Zalman CNPS6000-Cu Copper >> Socket A

Pagina: 1
Acties:

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-11-2025
Mijn pc maakt hoop herrie. Dat wordt dus tijd voor nieuwe koeler.

Ik volg al hele tijd de nieuws, topics en enz.

Ik heb niet veel verstand van. En wil graag goed en voorzichtig proberen de koeler monteren. (of laten doen door iemand) (eerst overleg, dan bestellen als ik alles heb begrepen.)

In deze link staat alle informatie over de koeler.

http://www.new-generation.nl/nl/p_176.htmlMiditower

Specificaties:

Moederbord: Soltek Socket A SL-75DRV / SL-75DRV-X

CPU: AMD Thunderbird 1,4 Ghz

Bij het lezen van de specificaties van Zalman zag ik dat de AMD (socket 462) maximaal 300 gram is. De zalman weegt 462 gram.

Hoe zorgt ik ervoor dat de zalman en processor geen gevaar lopen?

Ik sjouw af en toe met de pc, maar ik wil dat goed vast komen te zitten.
En wil niet de miditower op de kop zetten.
En ty-wraps (het gaat toch smelten?) kan wel, maar is er geen ander (mooiere) manier (window).

[ Voor 7% gewijzigd door Silver7 op 17-12-2002 15:32 ]

Verwijderd

Silver7 schreef op 17 december 2002 @ 15:26:

En wil niet de miditower op de kop zetten.
Hmmmmm das nou jammer, ik vond het wel n goeie oplossing ;)

Tjah, je zou natuurlijk iets van tie-wraps kunnen gebruiken?? Alleen waaraan moet je die dan vast maken.....

Verwijderd

ik heb hem ook, en blijft prima vastzitten hoor! en je kan hem overigens ook ver oc-en met jou cpu, want hij koelt perfect!

• Silver7
Verwijderd schreef op 17 december 2002 @ 15:31:
ik heb hem ook, en blijft prima vastzitten hoor! en je kan hem overigens ook ver oc-en met jou cpu, want hij koelt perfect!
Heb jij ook Socket A?

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-02 22:33
Ik heb ook de zalman6000cu en ik kan je vertellen die bevestiging is goed in orde hoor. Ik ga vrij regelmatig met mijn pc naar een lan of van boven naar beneden enz en nog nooit problemen mee gehad en ja dit gaat over de socket A versie.

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

• Swop1200
  • Laatst online: 02-06-2023
Gewoon voorzichtig mee doen, moet voldoende zijn denk ik :)

• Silver7
Nog een vraag.

Is de lijm van zalman goed of kan ik het beste koelpasta gebruiken?

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:03
Silver7 schreef op 17 December 2002 @ 18:55:
Nog een vraag.

Is de lijm van zalman goed of kan ik het beste koelpasta gebruiken?
is gewoon normale koelpasta hoor wat erbij zit, geen lijm ofzo.
Koelt voldoende, artic silver pasta zal mischien 1 of 2 graden schelen

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:41

Croga

The Unreasonable Man

* Croga gebruikt de SocketA Zallman 6000-Cu op een XP2200+.
En inderdaad, dit ding koelt als een bezetene en zit érg stevig vast.
Het vastmaken zelf is geen pretje, zeker als je kast een beetje vol zit. Als je de mogelijkheid hebt, zou ik het mobo er uit halen, koeler monteren, mobo terug.

Daarnaast: AS3 gebruiken scheelt je inderdaad wel een paar graden.... Zeker omdat de koeler volledig koper is, wil je toch graag zo min mogelijk dat effect kwijtraken door er een siliconen gel tussen te smeren....

Verwijderd

Om beschadigingen tijdens transport enzo te voorkomen, zou ik er als ik jou was ff een spacer tussen gooien. Kan je hem er lekker strak opdraaien zonder de core te mollen.

En AS3 lijkt mij idd een goed id. Wel eerst ff de HS en je core goed schoonmaken.

