Toon posts:

video bewerking probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
het zit zo: mijn opa heeft zo juist een P4 2000Mhz gekocht met 512ddr 2100 ram en een geforce 4 MX 440+ harde schijf aan 7200 rpm op een soltek dr5...
het doel is om zijn films van op zijn camera naar de computer te brengen, daar te bewerken , terug naar camera....
daarvoor heeft gij een video capture kaart gekocht van ulead( welke ongaat me even)
nu gaan zijn bestanden via firewire naar zijn computer en het probleem is dat wanneer hij iets hogere resoluties wil nemen ( 700 op 500 ofzo) het beeld verschrikkelijk schokkerig is en geluid een lange ruistoon is, op lagere resoluties werkt alles goed maar is het beld niet om aan te zien...
drivers herïnstalleerd en zo hebben we al gedaan maar helpt niet
mijn vraag is dus wat de zwakke schakel ( of ander probleem) is bij deze situatie want op lage resolutie is het niet om aan te zien en ik denk toch wel dat zijn systeem sterk genoeg is ( camera is een pannassonic wat normaal goed moet zijn aangezien hij 2 jaar terug nog 50000BEF kostte , weet wel dat dat minder wordt maar toch)
iemand die ons tips kan geven? thx

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-02 17:50
waarschijnlijk is het probleem dat je een IDE harddisk gebruikt en geen scsi, dit belast je processor extra, bovendien zou je kunnen denken aan VEEL meer ddr geheugen en 10.000 toeren hardeschijven

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08-2025

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Ik capture op een Athlon 1 Ghz, 1 GB SDRAM naar een WD 80 GB schijf, zonder problemen. Ik gebruik hiervoor een Dynalink FireWire kaart. De huidige IDE controllers zijn niet meer zo processor intensief en snel genoeg voor Fire Wire capture.

Welk OS wordt gebruikt?

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-03 23:33

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Speel je af vanaf de camera, of reeds vanaf HD en is het beeld dán beroerd?

Zo ja, check processor belasting want die mag zeker niet >90% zijn ... is dit het geval, heb je een Codec probleem ... wellicht Nimo installeren :?

ben ook nog redelijk Video-n00b, maar proc @ >90% is uit den boze!

[ Voor 3% gewijzigd door Alfa Novanta op 17-12-2002 16:40 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Verwijderd

Topicstarter
werken onder windows me ( jaja lach maar)
d8 ook al dat het systeem het moest aankunnen
kan het aan een brakke kabel liggen??
edit: ga toch eens met speedfan kijken
;)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2002 17:00 ]

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

DMA mode van harddisk aan staan?
Bus master IDE drivers goed geinstalleerd?
Chipset drivers goed geïnstalleerd zodat DMA uberhaupt aangezet kan worden?

Als je t niet helemaal volgt: Kijk of er geen fouten in je hardwarelijstje staan ...

Een andere truuk die je kan proberen:
Installeer een prog dat je CPU en membelasting bijhoudt (bijv. winbar van www.winbar.nl )
Kopieer een groot bestand van CD naar harddisk, of van de ene naar de andere harddisk

Als je CPU belasting 100% of in de buurt is, is het een probleem met de aansturing van je IDE drivers
MR_WAZOO schreef op 17 December 2002 @ 16:06:
waarschijnlijk is het probleem dat je een IDE harddisk gebruikt en geen scsi, dit belast je processor extra, bovendien zou je kunnen denken aan VEEL meer ddr geheugen en 10.000 toeren hardeschijven

dit lijkt me niet waarschijnlijk, zulke hoge systeemeisen heb je er niet voor nodig.

Om een idee te geven, mijn eigen config. is AMD TB 1400, 256MB SD-RAM, 2x80 GB WD 8MB (niet in RAID)
ik capture in 720x576 inclusief deinterlace en noise filter zonder framedrops, geluid 16 bit stereo 44.100 KHz.
Processorbelasting is op dat moment maximaal 56%

Ik heb zelfs werkende Pentium III 800 MHz configuraties gezien met FireWire zonder framedrops, met IDE schijven.

