Toon posts:

Installatie XP kansloos

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zeer frustrerend. Ik krijg XP niet opgestart. Installeren gaat goed, maar na de herstart loopt het vast en krijg ik alleen nog maar een zwart scherm, ook in de veilige modus. Als ik reset en scandisk laat uitvoeren krijg ik tal van foutieve kruiskoppelingen te zien, maar ik kan ze niet herstellen en waardoor het komt is me ook een raadsel.
Ik heb XP inmiddels al 4 keer geinstalleerd op 2 verschillende schijven en telkens hetzelfde verhaal. Heeft iemand hier ervaring mee???

CCCT

AMD Athlon 1200 (AXIA)
MSI K7T Turbo-R
Lite-on 32x12x8
Creative 32x5 dvd-encore
IBM 40gb HD en/of Quantum Fireball EL 7,3gb

Verwijderd

Ik heb ooit eens een 3.11 installatie 6 maal uitgevoerd met hetzelfde probleem, totdat iemand mij vroeg of ik op virussen had gescanned. That did the trick.

Bootsector virus........altijd lastig.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2002 15:59 ]

Verwijderd

Misschien je bios virusscanner aanstaan in je bios? Je geheugen al gechecked? (www.memtest.com)
Heb je je CPU overclocked?

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 13:12

bonzz.netninja

Niente baffi

de mbr's en partities van beiden schijven al en keer geheel gewist?
Virus?
kapotte hdd, alhoewel dat uiterst onwaarschijnlijk is, mijnziens

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

• Phenomenon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-04 13:18
Je hebt je harde schijf toch wel eerst geformateerd voordat je ging instaleren of niet?
Anders dat eerst maar eens doen.

Verwijderd

Modbreak:
Doe eens niet zo offtopic en flamerig replyen.

[ Voor 77% gewijzigd door blackd op 17-12-2002 18:21 ]

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
dat iemand nog reageert op die processorflame...

heb je je geheugen al getest? op www.goldmem.cz is een trial disk te downloaden van GoldMem, kun je je geheugen even mee testen.. weet je in ieder geval dat het daar niet aan ligt..

In het verleden heb ik ook al eens soortgelijke problemen gehad door brak geheugen. (Dat daarvoor nog goed was)

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Verwijderd

Topicstarter
beide HD eerst gepartitioneerd en geformateerd, dus daar kan het niet aan liggen. Misschien inderdaad een virus.
Kun je een bootsector virus en/of memtest uitvoeren zonder OS?

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-07 20:11
Bij je buren (oid) een McAfee bootflop/Rescue disk maken?

Verwijderd

Eh, je installeert denk ik van CD-rom, en er zal ook wel een SB-live inzitten..

data-corruptie bug mischien? Is een beetje klok-en-klepel voor mij, weet niet of dat mobo die bug heeft.

Ik zou zeggen: haal eens alle overbodige hardware eruit (geluidskaart, modem, netwerkkaart) en installeer dan XP. Daarna alle drivers+updates voor je mobo en de overige hardware. Pas dan zet je een-voor-een de rest weer terug, gevolgd door een driverinstall.

Wat betreft die CPU-flame: [rml][SM][/rml]

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2002 17:26 ]

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Offtopic replies getrashed. Volgende keer gewoon laten en niet op reageren a.u.b.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Alientrader
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01 08:58

Alientrader

Dit was mijn compu!!

Hmm kan nog wel een paar dingen bedenken die je kan doen...
- Allereerst hele systeem leeghalen en alleen de hoofdonderdelen gebruiken
- Zet in de bios je geheugen timings op "normal"
- Zet in de bios even de fsb en geheugen timing op 100/100
- test het geheugen met memtest86
- clear ook even de CMOS en stel de bios opnieuw in....
- test de hd met de IBM tool (ken de naam niet) @ storage.ibm.com geloof ik...
- de welbekende..ja...ja....BIOS FLASH..... ('t is een dooddoener weet ik..)

Wat? dan nog niet...?
- Formateer de IBM harddisk met de ibm tooltje VOLLEDIG (ken de naam niet)
- Formateer dan de hd in WinXP installer naar NTFS en installen die hap (bij home gewoon fat32)
- Bij weer geen gehoor, zet de hd op ide port 2 (misschien ietskapot ..we worden desperaat)

Bah als het dan NOG niet lukt...dan zie ik het morgen wel weer, en oh ja vergeet a.u.b. niet die cmos clear actie...werkt echt als jeje systeem hebt leeggehaald...

