[RH8] NTFS mapping werkt alleen met Root

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

• schot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-09-2025
Tja, ik heb 2 accounts, 1 user account en 1 root account. Ik heb in /etc/fstab een mapping gemaakt naar mijn NTFS partities, ik kan deze echter alleen openen met het root account en niet met het user account terwijl ik wel in fstab user heb gedefinieerd, de file ziet er zo uit:

LABEL=/ / ext3 defaults 1 1
LABEL=/boot /boot ext3 defaults 1 2
none /dev/pts devpts gid=5,mode=620 0 0
none /proc proc defaults 0 0
none /dev/shm tmpfs defaults 0 0
/dev/hda8 swap swap defaults 0 0
/dev/cdrom /mnt/cdrom iso9660 noauto,owner,kudzu,ro 0 0
/dev/cdrom1 /mnt/cdrom1 iso9660 noauto,owner,kudzu,ro 0 0
/dev/fd0 /mnt/floppy auto noauto,owner,kudzu 0 0
/dev/hda1 /mnt/c ntfs auto,user,rw 0 0
/dev/hda5 /mnt/d ntfs auto,user,rw 0 0
/dev/hdb1 /mnt/e ntfs auto,user,rw 0 0
/dev/hdb5 /mnt/f ntfs auto,user,rw 0 0

Iemand een idee wat ik hier moet veranderen (of ergens anders?)

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-04 20:21

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

ntfs doet niets met de user optie meen ik, volgens mij hoor je dingen als uid,gid enzo mee te geven, ik denk dat je een filemask op kunt geven (man mount al geprobeerd?)

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:02

Arno

PF5A

Zowiezo heeft RW mounten van NTFS weinig nut, aangezien de standaars support alleen RO is. RW support is er wel, maar die kan lijden tot data corruptie.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Juist, uid, gid en/of umask opgeven. De 'user' optie bepaalt alleen dat een user dat ding ook mag mounten ipv. alleen root, maar aangezien je ook al 'auto' opgeeft, is dat ook niet echt geweldig nuttig. Write support voor NTFS dingen vanaf win2k zit er niet in en voor NT4 is ie nog altijd zwaar experimenteel. Maar dit is al wel meerdere keren aan bod gekomen, dit kan je eigenlijk zelf opzoeken. Succes ermee :)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Dit topic is gesloten.