Toon posts:

[XP] geroute internetverbinding delen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op m'n netwerkje heb ik 'n Freesco router en verschillende clienten. Router is 192.168.0.100; clienten 192.168.0.1; 192.168.0.2 enz.

In een client waarop Windows XP draait heb ik een 2e netwerk kaart geplaatst met de bedoeling een daarop via crosslinked UTP aangesloten PC (XP) middels ICS van internet te voorzien.

Alleen krijg ik 't niet voor mekaar dat de computers mekaar zien, laat staan internet doorgeven.

Kan het dat het 2e netwerk in een andere IP range moet omdat anders de 192.168 enz series met mekaar in conflict komen?

Of kan dit principe zowiezo niet werken?

• Kris2904
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-05 17:04

Kris2904

found his match in SoaD

Even een vraagje vooraf: Waarom zo moeilijk doen?

Was getekend, enz. | specs

Verwijderd

het probleem is als je ics gebruikt dat ics altijd 192.168.0.x adressen gebruikt... hierdoor weet je xp bak (die dus in 2 dezelfde subnetten zit) niet meer waar je freesco router zit...

oplossing: maak je freesco segment 192.168.1.x en je probleem is over...... (je hooeft geen routes toe te voegen aangezien ics ook NAT)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2002 14:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kris2904 schreef op 17 december 2002 @ 14:53:
Even een vraagje vooraf: Waarom zo moeilijk doen?
Het is tijdelijk en scheelt een switch. Na de tijdelijke periode komt die computer direct aan de kabel en moet dan die ICS client bedienen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 December 2002 @ 14:21:
Op m'n netwerkje heb ik 'n Freesco router en verschillende clienten. Router is 192.168.0.100; clienten 192.168.0.1; 192.168.0.2 enz.
Je hebt dus internet op alle pc's.
In een client waarop Windows XP draait heb ik een 2e netwerk kaart geplaatst met de bedoeling een daarop via crosslinked UTP aangesloten PC (XP) middels ICS van internet te voorzien.
ICS is in dit geval overbodig. Je wilt de aangesloten PC alleen verbinden met de rest van je netwerk (ip-forwarding)
Alleen krijg ik 't niet voor mekaar dat de computers mekaar zien, laat staan internet doorgeven.
Kies voor je Cross-cable verbinding een ander C-class netwerk. (bv 192.168.1.x)
en gebruik, voor het nieuwe netwerkje, de 'koppel'-pc als default-gateway

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2002 15:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Omdat m'n tijd opraakte heb ik toch maar even switch bijgeplaatst maar ik ga de laatste suggestie zeker nog uitproberen. Ben namelijk reuze benieuwd hoe dat uitpakt.

De naam van de werkgroep kan die hetzelfde blijven op de ge-crosslinkte PC?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 December 2002 @ 22:07:
De naam van de werkgroep kan die hetzelfde blijven op de ge-crosslinkte PC?
Yep.
Of de PC zichtbaar wordt in je netwerk-browser zal wel een tijdje duren. Dit heeft te maken met je master-browser en of je een WINS-server in je netwerk hebt. Als je een WINS-server hebt, dan zou ik die zeker even mee configureren. Je kunt altijd nog 'start->run/uitvoeren->\\ip-address' intypen om de 'nieuwe' pc te benaderen.

Verwijderd

Topicstarter
Alle netwerkkabels weer even omgeplugd om verder te experimenteren. Het resultaat is nu:

2e netwerkkaart XP computer met IP ziet (inderdaad lanzaam) client op 192.168.1.5, maar kan niet browsen 'network path not found' -er is een share en een gelijke gebruikersnaam-

de client ziet alleen zichzelf

andere computers op het eerste netwerk zien wel de client maar kunnen ook niet browsen, hebben ook geen ping naar 192.168.1.x

client heeft geen internet

client heeft geen ping naar 192.168.1.1
Pagina: 1