Toon posts:

Infinity Oreus

Pagina: 1
Acties:
  • 2.034 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Iemand al enige ervaring met de Infinity Oreus? Of waar deze te koop/beluisteren zou zijn?

http://international.infi...ries.asp?language=ENGLISH

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-02 17:50
heb je ook informatie zoals richtprijs, waarvoor je die set denkt te gaan gebruiken etc?

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
MR_WAZOO schreef op 17 December 2002 @ 15:59:
heb je ook informatie zoals richtprijs, waarvoor je die set denkt te gaan gebruiken etc?
Uhm, hometheater? :?

Verwijderd

Topicstarter
richtprijs is lastig als ik niet weet waar ik 'm kan kopen:-)....ik kwam 'm tegen op de site van infinity. Ik kom verder echter nog geen reviews tegen danwel winkel die 'm verkopen...en inderdaad....doel van de set zou hometheater zijn.

• NightOwlNL
maar waar wil je de set zelf voor gebruiken, hometheater kan je ook aan de pc hangen namelijk, bovendien, t merk infinity is niet echt een merk wat me bekend in de oren klinkt

Verwijderd

Topicstarter
ik ben op zoek naar een set voor aan mijn onkyo versterker....voor films hoofdzakelijk.

Verwijderd

bovendien, t merk infinity is niet echt een merk wat me bekend in de oren klinkt
Jij maakt een grapje zeker ... maar sinds de overname door harman/karton zou ik dit mijden. De instelling van de H/K groep is produceren met hoge winstmarges wat zeker ten koste van de kwaliteit gaat.

Verwijderd

Topicstarter
ik maak nooit grapjes...daar ben ik aan geholpen:-)....maar dan weet ik dat ook. Ik ben op zoek naar een leuk klein dolby setje....kef 2005 staat hoog op het lijstje...Maar ik zag die infinity op het lijstje en wou eigenlijk ergens gaan luisteren maar nog geen winkel gevonden die ze had.

Verwijderd

Oreus HCS 4: sattelieten 100 w per stuk, center 100 w en subwoofer 100 w. Prijs volgens consumenten prijslijst Harman Consumer Holland -> € 1299

Oreus Stand: Statief voor Oreus sattelieten. Prijs per paar volgens consumenten prijslijst Harman Consumer Holland -> € 179

• twopack
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-01 13:43
Verwijderd schreef op 17 December 2002 @ 16:55:
ik maak nooit grapjes...daar ben ik aan geholpen:-)....
...daar word ik voor behandeld :*)

specs

• NightOwlNL
Verwijderd schreef op 17 December 2002 @ 16:56:
Oreus HCS 4: sattelieten 100 w per stuk, center 100 w en subwoofer 100 w. Prijs volgens consumenten prijslijst Harman Consumer Holland -> € 1299

Oreus Stand: Statief voor Oreus sattelieten. Prijs per paar volgens consumenten prijslijst Harman Consumer Holland -> € 179
ehm, das dus zo een damn wat verschrikkelijk duur en kwaliteitloos merk ofzo of zit ik er helemaal naast?

[ Voor 4% gewijzigd door NightOwlNL op 17-12-2002 17:21 ]

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
infinity is zeker wel een bekend merk

Verwijderd

... en daarnaast maken ze volgens mij nog wel aardige speakers ook

Verwijderd

... en daarnaast maken ze volgens mij nog wel aardige speakers ook
Het is maakten ipv maken.

Maar even on topic misschien moet je eens bij stassen gaan luisteren daar hebben ze vele soorten staan en kan je direct vergelijken.

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
MR_WAZOO schreef op 17 december 2002 @ 16:35:
maar waar wil je de set zelf voor gebruiken, hometheater kan je ook aan de pc hangen namelijk, bovendien, t merk infinity is niet echt een merk wat me bekend in de oren klinkt
Dan zou ik mijn huiswerk toch wat beter gaan doen... Een heleboel mensen hebben speakers uit de Delta serie staan, waaronder ik (Delta 60) en de Kappa is wereldberoemd (voornamelijk om zijn prijs >:) en grillige impedantieverloop).

• VTec
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-12-2025
Schop :)

Zelf ben ik ook aan het rondkijken naar dit setjes. Iemand ervaring met deze ?

Go Through Your Heart Shakra Into Your Cave, And Find Your Power Animal

• Dericteur
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-02 19:38
Prachtige speakers, ik luister er ook erg graag naar (nee ik heb ze niet zelf), maar ik ben afgelopen dinsdag bij Harman geweest en die hadden een bioscoopzaaltje ingericht met de oreus erin.....werkelijk prachtig, zowel qua design (met de bijbehorende pootjes) als qua geluid

dingen kosten inderdaad 1299 euro en ze zijn te beluisteren bij Mediamarkt ArenA en Mediamarkt Almere (gaat pas in mei open, maar ze komen maandag of dinsdag binnen)

als je er nog wat over wil weten, schreeuw maar :p

• VTec
SilverspeedX: via Kieskeurig was ik ze juist tegengekomen, but thanks anyway ;)

Dericteur: klinkt letterlijk en figuurlijk goed :) Mocht je id meer info hebben: GIL !!!! ;) Ik heb ondertussen wel bij een Duitse firma een zeer scherpe prijst gevonden: 750 Euro incl. verzendkosten.

En ik zal eens kijken bij MM in Groningen of ze daar toevallig ook staan.

[ Voor 13% gewijzigd door VTec op 11-04-2003 10:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Welke duitse firma?

