[hd] welke is snelst, stilst, betrouwbaarst

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008

• Q-bone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:20

Q-bone

Dusss...

Topicstarter
zelf heb ik een maxtor 60gig 740 serie, maar dat ding maakt toch best nog een herrie, zelf zat ik te denken aan dus een andere want ben bezig met een eigen kast te maken met waterkoeling enzo....( pics komen :P )

even uit gaande van 80gb:
maar de nieuwe serie van maxtor is die stil en snel ?
ibm's zijn nu ook goed met de nieuwe 180 serie maar snel, stil ?
en seagate EN western digital...???

2 mb 8 mb maakt dat veel verschil, het gaat er dus om dat het een snelle schijf is die zo min mogenlijk herrie maakt, ook hoorde ik een gast die altijd maxotr had en die toen een wd kocht dat een wereld van verschil vond en niet meer anders dan wd wilde.....

iemand een voor na deel van een serie van hardisken?

bla?

Verwijderd

Ik heb een western de 80 gig, en die is snel en stil en dat heb ik allemaal uitgezocht via de search :)

Verwijderd

ik zou zeggen barracuda V die bezit 2 van de 3 eigenschappen die je zoekt ;) namelijk stilst en betrouwbaarst. Heeft 8Mb cache en is maar iets langzamer als de ibm en wd....

seagate is 10dB stiller ivm zijn concurrenten.. voor mij erg belangrijk :)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2002 16:42 ]

Verwijderd

mijn WD 30 gb maakt een tekke herrie en komt boven myn 9 fans uit :r

Verwijderd

Q-bone schreef op 17 December 2002 @ 16:32:
zelf heb ik een maxtor 60gig 740 serie, maar dat ding maakt toch best nog een herrie, zelf zat ik te denken aan dus een andere want ben bezig met een eigen kast te maken met waterkoeling enzo....( pics komen :P )

even uit gaande van 80gb:
maar de nieuwe serie van maxtor is die stil en snel ?
ibm's zijn nu ook goed met de nieuwe 180 serie maar snel, stil ?
en seagate EN western digital...???

2 mb 8 mb maakt dat veel verschil, het gaat er dus om dat het een snelle schijf is die zo min mogenlijk herrie maakt, ook hoorde ik een gast die altijd maxotr had en die toen een wd kocht dat een wereld van verschil vond en niet meer anders dan wd wilde.....

iemand een voor na deel van een serie van hardisken?
Als je alle informatie verzameld hebt, maak er een website van. Hebben anderen er ook direct nog wat aan.

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

Topicstarter
whehe no problemo !!!! dus kom maar op, een simpele effectieve website is altijd oke, dus dat doen we ook maar even :) komt daar ook gelijk me verslag van me case op :)

bla?

• RawPeanut
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05-2023

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

http://www.storagereview.com/

Deze site misschien iets voor jou? Ook in de search zijn hier al vele topics over te vinden.

Canon Digital Ixus V3

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

Topicstarter
ja dat weet ik, maar die hebben meestal eigenlijk altijd betrekking over de iets oudere modellen zoals de 740 maar dus bijvoorbeeld niet de nieuwere versies, en we willen natuurlijk het nieuwste van het nieuwste als we wat nieuws kopen :)

bla?

Verwijderd

Q-bone schreef op 17 December 2002 @ 16:57:
ja dat weet ik, maar die hebben meestal eigenlijk altijd betrekking over de iets oudere modellen zoals de 740 maar dus bijvoorbeeld niet de nieuwere versies, en we willen natuurlijk het nieuwste van het nieuwste als we wat nieuws kopen :)
Je hebt tijd nodig om een betrouwbare test uit te kunnen voeren ;)

WD vindt ik overigens niet stil, en snelheid hangt echt van de serie af. Voor deze 80gb/8mb versie was het de 18gb.

Maxtor is over de gehele linie altijd een goede keuze
Seagate zwakt heel erg af met zn IDE schijven...

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Seagate zwakt heel erg af met zn IDE schijven...
seagate is juist terug vanuit een dal. de cuda IV is tenminste weer betrouwbaar, dat kon je van bijvoorbeeld de cuda II of sommige U-series niet zeggen. echt snel zijn die cuda IV's inderdaad niet.

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

Topicstarter
maar welke is dan wel stil ? op 7200 toeren van de nieuwe harde schijven, ibm ? seagate is stil, maar mist iets wat preformance

bla?

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-03 18:58

DinX

Motormuis

Zelf heb ik 2 WD's van 80 gieg steken (1 van deze dagen komt er nog eentje bij). Die hoor je toch echt niet hoor. Soms heel lichtjes het "krik" geluid als hij echt hard aan het werken is. Maar dit komt al niet boven het typen uit :)

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Verwijderd schreef op 17 December 2002 @ 16:41:
ik zou zeggen barracuda V die bezit 2 van de 3 eigenschappen die je zoekt ;) namelijk stilst en betrouwbaarst. Heeft 8Mb cache en is maar iets langzamer als de ibm en wd....

seagate is 10dB stiller ivm zijn concurrenten.. voor mij erg belangrijk :)
als deze idd 10db stiller is dan de WD met 8MB dan heb ik binnenkort weer een nieuwe hd

Die WD schijnt dan wel stil te zijn, maar ik hoor hem duidelijk

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-03 11:52
de stilste 7200rpm is de seagate barracuda 4, maar ook 1 van de ''langzaamste''
Die nieuwe IBM GXP180 is ook behoorlijk en een stukkie sneller als de seagate.

Zelf heb ik nu een wd 80gb met 8mb cache, maar nog niet in mijn pc gehad (komt in nieuwe die nog niet klaar is)

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Verwijderd

seagate vind ik persoonlijk de betrouwbaarste schijven die er zijn (kan dit zeggen heb alle merken gehad werk in een pc shop) Maar de uitval percentage vergeleken met WD is echt groot . Van de ongeveer 1000 hdd's van seagate die ik gehad heb zijn er maximaal 5 uitgevallen.Maar met het het uitval percentage van wd lag ongeveer op 40 % van alle wd schijven.

• Slein
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-02 16:54

Slein

NERD

Misschien is de garantieperiode ook wel interessant?
Ik heb ondanks de 12 maanden garantie toch een Barracuda 5 gekocht, en inderdaad, het ding is onvoorstelbaar stil. Veel stiller heeft geen zin meer, om even een zinnige indicatie proberen te geven. (man, ik praat moelijk).

-- Hi, I'm a signature virus, plz set me as your signature and help me spread. :)

• MrOizo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09-2025
Slein schreef op 17 December 2002 @ 22:26:
Misschien is de garantieperiode ook wel interessant?
Ik heb ondanks de 12 maanden garantie toch een Barracuda 5 gekocht, en inderdaad, het ding is onvoorstelbaar stil. Veel stiller heeft geen zin meer, om even een zinnige indicatie proberen te geven. (man, ik praat moelijk).
Ja, inderdaad, ik heb er ook zo 1, je hoort hem pas echt als je vlakbij de hd luisterd eigenlijk :)

Verwijderd

Seagate is ronuit het stilst en heeft het minste problemen.
Stond een keer op tweakers.net front page over de betrouwbaarheid van schijven, en wie stond boven aan...? seagate gevolgd door maxtor.
Kan het ff niet vinden moet je maar ff op t.net kijken
nieuws: Roundup van 27 7200rpm harde schijven < gevonden 8)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2002 23:05 ]

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Tja, dit is toch echt review gebeuren..

Als je echt puur voor stilte gaat schijnt inderdaad de seagate het stilst te zijn.
En verder komt het vaak uit op persoonlijke smaak..
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.