Toon posts:

Epox 8k5a2+ data corruptie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Epox 8k5a2+, werkt perfect, alleen ik krijg dus ook datacorrupte als ik het geheugen op Turbo/FSB boven de 200Mhz/163Mhz DDR draai. Ik moet er wel bij vermelden dat ik 2x IMB 40GB (75 + 120GXP) in RAID0 draai.

Ik was eigenlijk gewoon aan het testen hoe ver ik kan komen, is geen ramp ofzo, maar ik wil toch graag weten of jullie dit ook hebben meegemaakt, want of het forum staat volgens mij dat alleen de Epox 8k3a+ corruptie heeft, vandaar...

POPQUIZ Hotshots: Waardoor wordt datacorruptie nu eigenlijk veroorzaakt
1. Epox 8k5a2+ :P
2. Brakke IBM |:( )
3. RAM :P
4. Voeding (Komt op 4,73V) :(

Btw: mijn HD is nu dus echt brak aan het worden, hij begint te tikken enzo (JA JA een echte GXP75), IBM komt er bij mij nooit meer in. KLOTE IBM (Vanaf de Bigfoots al)

GEEN SLOTJE plz, is namelijk leerzaam deze topic.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Op hoeveel MHz draait je PCI bus bij die overclockte snelheden? (ik weet zo niet wat voor deviders er op zitten). Als dat teveel is, mja...

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Carnivorous1
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-01-2025
Bigfoots waren toch van Quantum?

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-08 11:36

Speedy-J

AMD Enthusiast

Carnivorous1 schreef op 17 December 2002 @ 17:15:
Bigfoots waren toch van Quantum?
Idd de Quantum T-Rex Bigfoot TX

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Verwijderd

ik kreeg data koruptie bij een FSB van 140 op m'n BE6-II, de PCI bus werd te hoog voor de high point controler, was toen een kwestie van de standaart IDE controler gebruiken... misschien werkt dat voor jou ook, al zal je RAID dan niet meer werken

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2002 18:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
uhm, sorry ja Bigboots = Quantum, maar de kwaliteit is vergelijkbaar toch?

DE PCI bus loopt op 41.5Mhz. VIO staat gewoon op standaard, dus geen extra juice naar de HDD. Ik heb nog wat research gedaan met Norton Disk Doctor en dit is gebleken:
1. System.dat bestand (Win98 registery) zaten nu dus badsectors op
2. Surfacescan heeft 2 nieuwe badsectors gevonden (duurde wel 5 uur die scan).
3. HD partition duurt +/- 5 uur met lekker achtergrond geluid (rkrkrkrkrkr), omdat er steeds meer badsectors bij lijken te komen.

Is het nu eigenlijk normaal voor een harddisk dat er echt badsectors bij komen door de PCI over te klokken, of komt het puur door de GXP75 die bekent staan als neerstortende ufo's (crash-boom-bang-krkrkrkrkrkrk we got one:-()?

Verwijderd

Waarschijnlijk alle drie.

Die serie van IBM is niet zo sterk, de FSB is veel te hoog en kan het ook al veroorzaken. En dan nog een te lage 5 volt lijn. Beeeeetje gammel zo bijelkaar.

Verwijderd

mijn Quantum Fireball was toendertijd niet blijfend beschadigt, best kans dat die gammele IBMs daar wel last van hebben

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-08 21:49

nIghtorius

Poef!

hmmm,

nooit echt problemen gehad met m'n IBM deskstar 10GB 5400 RPM.. ik heb dat ding nog steeds. of de HDD's van IBM moet hierna echt "downhill" gegaan zijn. Want m'n 10 gigje is een vreselijke taaie rakker (i.a.w. niet kapot te krijgen)..

het ding heeft het volgende overleeft:

* spanningspiek (voeding ging eraan, grafische kaart ging eraan, 30Gig HDD ging eraan, 1 128MB SIMM ging eraan, DVD-ROM ging eraan) maar die IBM'je overleefde de 220V horror.

* 70 graden celcius hitte (door slechte plaatsing componenten :P werdt het daar me toch een bakoven, me IBM'je overleefde dit ook, de andere HDD trouwens ook ;))

* FSB van 44,3 Mhz had ie ook geen problemen mee. 't is gewoon een taai ding.

maar als ik laatste berichten zo hoor zijn de latere IBM's behoorlijk onbetrouwbaar geworden..

PS:

De IBM is still going strong (P3 router).

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Verwijderd

het is ook enkel de GXP75 van IBM

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Titel ontschreeuwd :)

Verwijderd

Topicstarter
<Titel ontschreeuwd>
Ok, nu in het Nederlands graag, want hier kan ik dus niks mee.

Ik denk iig zelf dat het komt door de 5v lijn, dat mijn IBM nu badsectors heeft, maar ja.

Verwijderd

BalusC is een mod en heeft ff de titel van het topic aangepast door de MET CAPSLOCK GESCHREVEN TEXT even lower case te maken ;) of de uitroeptekens verwijdert... hmmz

en ik denk niet dat het aan je 5v ligt, je IBM is gewoon overleden, kan van alles zijn geweest, maar hou het maar op een constructie fout van IBM, en als je iemand zoekt om mee uit te huilen over IBM raad ik je HlpDsK aan :P

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2002 20:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok thx, wist niet dat de titel zo overkwam.

Mijn IBM is iig nog niet dood of zo, hij heb alleen wat veel badsectors (zo'n 6mb op 25 verschillende plaatsen) en daardoor duurt een format ruim 3 uur. :(

Maar toch bedankt voor alle reakties, ik denk dat ik IBM maar eens ga bellen.
Pagina: 1