieftec zitten, idd zeer stil en stabiele voltages, dus al met al zeer tevreden :)

Verwijderd

Ik heb kort geleden alle Chieftecs (voeding althans) vervangen. De belangrijkste reden voor mij was, dat als ik mijn AMD XP 2000+ (A7V333) 100% belastte, ik kon horen dat m'n ventilatoren langzamer draaiden. Ook het voltage voor de core ging snel naar beneden. Ik heb twee verschillende typen (de 340 en 360 Watt) van de Chieftec voeding geprobeerd, waaronder het door jou aangegeven type en beide vertoonden dezelfde symptomen. De 360 Watt versie had er wel minder last van dan de 340 Watt versie.

Ik heb er nu een paar Enermax voedingen in liggen en die bevallen me prima. Ik weet niet of mijn geval een incident is, of door combinatie van hardware komt. Als je de specs van de Chieftec voedingen naast die van bijvoorbeeld Enermax of Antec legt zul je toch duidelijke verschillen zien.

• Syndicate
bij mij gaan de fans juist sneller draaien als ik 100% belast.. maar dat valt heel erg mee tenopzichte van de normale rpm snelheid..
Pagina: 1