Voor topicstarter: ik raad wel aan om Windows XP te gaan gebruiken ... werkt prima met de nieuwere hardware, vaak beter dan Windows 98 en zeker dan Windows ME. Het lost meer problemen op dan je denkt.
En probeer Pinnacle Studio 8 te bemachtigen, werkt veelal het fijnst voor de 'minder gevorderde gebruiker' :)

[ Voor 50% gewijzigd door dreeke op 17-12-2002 17:54 ]

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-03 23:33

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

dreeke schreef op 17 December 2002 @ 17:49:
[...]
En probeer Pinnacle Studio 8 te bemachtigen, werkt veelal het fijnst voor de 'minder gevorderde gebruiker' :)
Vertel mij wat ... ;(

[rml][ video] Videobewerken op PIII ontspoord!! :'([/rml]

Heb er bijna slapeloze n88 van ... :'(

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• dreeke

dreeke

outdated icon

Nouja goed, zover ben ik zelf nooit met dat programma gekomen, maar als ik andere (redelijk n00b) mensen af en toe zie knutselen vind ik het wel een geslaagd softwarepakketje.

En het probleem wat jij hebt staat ook los van capturen, op een P4 van topicstarter zou dat echt geen probleem moeten geven.

Verwijderd

Topicstarter
mja verdere specificatie van het probleem:
bij dit programma kan je je camera laten afspelen, en pas later beginnen opnemen, hierbij stelden we vast dat zolang we niet opnamen, het beeld er wel goed komt ( zien we zowel op camera als scherm de film...)maar vanaf dat we hem het beeld lieten opnemen begon de lag met de haperingen + we hebben ook al geprobeerd met moviemaker maar zelfde probleem+ ook al alle drivers geherinstalleerd ( video kaart capture kaart)
iemand die ons nog goeie raad kan geven?

Verwijderd

wat bedoel je met die resolutie? want als ik gewoon capture vanaf een dv cam, dan krijg ik gewoon 1 resolutie en dat is 720x576... dan heb ik beelden in dv kwaliteit op m'n schijf staan (3,5mb/sec) en die kan ik dan bewerken en eventueel exporteren naar divx ofzoiets of gewoon terug naar de camera

enige wanneer ik schokkerig beeld heb, is als ik bij het bekijken van de opgenomen beelden zowel via de camera als via m'n monitor de beelden bekijk! zet ik dan de camera uit, dan speelt alles prima af... bij geluid heb ik nooit problemen gehad

heb je niet toevallig een irq conflict ofzoiets? dat de firewire gedeeld wordt met een ander apparaat en je pc dan bij opnemen teveel via een bepaald irq ofzo moet sturen en hij daarom zo gaat schokken...

opnemen doe ik op m'n pa's pc en bewerken op mijn machine
m'n pa heeft een thunderbird 700mhz met 256meg en een gewoon 40 gig 7200rpm schijfje van maxtor
aan de specs van de pc kan het niet liggen hoor, want zelfs op die 700mhz kan ik goed video bewerken! alleen duurt het wat langer

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2002 17:35 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 december 2002 @ 17:18:
mja verdere specificatie van het probleem:
bij dit programma kan je je camera laten afspelen, en pas later beginnen opnemen, hierbij stelden we vast dat zolang we niet opnamen, het beeld er wel goed komt ( zien we zowel op camera als scherm de film...)maar vanaf dat we hem het beeld lieten opnemen begon de lag met de haperingen + we hebben ook al geprobeerd met moviemaker maar zelfde probleem+ ook al alle drivers geherinstalleerd ( video kaart capture kaart)
iemand die ons nog goeie raad kan geven?
Check DMA van je harde schijf, zoals dreeke al zegt. Is het eerste wat in me opkomt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 december 2002 @ 16:02:

