[VB] Object uitlezen

Pagina: 1
Acties:

• Mickman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-03 18:11
Ik heb in VB (6.0) een aantal classes aangemaakt met properties.
Nu wil ik met een functie checken welke properties een waarde hebben gekregen. Daarom wil ik het hele object uitlezen en weergeven op het scherm, met een msgbox ofzo.

maar hoe kan dit zonder dat ik elke property afzonderlijk moet aanroepen, dus niet

object.naam
object.adres
object.wnpl

maar zoiets als print object?

Ik heb namelijk in het daadwerkelijke object iets van 30 attributen/properties staan.

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-08 07:51

mulder

ik spuug op het trottoir

Is denk ik niet mogelijk, VB ondersteund geen Reflection lijkt me...

oogjes open, snaveltjes dicht

• LordLarry
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

pcies. Niet mogelijk in VB v6, wel in VB.Net.

offtopic:
en Delphi en BCB :)

We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

• Wortelpudding
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Je kunt toch gewoon in debug-mode een watch toevoegen? Dan kun je ook in 1 oogopslag alle properties van een object bekijken.
Menu 'Debug' - 'Add watch...'

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-07 01:04

ZaZ

Tweakers abonnee

Ik snap niet wat de bedoeling hiervan is ook. :|
Misschien kunnen we je helpen als je het 'echte' doel vertelt

Lekker op de bank

• Mickman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-03 18:11
ik heb een formulier met een aantal textvelden als daarin tekst wordt getikt, wordt de desbetreffende waarde naar een attribuut van een gecreerd object geschreven.
Uiteindelijk wil ik het object gebruiken om de properties te verwerken in de routerconfiguratie.

dus waarden >>>> object.properties >>>> output % tekst% <! object.property !> %tekst%

Mijn doel is, om snel te zien of alle properties juist zijn ingevuld en het zou makkelijk zijn om zo een overzicht te kunnen maken.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:54

Crazy D

I think we should take a look.

Als je voor alle properties een textbox maakt, zou je alle textboxjes de property naam kunnen geven (of de tag property gebruiken hiervoor), en in een loopje de controls doorloopen, en via CallByName de property setten/getten.
Hoewel ik als ik het me goed herinner eens een VB progje heb gezien, die de Object Browser had nagemaakt. Maar of je met die code ook de properties van een class binnen het project kon checken weet ik niet... (dat programma maakte gebruik van een aantal dll's van VB zelf, die de object browser ook gebruikt, tenminste, zoiets staat me bij ). Misschien kun je 'm via google vinden.

Exact expert nodig?

• LordLarry
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Dat zou kunnen als een classe IDispatch ondersteund. hoe en of zoiets kan met VB zou ik niet weten.

We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

• pkouwer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10-2025
Je wilt dus een aantal textboxen controleren op inhoud. Daarnaast worden die texten in een class gefrommeld. JE kan toch ook de textboxen controleren met for each textbox in Form oid. ?
Pagina: 1