Verwijderd

Als je je PC met verstand verplaatst, mag daar geen probleem ontstaan. Je kunt trouwens inderdaad best behoorlijk overklokken met de CNPS6000Cu. Als je 'm te zwaar vindt enje hebt niet zo'n aandacht voor overklokken, neem dan gewoon de CNPS6000AlCu.

• Silver7
Verwijderd schreef op 17 December 2002 @ 19:54:
Om beschadigingen tijdens transport enzo te voorkomen, zou ik er als ik jou was ff een spacer tussen gooien. Kan je hem er lekker strak opdraaien zonder de core te mollen.

En AS3 lijkt mij idd een goed id. Wel eerst ff de HS en je core goed schoonmaken.
AS3 = Artic Silver 3

core = is dus processor

HS= ?

en hoe haal je koelblok los van de processor?

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-02 17:47
HS = heatsink

los: met een schroevendraaier clip loshalen zucht.... zoek eens 2 dagen terug was er iemand die kon z'n heatsink niet loskrijgen best groot topic [met slotje natuurlijk]

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• twit
bij mij zat er toch echt zo'n mooi ding bijgeleverd wat je in het gat van het clipje kan steken zodat het nog makkelijker word de HS te verwijderen.

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

Verwijderd

een spacer er tussen is altijd wel handig niet alleen tegen het kraken van core tijden monteren , maar ook voor vervoer het zit net wat steviger, daarbij de 6000 cu er zeer makkelijk te monteren .

ik ben met mijn 2de pc waar een 6000 cu op zit al 2 x mee op de scooter mee naar hilversum gegaan (18 km en weer terug natuurlijk ) en die wegen in hilversum zijn niet best maar de pc leeft nog steeds

en hier boven werd ook genoemd dat je de alcu goed kon gebruiken klopt maar koper geleid beter warmte wat voor het model koeler ( veel oppervlakte ) is de cu koper versie gewoon beter .
ik wat meer richting toekomst gekeken die 1400 tb word warm 72 watt dus voor goede silent prestaties is het beter en de 6000 cu kan silent tot ongeveer de 2100+/2200+ dus met meer fan power ook wat hoger .

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2002 15:00 ]

Verwijderd

pierre-oord schreef op 17 December 2002 @ 20:14:
HS = heatsink

los: met een schroevendraaier clip loshalen zucht.... zoek eens 2 dagen terug was er iemand die kon z'n heatsink niet loskrijgen best groot topic [met slotje natuurlijk]
zucht iemand die de 6000 cu niet los kan krijgen zucht iemand die zegt dat je een 6000 cu met een schroevendraaier moet los maken zucht.....

de 6000 cu word geleverd met een het juiste gereedschap wat er bij hoort .
er zit een metalen tooltje bij waar een puntje op zit die gaat in het gaatje van de clip op de hs .
een voordeel het gaatje zit meer in het midden , de meeste koelers moet je met een schroeven draaier aan de zijkant van de hs vast maken wat een slechtere druk verdeling heeft .

• twit
Verwijderd schreef op 18 december 2002 @ 14:51:
[...]

zucht iemand die de 6000 cu niet los kan krijgen zucht iemand die zegt dat je een 6000 cu met een schroevendraaier moet los maken zucht.....

de 6000 cu word geleverd met een het juiste gereedschap wat er bij hoort .
er zit een metalen tooltje bij waar een puntje op zit die gaat in het gaatje van de clip op de hs .
een voordeel het gaatje zit meer in het midden , de meeste koelers moet je met een schroeven draaier aan de zijkant van de hs vast maken wat een slechtere druk verdeling heeft .
Dat heb ik een paar posts hierboven dus ook al duidelijk gemaakt..

Verwijderd

jah hoor de 6000 cu doet het prima bij mij ook 1.4ghz en die houd op 1544 silence mode nog wel ! dus een aanrader :)

Verwijderd

Gewoon goed vast zetten en dan is het geen probleem. Niet te veel met je kast gooien en dan moet het goed gaan...
Pagina: 1