<knip>
nu gaan zijn bestanden via firewire naar zijn computer en het probleem is dat wanneer hij iets hogere resoluties wil nemen ( 700 op 500 ofzo) het beeld verschrikkelijk schokkerig is en geluid een lange ruistoon is, op lagere resoluties werkt alles goed maar is het beld niet om aan te zien...
iemand die ons tips kan geven? thx
Er is toch maar 1 PAL resolutie? Leg eens uit wat je hier precies mee bedoeld.
Normaal kopieer je de film gewoon van je camera via firewire naar je HD.
Dit gebeurd maar op 1 resolutie en hier kun je verder weinig aan instellen.
Als je echter je resolutie gaat veranderen zodat je PC het gaat interpoleren naar iets anders dan moet de processor berekeningen gaan uitvoeren en dan kan ik me voorstellen dat er niks meer overblijft van je film.
Is er geen optie om te zeggen capture de hele film naar je HD. En dan bewerk je die AVI files?
Bij mijn DV500 zit een DVTools programma die kan van elke HD de snelheid testen en laat dan zien welke de snelste is.
Maar zelfs op mijn Celeron II 400 mhz was het geen probleem om een film van camera naar pc te kopieren. Dus een P4 moet het toch zeker kunnen.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2002 10:22 ]

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Bij firewire, kopieer je letterlijk het signaal van de dv-tape naar de HD, er wordt niets aan verandert, dus de term capturen gaat niet op. Je moet en kunt niets veranderen bij het binnenhalen, pas als het op je computer staat kan je het gaan manipuleren. En dan nog moet je de resolutie met rust laten.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

Er zijn wel een hoop programma's die het capturen noemen.
Meestal zie je de film die je kopieert ook nog in een klein venster meelopen.
Daar zal het wel vandaan komen.
Maar het is inderdaad gewoon kopieren.
Daarom snap ik ook niet helemaal wat de poster met de resolutie van plan is.
TV heeft maar 1 resolutie en dat is PAL. Die verander je niet.

• vandenhende
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-03 07:06
Ik kan zelfs videobewerken met adobe premiere op mijn PIII 667mhz 128mb met een 5400rpm schijfje. Zonder dropped frames met haarscherpe kwaliteit. (dan zit je wel een paar uur te wachten voor het zaakje gerenderd is maar dat is een ander verhaal :)) Dus moet het op die configuratie van je opa zeker werken! Ik gebruik een sitecom firewire kaartje en een sony DCR PC 100.
Welk programma gebruik je om je bestanden binnen te halen?

Verwijderd

Topicstarter
mja
hij vraagt voor dat we de film opnemen in welke resolutie we dat willen. Maar op het einde van al de bewerkingen vraagt hij dta nog eens en als we inhet begin een lage resolutie kiezen en op het einde een hoge is het resultaat toch hoog dus weet niet goed waarom hij het vraagt ( waarschijnlijk de resolutie die hij zelf op computer gelijktijdig afspeelt) maar jullie gaan dus gelijk hebben dat er in feite niks verandert wordt aan die resolutie bij het kopiëren. Ik ga vanmiddag nu eens zijn kaart en camera aan mijn computer ansluiten en checken of het gaat.... hoop het
is er trouwens een of ander goed programma dat je gratis kan afhalen (of trialperiode) waarvan iemand weet dat het goed werkt???

• dreeke

dreeke

outdated icon

heb je nou al gekeken of je DMA aanstaat :?

Verwijderd

Topicstarter
jaj adma staat aan, ben nu trouwens bij mij aan het proberen maar dit lukt nog minder aangezien hij niet eens een beeld doorstuurt( camera niet herkent waarschijnlijk)
is er eigenlijk ook software van de camera nodig???
windows geeft een conflict onder systeem informatie bij probleem hardware:
"ACPI Holder voor PCI IRQ besturing" = apparaat, foutcode = 22
weet iemand wat dit is en hoe op te lossen?
ps: dit is nu op mijn pc
Pagina: 1