[mobo]Welke sensoren kan ik vertrouwen?[pic]

Pagina: 1
Acties:

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-08 14:38
Ik heb dus zonet even speedfan geinstalleerd, om te kijken wat mijn temps zijn, vroeger gebruikte ik dit progje ook, alleen heb laatst geformatteerd, en sinds dien heb ik het niet meer gebruikt, alleen nu viel me op dat bij de nieuwe versie (die er dus nu weer op staat), er wel hele vreemde temperaturen bij zitten :)

Misschien kunnen jullie me vertellen wat betrouwbare sensoren zijn, waar ik van uit kan gaan:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~i.blaauw/speedfan.jpg

Ik wil nl. van dat noppenschuim gaan gebruiken (die zooi die je in elke zelfrespecterende bouwmarkt kan kopen), om de hoge tonen in m'n systeem te dempen, want dat maakt nu zo'n herrie, of het is iig een heel irritant hoog geluid.
Vandaar dat ik graag de temps, van voordat ik het spul ingebouwt heb, graag wil hebben.

Edit: Oh ja, het gaat om een ASUS a7v 133-c

Bij voorbaat dank
:)

[ Voor 4% gewijzigd door spokje op 17-12-2002 15:12 ]

• Brokencore
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:42
Ik denk:
41 = procesor
25 = kast of hd
22 = kast of hd
en de rest is allemaal onzin

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
1e, 3e en 4e lijken me wel betrouwbaar. Maar dat had je zelf ook kunnen verzinnen toch?

41' is je CPU, 25' zal wel je kast zijn en 22' weet ik niet.

Waat geeft ie eigenlijk voor vreemde waarden voor je voltage uiterst linksonder :? Rechts staat het wel goed...

• KifArU
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Als je aanneemt dat je gewone koeling gebruikt, kun je alles rond of onder 0 al afschrijven.

LM75 is een cpu-sensor, dus 41 is je cpu.

Je harddisk zal niet van asus zijn, je m/b wel, dus 25 is je m/b, waarschijnlijk de northbridge.

Houd je nog 22 over, die kan van je harddisk zijn, maar is wel erg laag.
Gezien de naam van de sensor, zal dit ook een sensor op je m/b zijn en wel de southbridge. Dit is de zwarte chip achter de bovenste 2 pci-sloten. (nr. 16 in het boekje van je m/b)

• Vaporized
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-02-2025
beetje vage sensoren van je Voeding , + 3.3 V = 4.15
enzovoort, dat lijkt me niet echt gezond joh
niewe voeding lijkt me hoog gepast

Lian Li PC70 - i7 860 @ 3.8Ghz- P7P55D-E - Xonar D2X 7.1 - 1600Mhz C7D Dominators - Mugen2 - Sapphire HD6950 2Gb - Intel Postville 80Gb & Samsungs 500Gb Raid 0 - Samsung 24'' 2443BW - Logitech Z5500 5.1

Verwijderd

Sorry dat ik dit topic omhoog schop, maar ik ben aan het uitzoeken wat nou precies die LM75 is.

Ik heb op het moment een Asus A7V333 mobo , en als ik bij speedfan kijk, dan krijg ik mijn temps van mijn cpu en mobo binnen via die asus monitoring chip op de mobo.
Maar ik krijg ook nog temps binnen van een LM75 'chip' volgens speedfan, en daar staat een temp bij van 15 graden. nou vroeg ik me af of dit misschien de temp kan zijn van mijn Asus V8460DVI? Want eigenlijk hebben alleen de deluxe kaarten van Asus een temp IC, en aangezien die 15 graden echt niet van mijn XP2100+ is , en ook niet van mijn mobo die daarnaast op 21 graden draait, vraag ik me nu toch echt af wat die temp is van die LM75 is ...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 februari 2003 @ 19:48:
Sorry dat ik dit topic omhoog schop, maar ik ben aan het uitzoeken wat nou precies die LM75 is.

Ik heb op het moment een Asus A7V333 mobo , en als ik bij speedfan kijk, dan krijg ik mijn temps van mijn cpu en mobo binnen via die asus monitoring chip op de mobo.
Maar ik krijg ook nog temps binnen van een LM75 'chip' volgens speedfan, en daar staat een temp bij van 15 graden. nou vroeg ik me af of dit misschien de temp kan zijn van mijn Asus V8460DVI? Want eigenlijk hebben alleen de deluxe kaarten van Asus een temp IC, en aangezien die 15 graden echt niet van mijn XP2100+ is , en ook niet van mijn mobo die daarnaast op 21 graden draait, vraag ik me nu toch echt af wat die temp is van die LM75 is ...
Ik denk het niet mijn GF3 van asus word rond de 60graden das normaal ik denk jouw videokaart ook ongeveer :) Je kan die trouwens alleen meten met het tooltje van asus, dat heet asus probe ofzo :)

Verwijderd

Die asus probe geeft maar leuk alleen de 2 temps die het krijgt van het mobo, namelijk die van de CPU en het Mobo zelf.

MBM geeft ook die 15 graden aan, ik vind het maar een beetje vaag, ik kan er ook niet veel over vinden

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Houd er wel rekening mee dat de asus temperatuur meters wel eens fiks willen afwijken :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

In MBM kan je aangeven wat voor sensoren er op je mobo zitten, speel daar eens mee.
Ik heb ook een keer dit soort temps gehad, de juiste soort sensor aangegeven
(weet zo de namen niet meer maar een was diode volgens mij)
en nooit meer ergens probs mee gehad.

Verwijderd

De enige sensor die je kan vertrouwen is 1 die niet met software werkt: de multimeter....

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-08 17:10

Steve

Krokodil \o/

Verwijderd schreef op 14 February 2003 @ 19:48:

15° kan gewoon niet :P

Het is al langer bekend dat de Asus A7Vxxx vaak ver afwijkende sensors heeft.

Zelf heb ik een P4T533. 5 temps: 30, 30, 27, 132 en -3°... De twee 30's zijn van m'n CPU (interne sensor en sensor in het socket), de 27 van m'n northbridge, en de twee andere zijn onzin :P
Pagina: 1