[W2K] Inheritance prob?

Pagina: 1
Acties:

• The.Force
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-04 15:24

The.Force

*Bauer Addict

Topicstarter
Heb een vraagje stel dat je nu een map hebt, en maakt hierin pakweg nog 2 andere submappen (naar onder), hoe moet je dan de security instellen als 3 verschillende gebruikers aan elks een map kunnen? dus

Map --> gebruiker 1 mag enkel aan bestanden
|
Submap 1 --> gebruiker 2 mag enkel aan bestanden (files van 1 ook niet zien)
|
Submap 2 --> gebruiker 3 mag enkel aan bestanden (files van 1 & 2 niet zien)
(van submap 1)

Hoe zet ik m'n security dan, want als ik inheritance aanzet schuift ie wel alles door maar dan ook wel naar elke gebruiker?

System Specs!

• The.Force

The.Force

*Bauer Addict

Topicstarter
Of is dit enkel mogelijk op de share zelf?

System Specs!

• [ash]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 20:24

[ash]

Cookies :9

Geef eens een praktijk voorbeeld van wat jij wil, want ik zie geen reden om zo met rechten om te gaan. Het kan technisch wel, maar slaat nergens op. :X

tip: cursusje nt & w2k zou niet verkeerd zijn

• The.Force

The.Force

*Bauer Addict

Topicstarter
Wel stel op een bedrijf met 1000 werknemers is het toch niet aangeraden dat iedereen andere sharemappen kan aanraken met vertrouwelijke informatie?

Of kan je het best die map onzichtbaar maken (met $) ? Hoe implementeer je dat dan?

System Specs!

• [ash]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 20:24

[ash]

Cookies :9

Je maakt bijvoorbeeld één share 'data', in deze share maak je per afdeling een directory aan. Op elke directory zet je middels groepen 'NTFS rechten'. Je stopt dat de verschillende users in groepen.

Binnen elke directory kan je dan weer verder gaan, maar let goed op als je zoveel mensen moet supporten heb je wel een 'systeem' nodig, anders raak je heel snel het overzicht kwijt.

Hetgeen wat jij vraagt zou ik niet doen, je maakt het namelijk veel te complex. Houdt het simpel en doeltreffend, heb je later profijt van