HELP!! Is mijn computer dood?

Pagina: 1
Acties:
  • 221 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• AMD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 08:55

AMD

Life is short. Play more

Topicstarter
Ik zal het overzichtelijk houden. :)
Probleem
Ik druk de power knop in, maar krijg geen beeld, maar de monitor gaat wel aan. Daarna krijg ik de 'standaard' piep te horen die hij altijd geeft bij het booten. En daarna gaat mijn HDD enorm ratellen (is dus niet normaal) en gaat daar oneindig mee door.

Het volgende heb ik al gedaan:
- HDD getest in andere PC en is in orde
- Videokaart getest en is ook in orde
- cpu (K7 Classic met GFD 500@700MHz) aangedrukt
- GFD verwijderd

HELP!! Welk deel van mijn PC is overleden of is er iets anders aan de hand?

Overige info: Ik draai Win2K, heb er nog een SBLive!, PCTV Rave, PCI 3COM netwerkkaart er in hangen.

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:50

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Wat je kan doen is:

CPU, Geheugen en alle kaarten eruit halen.
Systematisch weer opgaan bouwen. kaart voor kaart...

Als dat niet helpt kan je voeding of mobo kaduuk zijn...

Whatever.

• PhoneTech
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-08 13:56
Dit wil ook wel eens helpen:

Koppen alles los van de computer, behalve power, keyboard en de monitor...Als je dan beeld hebt...dan kan je gaan proberen welk device problemen geeft.

• AMD

AMD

Life is short. Play more

Topicstarter
Daar gaat me vrije tijd.
Het was ook ineens. Voor het weekend deed ie het nog en na het weekend niet meer. :(

Verwijderd

Wat voorn voeding heb je?

• AMD

AMD

Life is short. Play more

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 08 november 2000 10:52 schreef XKB het volgende:
Wat voorn voeding heb je?[/quote]AOpen 300Watt voeding. Volgens mij is dat een goede voeding hoor

Verwijderd

Ik weet niet of het toeval is.. Maar ik heb een Aopen HX08 met een 300W voeding. En ik heb dus hetzelfde probleem. Kheb een Athlon 500 en Asus k7m. Bij mij helpt het als ik de aanknop indruk direct gevolgd door de reset knop. Ik denk dat bij mij de voeding overleden is...

• AMD

AMD

Life is short. Play more

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 08 november 2000 11:16 schreef XKB het volgende:
Ik weet niet of het toeval is.. Maar ik heb een Aopen HX08 met een 300W voeding. En ik heb dus hetzelfde probleem. Kheb een Athlon 500 en Asus k7m. Bij mij helpt het als ik de aanknop indruk direct gevolgd door de reset knop. Ik denk dat bij mij de voeding overleden is...[/quote]Dat is idd wel toevallig. Ik heb een AOpen HQ08 met een 300W voeding, Ook een Athlon 500 en ook een ASUS K7M

• iZi
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 14:55

iZi

Leuker kan ik het niet maken..

Ik heb vorige week een week gewerkt aan een systeem die gewoon loopt alleen geen beeld gaf. Ik had alles wat in die pc zat getest in een andere pc en alles deed het gewoon.
Het waren 2 dingen:
1. Bios was door middel van een virus o.i.d. geflasht
2. De voeding deed het niet goed. Hij was niet dood want de kast en mobo kregen wel stroom en ledjes gingen gewoon aan.
Dus ik heb toen alles geprobeerd en uiteindelijk bleek het toch aan de voeding te liggen.....geen idee waarom, want hij gaf stroom naar alles. Zelf de hd ging ratelen.
Maar nu zit er een voeding van mij in en die pc werkt als een trein.
Die voeding zat even in mijn pc en deed het 5 uur, daarna kreeg ik ook geen beeld meer.

Het ene systeem was een: Asus K7M + Athlon 600
Mijn systeem: Asus K7M + Athlon 750
Voeding: JNC 300 watt

Dus wat je kan proberen is alleen de mobo met processor, geheugen en videokaart.
Als je nu al geen beeld meer krijgt ligt het aan de voeding.......

Verwijderd

Kunnen we hieruit concluderen dat een Aopen kast misschien niet zo heel erg goed samenwerkt met een K7M? Of is dit gewoon heel erg toevallig? Ik weet wel dat ik op de HCC een andere kast ga kopen. Iemand suggesties (GEEN Aopen dus) Tmoet wel bigtower zijn en minstens 300W.

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 19:22

Beaves

Usque ad Finem

InWIn Q700, heb ik ook en ben er heel tevreden mee.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• AMD

AMD

Life is short. Play more

Topicstarter
Ik denk dat idd dat de 300W voedingen van AOpen niet erg goed zijn! :(
Pagina: 1