56k modem werkt niet meer?

Pagina: 1
Acties:

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:30
Ik ging voor mijn buren even hun computer upgraden, wat RAM erbij en een kleine hardeschijf mocht er ook nog in :).Ik blij want hij werkte perfect, behalve dat hij zeurde om wat stuurprogramma's maar dat was makkelijk op te lossen want van alles was een installatie cd beschikbaar.Ik dus terug naar de buren en de computer opgestart, blijkt de ingebouwde 56 k modem op de pci sleuf niet te werken.Als ik wil inbellen zegt hij dat de modem niet gedecteerd kan worden,niet werkt of uitstaat.Ik heb alle 3 punten gechecked en ook alles meerdere malen gereinstalled(modem drivers,com-poorten).De computer geeft geen enkel conflict aan met de bronnen of de com-poorten.Dus nu vraag ik jullie wat zou het probleem in godsnaam kunnen zijn.

p.s. hij wordt wel gezien in apparaatbeheer en ook gewoon geinstalleerd oznder problemen alleen het inbelmenu zegt dat hij geen connectie heeft met de modem.

If it aint broke, fix it till it is!

• -ET-
  • Laatst online: 15:16

-ET-

Phone Home

probeer eens opnieuw de inbel verbinding aan te maken.

• Venxir
Ook gedaan, hij belt niet eens en kiest ook niet, NEE gelijk hoppa error modem niet gedecteert

• -ET-

-ET-

Phone Home

Al de modem drivers gedeinstalleerd en vervolgens de modem in ander pci slot gedaan?

• Venxir
Weer verplaatst maar pas daarna gedeinstalleerd

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-08 22:25

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Heb je de drivers al eens in veilige modus verwijderd? Kijk ook eens in c:\windows\inf of daar ook een inf bestand staat van de modem. Die INF dir is trouwens hidden.

• -ET-

-ET-

Phone Home

Venxir schreef op 17 December 2002 @ 18:57:
Weer verplaatst maar pas daarna gedeinstalleerd
Probeer het eens anders om. Eerst drivers weg en dan verplaatsen

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

ik heb nu ook zoiets, na een crash, deed hem in de andee computer, daar zat al een modem in, maar daar deed hij het ook niet in, tijdens t rebooten kwam er zelfs een beschermingsfout

Verwijderd

welk OS? Probeer eens bij modems de diagnostische gegevens op te vragen.
Als dat goed gaat moet je even kijken of bij je inbelverbinding de goede modem geselecteerd is.
Je kunt ook een nieuwe inbelverbinding aanmaken en die even naar je GSM laten bellen (er vanuit gaande dat je die hebt).

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:21
Je moet in be bios de Compoort 2 een andere IRQ/IO geven!
Dan wodt namelijk de Compoort 2 de voor de Modem.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• -ET-

-ET-

Phone Home

The_Greater schreef op 17 december 2002 @ 19:27:
Je moet in be bios de Compoort 2 een andere IRQ/IO geven!
Dan wodt namelijk de Compoort 2 de voor de Modem.
Com poort 2 voor de modem :? Interne modems gebruiken toch altijd com 3 en 4

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
-ET- schreef op 17 december 2002 @ 19:29:
[...]

Com poort 2 voor de modem :? Interne modems gebruiken toch altijd com 3 en 4
Klopt Helemaal!
Gelukkig zijn er oplettende tweakers.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• Venxir
hij gebruikt com 3 altijd behalve als ik van PCI slot wissel kan het wel eens com 4 worden en Whoppa bij de diagnostische gegevens zegt hij dat ie geen contact kan leggen met de modem.Terwijl er voor de rest nergens errors te bekennen zijn(apparaatbeheer niet,opstarten niet, instaleren niet e.d.)

P.S. inbellen kan dus helemaal niet omdat hij gelijk nog voor het kiezen van het nummer al met de 'ik kan de modem niet decteren' error aankomt zetten.En hij heeft gewoon 2 jaar goed gewerkt todat ik em even 3 uurtje uit het stop contact haalde en een HD+Ram erbij deed, en ik weet zeker dat ik em niet gemold heb.

[ Voor 35% gewijzigd door Venxir op 17-12-2002 20:41 ]

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

eigenlijk net zo vaag als bij mij (na instalatie WDM drivers). waar t in zit weet ik nu ondertussen wel, namelijk een brakke windows. dat zal denk bij jouw niet het geval zijn

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
hou even rekening met het feit dat COM1 en COM3 (en COM2 en COM4) dezelfde IRQ en zo gebruiken; misschien geeft dat een probleem ? Verder is het volgens mij ook zo dat als COM2 uit staat in de BIOS, COM4 ook niet beschikbaar is ...

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Verwijderd

Venxir schreef op 17 december 2002 @ 20:39:
.....
Whoppa bij de diagnostische gegevens zegt hij dat ie geen contact kan leggen met de modem.Terwijl er voor de rest nergens errors te bekennen zijn(apparaatbeheer niet,opstarten niet, instaleren niet e.d.)
......
Zegt ie toevallig "de poort is al geopend" ? Als dat zo is moet je even kijken of RNAAP in je tasklist staat, als dat zo is, moet je dat proces even killen en dan nog eens kijken of je dan wel de diag. gegevens op kunt vragen. Vermeld er ook even bij welk OS je hebt.

• Tsuranim
  • Registratie: Maart 2002

Tsuranim

There is only one

Ik heb zelf bij een 56k modem gehad dat ie er ook plotseling (mogelijk na installatie nieuwe hardware, weet het zo goed niet meer) mee ophield. Van alles geprobeerd, maar heb uiteindelijk een nieuwe moeten aanschaffen.
Wat je in ieder geval moet proberen is het volgende:
- modem eruit. drivers verwijderen.
- pc opstarten.
- modem erin en pc opnieuw opstarten.
- als het goed is wordt er nieuwe hardware gevonden.
- drivers installeren.
Start daarna eens hyperterminal op. Kijk eens of die wordt herkend.
Werkt het niet?
-modem in andere pc installeren.

Werkt dit ook niet, dan is denk ik het modem kapot.

• Venxir
JAH whoppa hij zegt de poort is al geopend ik ga vandaag weer verder kijken en proberen hem aan de praat te krijgen.

• Venxir
Modem werkt wel in mijn PC en ik a ook ff andere drivers proberen.

• Venxir
Modem werkt wel in mijn Compaq!! :P, maar ik heb ook windhoos 98 Se gereinstalled op de andere computer en dat hielp helaas ook niet.

Pagina: 1