[hmmm dit stuk teruglezend is ie best kinderachtig geschreven, dit heeft geen bedoelingen..]

Slotenmaker in Rotterdam | Slotenmaker in heel Nederland | Slotenmaker in Den Haag

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Je vergeet er bij te zeggen wat voor grafische kaart je hebt.
Als al het voorgaande niet gelukt is kun je nog proberen:
-installeren met pci grafische kaart
-L2 cache in het bios op disabled zetten gedurende de installatie
Als het laatste trukje werkt (redelijke kans op) dan kan het zijn dat de processor niet meer zo fris is: ook de L2 cache ecc checking aanzetten in het vervolg.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-09 16:40
Alientrader schreef op 17 December 2002 @ 18:42:
[hmmm dit stuk teruglezend is ie best kinderachtig geschreven, dit heeft geen bedoelingen..]
je bent hard, als je dat alles gedaan heb zie ik ook geen andere mogelijkheiden meer :)
|
misschien tipje, norton virusscanners cd's zijn bootable (hoe zit het met macafee??) dus kan je gewoon de cd erin stoppen, norton scanned dan je systeem.. misschien een boot virus :/

• Haso2000
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-12-2025
Ik vond het overbodig om een nieuwe topic te openen, maar ik zit ook met een klein vraagje wat betreft de installatie van WinXP.
Kan het kloppen dat als je een ongepartitioneerde HD hebt (oftwel gewoon 1 partitie) dat je dan geen clean install kan doen? (--> er is al een versie van windows geinstalleerd op de schijf)

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:30

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Haso2000 schreef op 17 December 2002 @ 21:45:
Ik vond het overbodig om een nieuwe topic te openen, maar ik zit ook met een klein vraagje wat betreft de installatie van WinXP.
Kan het kloppen dat als je een ongepartitioneerde HD hebt (oftwel gewoon 1 partitie) dat je dan geen clean install kan doen? (--> er is al een versie van windows geinstalleerd op de schijf)
Dat kan niet. Een schijf moet altijd gepartitioneerd zijn. In jouw geval is dat dus 1 partitie. Je moet de schijf dan gewoon formateren en dan kun je weer een clean install doen.

Tweakers Discord

• Haso2000
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-12-2025
tweakduke schreef op 17 December 2002 @ 21:57:
[...]

Dat kan niet. Een schijf moet altijd gepartitioneerd zijn. In jouw geval is dat dus 1 partitie. Je moet de schijf dan gewoon formateren en dan kun je weer een clean install doen.
Hehe, ja ok.. mijn fout... HD is in 1 partitie gedeeld.
Ik kan alleen er maar niet voor zorgen dat mijn HD geformatteerd wordt:
* Als ik de WinXP CD tijdens het draaien van mn huidige windows er in doe en in de setup kies voor een clean install, dan restart -ie mn computer, gaat ie keurig de setup starten, maar krijg ik niet de mogelijkheid om de HD te formatteren (er wordt er simpelweg niet naar gevraagd.. het maakt gewoon een nieuwe kopie OVER de bestaande bestanden heen.. en alle andere bestanden blijven staan).
* Booten van de WinXP CD doet ie niet (krijg een soort failure bericht) dus ik kan niet in de setup kiezen of ik de schijf wil formatteren (Eerst op mijn laptop lukte t wel met diezelfde CD :?)
* Via een Win98 opstartdiskette DOS inkomen en dan daar format C: invoer, dan krijg ik het bericht dat ik de C: schijf niet kan formatteren omdat daar een OS op staat (weet niet meer precies wat voor een bericht ik kreeg, maar zoiets was t)

weet iemand of het mogelijk is om de WinXP bootdisks te downloaden, die op diskettes te zetten en daarmee de winxp cd te starten en dat ik dan WEL de mogelijkheid krijg om te formatteren?

edit:
heb wel winxp opstart diskettes gevonden op http://www.bootdisk.com

[ Voor 10% gewijzigd door Haso2000 op 19-12-2002 10:14 ]

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
wat voor foutmelding krijg je als je boot van de xp cd-rom?

enne, als je boot met een win98 bootdisk, kun je gewoon vanaf de a:\ 'format c:' intikken hoor.. maar niet vanaf je c: natuurlijk..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Verwijderd

Misschien een keer je "master boot record" schonen voor je met de installatie gaat beginnen? Doe een keer "fdisk / mbr". Je krijgt daar geen melding bij, maar ik heb al eens ervaren dat het wel degelijk kan helpen.
Pagina: 1