• VTec
http://www.hificomponents.de/:
1 * Home Cinema Speaker Set Infinity Oreus HCS EUR 717,08; 24 month manufacturer warranty;
Shipping costs to Netherland by UPS are EUR 18,82 + EUR 6,00 transport insurance.

• Dericteur
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-02 19:38
dat is idd geen geld voor die dingen, ze zijn inkoop rond de 900 voor ons (geloof ik)

de oreus folder heb je neem ik al allang gezien? anders scan ik 'm ff in...

• VTec
Id, erg goedkoop die gasten, maar dat was ik al gewend aangezien mijn pa daar al een keer iets had gekocht :)

Folder had ik nog niet, dus wanneer je hem voor mij wilt scannen: graag !!! Ik raak ook steeds meer overtuigd dat ik deze maar moet gaan kopen ;)

Update: zo net maar bestelt en ik ben benieuwd :) Nu zit ik alleen nog te wachten op de kosten van de verzendkosten, aangezien ze dat er dit keer niet bij hebben staan :? Vanmiddag nog wel en dat kwam totaal rond de 750 Euro. Nu is het 717 Euro + dus nog die verzendkosten. Ach, al is het 100 Euro, dan blijft het goedkoop.

[ Voor 39% gewijzigd door VTec op 14-04-2003 19:35 ]

• VTec
Mmm, die Infinity schiet niet echt op met bestellen :(

Mede daarom kijk ik nog effe rond naar andere merken en welke ik destijds ook tegenkwam was de Jamo A410 PDD. Is dat wat ?

De B&W VM1/AS1 heeft ook nog mijn intresse, echter zie je ze nog erg weinig staan.

Verwijderd

Persoonlijk vind ik Infinity wat schel klinken. Zelf heb ik eerste een JBL sataliet systeem gehad die ook door infinity werd gemaakt. Inmiddels heb ik nu fullsize speakers van B&W en dat is toch een wereld van verschil. De prijs trouwens ook...:(

Wat Onkyo betreft: Het is zeker niet goedkoop maar klinkt lekker warm zonder wollig te worden. Daarnaast ook 2 jaar garantie.

Mocht je voor Infinity gaan kijk dan goed welke versterker je erbij neemt. Denk dat ze met bv een Pioneer versterker erg rauw gaan klinken.

• VTec
Ik heb zelf een Pioneer versterker, dus ik zal er opletten, thanks.

• Defectiv
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-09-2012
Verwijderd schreef op 23 April 2003 @ 11:07:
Persoonlijk vind ik Infinity wat schel klinken. Zelf heb ik eerste een JBL sataliet systeem gehad die ook door infinity werd gemaakt. Inmiddels heb ik nu fullsize speakers van B&W en dat is toch een wereld van verschil. .
Ja, satelieten met full size vergelijken is natuurlijk ook niet echt een goed vergelijk he, ik vind de meeste sataliet systemen nogal schel (bekend sataliet syndroom, veel bas, veel (schel) hoog, en een beetje midrange). Ikzelf heb gewoon fullsize infinity's (108cm valt onder fullsize neem ik aan) en die zijn nou niet echt schel te noemen.

Nou heb ik ze ook in combi met een onkyo, dus mischien is dat ook een reden, ik vind het zelf een erg fijne combi.

En jbl's zijn dan ook van harman tegenwoordig, maar ik heb op een andere plek ook jbl's door infinity's vervangen, en die inf's zijn juist een stuk voller/warmer als de jbl's waren, dus er zit toch nogsteeds verschil in.

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Quote uit de WHAT HI*FI?:
Breathtaking design that succesfully combines great sound with bags of appeal.
5 sterren, getest in maart 2003 (ik had de april editie helaas anders had ik het je ge-e-mailed.)

• VTec
zimbab: welke speakers zijn dat ? Of zit ik weer niet goed op te letten ? ;)

[ Voor 40% gewijzigd door VTec op 23-04-2003 13:19 ]

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Nou......ehh......de speakerset waar de TS het over heeft......dus de Infinity Oreus.

• VTec
Ha, oke :) Dit omdat er al verschillende andere merken hier waren langs gekomen ;) Thanks voor de info. Dit klinkt wel goed namelijk :)

[ Voor 25% gewijzigd door VTec op 23-04-2003 14:33 ]

• VTec
Mmmm, moeilijk hoor. Ik ben net effe de stad ingeweest en kwam de Kef KHT 2005 tegen en deze viel me erg mee qua looks. Tevens was de prijs van alleen de speakers niet echt slecht: 700 Euro (ongeveer) + hadden ze hiervan een speciale jubilieum editie staan (in een mooie en aparte kleur) voor dezelfde prijs. Tevens waren de standaards hiervan ook niet echt duur: 2 voor 145 Euro. Morgen nog maar effe in Groningen kijken :)

• VTec
Zo, kogel is door de kerk: zaterdag bij een Duitse online-shop de Kef KHT 2005 bestelt (zwarte uitvoering), voor slechts 756 Euro incl. verzendkosten.

• compie
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Dericteur schreef op donderdag 10 april 2003 @ 19:53:
dingen kosten inderdaad 1299 euro en ze zijn te beluisteren bij Mediamarkt ArenA en Mediamarkt Almere (gaat pas in mei open, maar ze komen maandag of dinsdag binnen)
Inmiddels drie jaar later zijn ze gedaald naar precies de helft van de prijs: 649,- euro.
Toch leuk om te zien. Ik ga ze binnenkort kopen waarschijnlijk.

http://www.bestekeus.nl/s...152_170/products_id/82721

Verwijderd

inmiddels 2008 en ik heb ze nu voor € 599,- aangeschaft.
Pagina: 1