Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Stroboscoop op muziek

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ok naja titel al vrij duidelijk.

Is dit mogelijk om te maken met zo'n mini stroboscoop die je in elke electronicawinkel wel kan halen?
Dus dat als ik schiet met CS dat dan ook de stroboscoop meeflitst

Verwijderd

Natuurlijk kan dat. Ik weet alleen niet of dat digitaal aangesloten kan. Maar je kan gewoon de stroboscoop op een mic aansluiten en dan aanzetten, afstellen en CS gaan spelen.

'k Weet alleen niet wat daar de bedoeling van moet zijn?

Verwijderd

Een stroboscoop knippert op een vast patroon zoveel keer per seconde..dus werkt dat in ene ook op je microfoon 8)7 :?

Verwijderd

is mogelijk, ik geloof dat ik ergens nog wel een aansluitschema heb gezien, ik zal ff zoeken :>

edit hmmz ik ken em niet vinden, maar met wat fantasie kan je hier ook wat mee :) http://www.circuitsonline.net/circuits/view.php?id=73

edit2 of deze met wat fantasie :) http://www.circuitsonline.net/circuits/view.php?id=63

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2002 16:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
uhmm gewoon leuk paar lichtflitsen als je shiet :) beetje meer realiteit

Verwijderd

strobo op een zo hoog mogelijke snelheid zetten; aan een lichtorgel een relais hangen ipv een lamp en het relais vervolgens de strobo aan laten sturen ????

Verwijderd

ik heb gewoon op mijn lichtorgel
direct mijn strobo gehangen
(lochtorgel heeft als uitgangen stopcontacten)
werkt harstikke goed
staat op bas kanaal

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
lochtorgel :?

lollz

• Brokencore
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:18
Verwijderd schreef op 17 December 2002 @ 16:47:
ik heb gewoon op mijn lichtorgel
direct mijn strobo gehangen
(lochtorgel heeft als uitgangen stopcontacten)
werkt harstikke goed
staat op bas kanaal
Lijk me niet echt goed heeft de nu bv 50v en 2 sec later 200v

Verwijderd

een simpel strobotje heb een draai potweerstandje... je zou deze misschien kunnen vervangen voor een digitale weerstand die een lagere weerstand geeft bij een hogere spanning.... op-ampie ervoor met kleine mic en gaan! :P hoop dat je er wat aan heb ...

Verwijderd

ik zou niet precies weten hoeveel spanning over dat potmetertje staat en hoeveel watt dat ding is maar als het niet meer dan 90 v is kan je met paar aanpassinkies ook gewoon een simpele goedkope transistor aansluiten als variabel weerstand... need more details.......... 8)

• ebras
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-10 17:24
Ga thuis ff kijken naar het type van m'n mini strobo... Heb ook met dit idee gespeeld maar ben snel afgehaakt. Die strobo moet toch of 220? Leek me heel lastig... Staat in de bookmark.

Verwijderd

Dat heet zo ja.

Die is (in verschillende soorten) te koop bij Conrad of bij de elektroboer

Verwijderd

daar wordt je wel hyper van, ik kan het zeker niet aanraden...
Binnen een half uur vliegt dat ding echt door je kamer heen...

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-11 00:28

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

ik zou niet weten hoe het moet, maar ik heb wel een opmerking: ik denk dat je strobo ook flits als je doodleuk rond gaat lopen, of als er commandos uitgedeeld worden: dat filter die strobo dan niet. Hij zal alleen maar verschil tussen hoge en lage tonen leggen, maar niet tussen wat nou een geweer schot is of het herladen van je m4

T60P Widescreen

Verwijderd

Topicstarter
ja idd seesar daar heb je me een punt

Verwijderd

dan kan je toch gewoon paar filtertjes ertussen gooien... tussen de mic een LPF en misschien een HPF..
weet niet precies welke frequentie dat precies is... maar dan zou je gewoon met 2 trimpotjes tunen tot je het gewenste resultaat hebt

voor de duidelijkheid met LPF wordt hier bedoeld Low pass filter (en deze werkt WEL) }) }) })

de andere high pass filter
Pagina: 1