draadloos netwerken?

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• wierydude387
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-07-2022

wierydude387

OH JA? JA! oh

Topicstarter
aloha all dudes and dudettes,
bestaat de mogelijkheid om een netwerk draadloos te laten functioneren? En zo ja, is het dan ook mogelijk om met meer dan twee comps te netwerken?
Ik wil nl vanuit de huiskamer en vanaf de zolder gebruik kunnen maken van i-net.

ik ben het ding waar de duvel bang voor is

Verwijderd

lijkt me hardstikke stug.

• Boudi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-08 02:32

Boudi

Always Coca Cola

Dat kan. ALs je alleen wilt internetten kan je een soort draadloze verbinding naar je NT1-kast kopen, maar das natuurlijk niet de mooiste oplossing. Anders moet je eens bij Cisco of 3Com kijken, die zijn heel hard bezig om draadloos netwerken van de grond te krijgen... en ze hebben al aardig wat producten.

Met of zonder mayonaise?

• Rudoli
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-04-2025

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Het kan, maar het is ERRUG duur.

Bloed, zweet & koffie

Verwijderd

hihihi hahahaha
Geen apple gebruikers dus.
Want daar is het heel gewoon
Bij ons op kantoor gebruiken we het ook,
kan gewoon vanuit de de tuin, balkon of wc gewoon het internet op. Een basisstationnetje
en je kan er 10 gebruikers op verantwoorde manier op laten werken. Tis inderdaad wel duur 800 gulden voor een basistation en 250 voor een kaartje maar dan heb je ook wat.
Bereik is 50 meter. En wil je alleen van netwerk kaart naar netwerk kaart wordt het toch weer wat minder. Zo is het tenminste wel leuk (en goedkoop lannen).
Schijnt ook hetzelfde protocol te gebruiken als bij 3-com (geloof ik).

Verwijderd

hihihi hahahaha gelukkig geen rotte appel gebruiker en ik ga niet in discussie maar appel was vroeger meer dan dat het nu is. Een kleurtjes fabriek met medium hardware.
Draadloos netwerk gedoe is al meer dan een jaar redelijk betaalbaar maar veels te traag als je het niet echt nodig hebt... Ik heb ze nog niet op 100Mbit gezien laat staan op 1Gbit. :)

Verwijderd

ooit gehoord van whireless

Verwijderd

nee, want het is wireless en dat is het zelfde als draadloos.... toch :)

Verwijderd

een collega had 4 wireless kaartjes gekregen voor je laptop

je moet ze alleen dan nog even configureren, maar dat is zo gebeurt. hij maakte dus gebruik van 2 laptops en dus met 2 wireless pcmcia kaartjes en volgens hem werkte het wel, maar niet op groote afstand.

• garp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05 19:15
Tuurlijk is dit mogelijk.

The answer is: Wireless ADSL. (al is dit niet de enige mogelijkheid)

Morgen krijg ik de spullen binnen voor een testopstelling. Op het testforum heb ik mijn plannen toevallig net uiteengezet; ff copy/paste.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>

Ok, mede-draadlozen. Morgen komt er iemand die spullen brengen. Uiteraard ben ik zeer verwachtingsvol en wil jullie mijn plannen niet onthouden. Uiteraard is kritiek zeer welkom, evenals opmerkingen en suggesties.
Het plan is als volgt;

Het huidige netwerk blijft bestaan zoals het nu is. Dat wil zeggen; 1 terminalserver, 1 file/ftp server en 1 niet op internet aangesloten PDC. De PDC hangt uiteraard wel in het netwerk. Dit geheel is aanwezig om 2 clients het naar de zin te maken. Netwerkcompanenten bestaan uit 8 poorts 10/100 Mbit switch; servers en workstation bevatten 10/100 autosensing NIC's.

De internetverbinding Net.Speed van Planet (met 4 IP-adressen) zorgt dat per Server/WS een internet-ip beschikbaar is.

Nu wil ik in alle aangesloten Servers en PC's een extra netwerkkaart stoppen, waaraan dan die Nokia spullen komen te hangen. De internetverbinding loopt dan via de tweede netwerkkaart, zodat de eerste zich volledig op het interne netwerk kan storten.

Op deze manier wil ik dus 2 redundante netwerken creeren. Well; we'll see. Ik hoop dat ik jullie morgen kan mededelen dat e.e.a. gelukt is. [/quote]

Voor de Nokiameuk moet je zijn op http://www.nokia.com/corporate/wlan/index.html en vooral http://www.nokia.com/networks/mw1642/2_datasheet.html

• wierydude387
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-07-2022

wierydude387

OH JA? JA! oh

Topicstarter
nou, ik ben r al uit. Kkon toch nog gewoon een coax, een utp en een telefoonkabel door een stukje 5/8" buis heen scheuren. Dus draadloos netwerken kan ik uitstellen totdat het betaalbaarder is. Tnx anyaway 4 alle reacties.

ik ben het ding waar de duvel bang voor is

Pagina: 1